Σύνδεση

Featured

SKODA YETI OUTDOOR 1.6 TDI: ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ

Το Yeti είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό μοντέλο για τη Skoda, όχι μόνο γιατί είναι το πρώτο SUV της ιστορίας της αλλά γιατί αποτελεί τη βάση γύρω από την οποία θα χτιστεί η πλήρης γκάμα των crossover της.

Στο δεύτερο μισό του κύκλου ζωής του το Yeti ανανεώνεται, χωρίς όμως να επηρεαστεί το, όπως φαίνεται τώρα διαχρονικό του σχήμα, ενώ παράλληλα αποκτά και δύο παραλλαγές. Τη City και την Outdoor της δοκιμής μας, που όπως φαντάζεστε διαθέτει στοιχεία που τονίζουν ακόμα περισσότερο τον off road προσανατολισμό του.

Στοιχεία όπως τους μαύρους προφυλακτήρες σε συνδυασμό με τις ασημένιου χρώματος προστατευτικές ποδιές μπροστά και πίσω. Από κει και πέρα οι εξωτερικοί καθρέφτες είναι στάνταρ βαμμένοι ασημένιοι, ενώ η ανανέωση περιλαμβάνει και για τις δύο παραλλαγές άλλη, πιο σύγχρονη μάσκα προσαρμοσμένη στα τελευταία σχεδιαστικά δεδομένα της μάρκας, όπως αυτά εκφράζονται από το νέο Octavia.

Στη μάσκα προσθέστε και τους νέους προβολείς, αλλά και το πιο έντονο ανάγλυφο του αμαξώματος –προσέξτε την περιοχή γύρω από την πινακίδα στην 5η πόρτα- που εξασφαλίζουν στο SUV της Skoda μια πιο σύγχρονη εικόνα. Η οποία γίνεται βέβαια άμεσα αντιληπτή σε μια απευθείας σύγκριση με την μέχρι τώρα εκδοχή.

Στο εσωτερικό οι επεμβάσεις περιορίζονται στο νέας σχεδίασης τιμόνι και τις καινούργιες επενδύσεις, ενώ ο διάκοσμος εξακολουθεί να δείχνει φρέσκος και εναρμονισμένος στο στυλ της Skoda που ποντάρει στην ουσία παρά στον πρόσκαιρο εντυπωσιασμό.

Παραδοσιακά ποντάρει και στην πρακτικότητα και το ανανεωμένο Yeti δεν αποτελεί την εξαίρεση, με την καλή του εργονομία, τις ικανοποιητικές θήκες και θέσεις για μικρο-αντικείμενα, τους άνετους χώρους και για τους μέχρι και 5 επιβάτες του και το μεγάλο πορτμπαγκάζ, που κυμαίνεται από 405 έως 1.760 λίτρα, ανάλογα με τη θέση των πίσω καθισμάτων (σύστημα VarioFlex), που διπλώνουν ανεξάρτητα. Παράλληλα και προκειμένου να αυξηθεί το ωφέλιμο μήκος, μπορεί να διπλωθεί και η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού.

Φυσικά, όπως συνηθίζεται πλέον, το ανανεωμένο SUV της Skoda διαθέτει εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα διευκόλυνσης, όπως το αυτοματοποιημένο παρκάρισμα, ενώ η ασφάλεια εξασφαλίζεται πέρα από το ESP και από τους συνολικά 9 αερόσακους.

Η πιο ενδιαφέρουσα έκδοση του Yeti Outdoor, με βάση τα δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί πλέον στην ελληνική αγορά, είναι η 1.6 TDI Greenline είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητη, έχει να επιδείξει εκπομπές CO2 119 γραμμαρίων το χιλιόμετρο –αντιστοιχούν σε τέλη κυκλοφορίας 107 ευρώ– και μια επίσημη μέση κατανάλωση της τάξης των 4,6 λίτρων για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Στην πράξη μπορεί να μην πέφτεις εύκολα κάτω από τα 5 λίτρα, αλλά χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια μπορείς να είσαι γύρω στα 5,3 λίτρα, τιμή ιδιαίτερα καλή για το χαρακτήρα και τον τύπο αμαξώματος του Yeti. Στην οικονομία βοηθούν σαφώς και τα χαρακτηριστικά απόδοσης του τετρακύλινδρου turbo diesel των 1.600 κυβικών και των 105 ίππων. Ο οποίος είναι ελαστικός από χαμηλά και ψυχωμένος στη μεσαία περιοχή στροφών, όπου θα λειτουργεί τον περισσότερο χρόνο.

Ειδικά αν ο οδηγός δεν βαριέται να ασχοληθεί με το κιβώτιο των 5 σχέσεων –μια 6η θα ήταν πάντως καλοδεχούμενη, ειδικά στα ταξίδια για να μειωθεί τόσο ο θόρυβος όσο κι άλλο η κατανάλωση- ο κινητήρας θα έχει να επιδείξει πάντα ικανά αποθέματα ισχύος, χωρίς να δυσανασχετεί. Όσο για τις επιδόσεις σημειώστε ένα 12,1 για το 0-100 και μια τελική που προσεγγίζει τα 180, ενώ χάρη στην ισορροπημένη οδική συμπεριφορά η επίτευξη αρκετά υψηλών μέσων ταχυτήτων δεν είναι καθόλου δύσκολη υπόθεση.

Από κει και πέρα η ανάρτηση κατορθώνει να απορροφά τις περισσότερες από τις ανωμαλίες των δρόμων και ταυτόχρονα να ελέγχει τις κινήσεις του αμαξώματος, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μεγάλα, ενώ η αυξημένη απόσταση από το έδαφος είναι πλεονέκτημα. Τόσο στις αστικές όσο και στις υπερ-αστικές διαδρομές, ενώ εκτός δρόμου πολύ σπάνια θα αναζητήσει κανείς την τετρακίνηση. Ή ακριβέστερα τα όρια του οδηγού κατά πάσα πιθανότητα θα εξαντληθούν αρκετά πριν το 4x4 γίνει απαραίτητο.

Aπαραίτητo από την άλλη και προκειμένου να αποκτήσετε το ανανεωμένο Skoda Yeti Outdoor ως 1.6 TDI Outdoor είναι ένα χρηματικό ποσό που ξεκινά από τις 20.460 ευρώ με απόσυρση, με καλό επίπεδο εξοπλισμού ήδη από τη βασική του έκδοση.

Γιάννης Σκουφής

Skoda Yeti Outdoor 1.6 TDI GreenLine
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.222×1.793×1.671 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.578 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 405- 1.760 λίτρα
Βάρος: 1.335 κιλά
Κινητήρας: 1.598 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo diesel
Ισχύς: 105 PS/ 4.400 σ.α.λ.
Ροπή: 250 Nm/ 1.500- 2.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 12,1”, 176 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 5,4 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 119 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 107 €
Τιμή: από 23.590  €από 20.460 € με απόσυρση

φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H 1.200 turbo των 100 ίππων είναι η πιο ισορροπημένη έκδοση του ολοκαίνουργιου Peugeot 208

Featured

Δείτε πόσο κοστίζει το νέο Peugeot 2008 στη Γερμανία

Featured

Πόσο κοστίζουν τα Scala και Kamiq της Skoda που καταναλώνουν το φτηνό φυσικό αέριο;

Featured

Η BMW “μαγείρευε” τις πωλήσεις της στην αγορά των ΗΠΑ(;)

BMW




AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup