Σύνδεση

Porsche

PORSCHE MACAN: ΠΡΩΤΗ ΔΟΚΙΜΗ

Στη θεωρία η καινούργια Porsche Macan παρα-έχει κοινά με το Audi Q5, που δημιουργεί συνειρμούς με πιο παλιά μοντέλα της εταιρείας του Zuffenhausen που ποτέ δεν μπόρεσαν να κερδίσουν την αποδοχή των φανατικών της μάρκας. Οι εποχές όμως έχουν αλλάξει και ενώ η Porsche ήταν ένας αποκλειστικός κατασκευαστής δίθυρων σπορ μοντέλων σήμερα τα πεντάθυρα, η Panamera και η Cayenne, είναι αυτά που έχουν τον πρώτο λόγο στις πωλήσεις. Λογικά λοιπόν η Porsche άφησε στην άκρη τα πλάνα της για ένα πιο μικρό σε σχέση με τις Boxster/ Cayman σπορ μοντέλο, χρησιμοποίησε ότι μπορούσε να έχει διαθέσιμο στα πλαίσια του ομίλου VW στον οποίο ανήκει και να σου η Macan.

Η οποία δείχνει τελείως διαφορετική από το Q5, με το οποίο μοιράζεται ότι δεν φαίνεται από πλευράς δομής, γεγονός που τις εξασφαλίζει τους πρώτους πόντους. Οι υπόλοιποι προστίθενται από το ότι σε σχέση με την μπατάλικη Cayenne δείχνει πιο όμορφη, νεανική και μοντέρνα. Σαφώς πιο επιτυχημένο το concept της δηλαδή και πιο σπορτίφ, ενώ αντίθετα στο εσωτερικό η φαντασία των σχεδιαστών δείχνει κάπου να στέρεψε, οπότε η συνολική εικόνα δεν διαφοροποιείται από τη συνηθισμένη των σύγχρονων Porsche. Παράλληλα η συγγένεια με το Q5 εξασφαλίζει και τους καλούς χώρους στο εσωτερικό, που στις σπορ Porsche μπορεί να έρχονται σε δεύτερη ή τρίτη μοίρα αλλά εδώ έχουν το δικό τους ειδικό βάρος.

Σε αυτήν την κατεύθυνση συντάσσεται και ο καλός βασικός εξοπλισμός, καθώς όλες οι Macan θα έχουν στάνταρ αυτόματο κλιματισμό, 7άρι αυτόματο κιβώτιο PDK, ηλεκτρική πίσω πόρτα κ.λπ., αλλά αυτό δεν σημαίνει πως η λίστα των εξτρά θα είναι μικρή. Κάθε άλλο, καθώς αν συνέβαινε αυτό θα ήταν ενάντια στην παράδοση και τις συνήθειες της γερμανικής εταιρείας. Έτσι για την πνευματική ανάρτηση, το Sport Chrono και το Torque Vectoring θα πρέπει να βάλετε σε κάθε περίπτωση κάτι παραπάνω, ενώ το ωραίο είναι ότι μόνο με αυτά εξασφαλίζεται αυτή η σπορ αίσθηση που περιμένει κανείς από μια Porsche. Έστω και SUV.

Στην νορμάλ εκδοχή της είναι σπορτίφ, αλλά με τα παραπάνω στοιχεία αποκτά αυτήν την αμεσότητα στην απόκριση και τους χειρισμούς που αναζητάς και η οποία στο κάτω κάτω της γραφής τη διαφοροποιεί σημαντικά στο δρόμο από το Q5. Κι αυτό παρά τα σχεδόν 2.000 κιλά της. Αν στο σημείο αυτό θέλετε μια άμεση σύγκριση με την Cayenne η ζυγαριά γέρνει προς το μέρος της μικρότερης Macan, την οποία λόγω διαστάσεων τοποθετείς πιο εύκολα σωστά στο δρόμο.

Πέρα από τα υποβοηθητικά των δυναμικών χαρακτηριστικών συστήματα καθοριστικό ρόλο παίζει και ο κινητήρας. Το μικρό SUV της Porsche είναι διαθέσιμο με τρεις V6, δύο βενζίνης και έναν πετρελαίου. Ποιος είναι ο πλέον ενδεδειγμένος, αν δεν θέλει κανείς να κάνει υπομονή και να βάλει στην εξίσωση και τους τετρακύλινδρους των 2.000 κυβικών, βενζίνης (230 ίπποι) και diesel (204 άλογα) που θα συμπληρώσουν σε ένα χρόνο από τώρα τη γκάμα;

Ο diesel με τα 258 άλογα εξασφαλίζει πολύ καλές για τα δεδομένα του επιδόσεις (0-100 σε 6,3 δεύτερα, τελική 230), αλλά δεν μπορεί να προσφέρει αυτή τη διαφορά από τα λιγότερο σπορ SUV της κατηγορίας στην οποία ανήκει η Macan. Η turbo με τα 400 άλογα από την άλλη, σαφώς και εξασφαλίζει κάτι τέτοιο (0-100 σε 4,8”, τελική 266), όμως κατά την προσφιλή τακτική της Porsche είναι πανάκριβη. Παράλληλα επειδή συνεχώς σε παρακινεί να προσπαθήσεις να προσεγγίσεις τα όριατα δικά σου, τα δικά της κατά κανόνα είναι αισθητά υψηλότερα- τα 8,9 λίτρα που ανακοινώνονται ως επίσημη κατανάλωση στην πράξη δεν φτάνουν ούτε για τα μισά από τα 100 χιλιόμετρα στα οποία αναφέρονται.

Έτσι ως ιδανική επιλογή μένει η Macan S των 340 ίππων που είναι λιγότερο ακριβή –φτηνή δεν τη λες πάντως- μόλις 0,6 δεύτερα πιο αργή στο 0-100 (χρειάζεται 5,4) και φτάνει σχεδόν τα 255. Τώρα το πόσο λιγότερη σούπερ αμόλυβδη θα χρειαστεί εξαρτάται κατά κύριο λόγο από το δεξί πόδι του οδηγού.

Πάντως για μη δημιουργούνται λάθος εντυπώσεις turbo και μάλιστα με 2 στροβιλοσυμπιεστές είναι και η S, που είναι 3.000 κυβικών και όχι 3.600 όπως η turbo και η οποία όπως είπαμε έχει το προβάδισμα. Ακριβώς όπως το προβάδισμα έχει συνολικά η Macan για όποιον ψάχνει το πιο σπορ SUV που μπορεί να αποκτήσει. Της Cayenne συμπεριλαμβανομένης.

W. Haverkamp

PORSCHE MACAN S
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.681×1.923×1.624 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.807 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 500- 1.500 λίτρα
Βάρος: 1.865 κιλά
Κινητήρας: 2.997 κ.εκ., V6, 2 turbo βενζίνης
Ισχύς: 340 PS/ 5.500- 6.500 σ.α.λ.
Ροπή: 460 Nm/ 1.450- 5.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 5,4”, 254 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 8,7 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 204 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 571 €

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota