Σύνδεση

smart

SMART FORTWO (71 PS): TΡΙΤΟ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ

Η 3η κατά σειρά γενιά του Smart Fortwo, που έχει ήδη αρχίσει να κυκλοφορεί αρκετά και στους ελληνικούς δρόμους, διαφοροποιείται αισθητά από τις δύο προηγούμενες, που όσο να ΄ναι έμοιαζαν αρκετά μεταξύ τους. Μάλιστα δεν χρειάζεται καν να το παρατηρήσετε προσεκτικά για να το διαπιστώσετε, καθώς το εμπρός μέρος και τονισμένη μάσκα διαθέτει και πιο ψηλό είναι για χάρη της προστασίας των πεζών.

Για την προστασία των επιβατών υπάρχει το ανανεωμένο πλαίσιο Tridion, ενώ αυτό που πραγματικά κάνει τη διαφορά και καθιστά το τρέχον Fortwo την καλύτερη έκφραση του με διαφορά πιο έξυπνου αυτοκινήτου πόλης, είναι η αύξηση του πλάτους του. Κατά 10 εκατοστά, την ίδια στιγμή που το μήκος του είναι το ίδιο, κάτω από τα 2,70 μέτρα (για την ακρίβεια 2,695), προκειμένου η κάθετη στάθμευση να είναι εφικτή.

Το επιπλέον πλάτος λοιπόν επέτρεψε στους δύο επιβάτες να μη νοιώθουν κλειστοφοβικά και στον οδηγό να μη χρειάζεται να πάθει αυχενικό για να μιλήσει με τον συνεπιβάτη του, μιας και πλέον τα καθίσματά τους είναι τοποθετημένα πλάι πλάι και όχι μπρος- πίσω. Το αποτέλεσμα είναι να έχεις την αίσθηση πως βρίσκεσαι σε ένα πιο μεγάλο μοντέλο και όχι σε έναν αυτοκινητικό «νάνο», ενώ σε αυτό συμβάλλουν τόσο τα καλά καθίσματα, όσο και ο διάκοσμος που δείχνει λιγότερο «παιχνίδι» σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Κυρίως χάρη στη μεγάλη και ελεύθερη μονάδα του ηχοσυστήματος στο κέντρο του ταμπλό, που δεν είναι κάποιο τεχνολογικό θαύμα αλλά την κάνει τη δουλειά της, αλλά και λόγω της ενοποίησης των δύο πρόσθετων οργάνων και της μετακίνησής τους στο αριστερό άκρο του ταμπλό –αναγκαστικά προκειμένου να δημιουργηθεί χώρος για τη μονάδα που λέγαμε.

smart fortwo, BR C453, 2014

Το σημαντικό είναι πως οι αλλαγές αυτές δεν έχουν επηρεάσει στο ελάχιστο την πρακτικότητα του Smart: και αρκετές θέσεις και θήκες για μικροπράγματα υπάρχουν και το πορτμπαγκάζ, με βάση πάντα τις εξωτερικές διαστάσεις του, είναι με τα τουλάχιστον 190 λίτρα του κάτι παραπάνω από ικανοποιητικό. Παράλληλα έχει διατηρηθεί το άνοιγμα της 3ης πόρτας σε δύο βήματα, που πλέον γίνεται με πιο εύκολο και πρακτικό τρόπο.

Αν το μεγαλύτερο πλάτος είναι ο ένας παράγοντας που οδήγησε στην μετεξέλιξη του Fortwo σε ένα ακόμα πιο ώριμο κόνσεπτ ο άλλος είναι η δουλειά που έγινε στην ανάρτηση και γενικά τα δυναμικά του χαρακτηριστικά. Από τη μια η αύξηση των μετατροχιών και από την άλλη η υιοθέτηση –με κάποιες τροποποιήσεις- του εμπρός άξονα της προηγούμενης CClass και η αναβάθμιση του πίσω DeDion μαζί με τις μεγαλύτερες διαδρομές της ανάρτησης, καθιστούν το λιλιπούτειο Smart πιο ομαλό, πιο άνετο και πιο σταθερό σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν του. Δεν έγινε σε καμία περίπτωση μαγικό χαλί και το κοντό του μεταξόνιο δεν κρύβεται όμως συνολικά και εδώ δείχνει πως ωρίμασε προς τη σωστή κατεύθυνση.

smart-fortwo-manual-2015-05

Προσαρμοσμένος στο νέο πλαίσιο είναι και ο 3κύλινδρος των 999 κυβικών, που αποδίδει 71 ίππους και 91 Nm. Ναι μεν δεν εξασφαλίζει συγκλονιστικές επιδόσεις (0-100 σε 14,4” και τελική 151) και ακούγεται, αλλά δεν γίνεται ενοχλητικός και μέσα στην πόλη όχι μόνο δεν μένει πίσω αλλά ακολουθεί με σθένος και άνεση την κίνηση. Συνδυάζεται καλά με το στάνταρ χειροκίνητο κιβώτιο των 5 σχέσεων –πολύ καλό είναι και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με τις 6 σχέσεις που περιλαμβάνεται στη λίστα των εξτρά- είναι οικονομικός (μέσος όρος δοκιμής περί τα 7,0 λίτρα αμόλυβδης/ 100 χιλιόμετρα) χωρίς όμως να είναι και εντυπωσιακός στο συγκεκριμένο τομέα. Περιφερειακά της πόλης δεν τίθεται θέμα για περαιτέρω απομάκρυνση εξαρτάται από το πόσο χαλκέντερος είναι κανείς…

Γενικά το Smart Fortwo είναι και στην 3η του κατά σειρά γενιά το απόλυτο όχημα πόλης και τώρα έχει και έναν ακόμα λόγο να το υποστηρίζει: τον εξαιρετικά μικρό κύκλο στροφής του των μόλις 6,95 μέτρων (από πεζοδρόμιο σε πεζοδρόμιο, ενώ η προηγούμενη γενιά ήταν στα 8,8 μέτρα) που το καθιστά τόσο ευέλικτο όσο δεν φαντάζεστε μέσα στα στενά και τόσο εύκολο στη στάθμευση που εντυπωσιάζει.

Βέβαια με όλα αυτά μην περιμένετε να διατίθεται σε τιμή ευκαιρίας. Η έκδοσή του των 1.000 κυβικών και των 71 ίππων ξεκινά από 11.536 ευρώ με απόσυρση (από 12.260 χωρίς) και θα κινείται ανοδικά όσο του βάζετε εξοπλισμό, είτε μεμονωμένο είτε σε πακέτα. Από την άλλη με αυτά τα χρήματα παίρνει κανείς ένα αυτοκίνητο ιδιαίτερο, πρακτικό, με δεδομένο κύρος και βέβαια και αταξικό. Tι σημαίνει το τελευταίο; Μα πως με το Fortwo νοιώθουν όλοι άνετα, ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση και αυτό είναι κάτι που δεν πρέπει να υποτιμηθεί.

Γιάννης Σκουφής

SMART FORTWO (71 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 2.695×1.663×1.555 χιλ.
Μεταξόνιο: 1.875 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 190- 359 λίτρα
Βάρος: 820 κιλά
Κινητήρας: 999 κ.εκ., 3 κύλινδροι, 12 βαλβίδες
Ισχύς: 71 PS/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 91 Nm/ 2.850 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 14.4”, 151 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 6,9 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 93 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 0 €
Τιμή: από 12.360 €, από 11.536 € με απόσυρση

images: fraisis

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota