Σύνδεση

Porsche

PORSCHE 917: ΜΕ 1500 PS

Τόσους ίππους απέδιδε, έστω και για μικρό χρονικό διάστημα, ο V12 με περιεχόμενη γωνία 180 μοιρών και όχι boxer της θρυλικής Porsche 917. Υπό κανονικές συνθήκες ο 12κύλινδρος με τα διπλά turbo και την απέδιδε 1.100 ίππους και ακόμα και με αυτήν την απόδοση εξακολουθεί να είναι ακόμα και τώρα ο πιο ισχυρός αγωνιστικός κινητήρας!

Και πιθανότατα κι ένας από τους πιο αξιόπιστους, μιας και οι άνθρωποι της Porsche λένε και τα έγγραφα που διαθέτουν αποδεικνύουν πως μπορούσε να λειτουργήσει 20 ώρες με φουλ φορτίο χωρίς κανένα πρόβλημα.

Τα μυστικά για τα παραπάνω, είναι μεταξύ άλλων η εξαιρετική του θερμοδυναμική απόδοση, η πολύ καλή λίπανση αλλά και η αποτελεσματική του ψύξη, μέσω του τεράστιου ανεμιστήρα που βρισκόταν στο πάνω μέρος του.

Η πορεία του συγκεκριμένου V12 με τα 4.999 κυβικά ξεκίνησε το 1969, χωρίς υπερτροφοδότηση και με 600 ίππους, οι οποίοι αρκούσαν προκειμένου η 917 να φτάνει μέχρι και τα 386 χλμ./ώρα στη μεγάλη ευθεία του Le Mans. Η πρεμιέρα της μπορεί να μη στέφθηκε με επιτυχία λόγω ενός προβλήματος στη μετάδοση αλλά τις δύο επόμενες χρονιές η Porsche 917 κέρδισε το θρυλικό αγώνα.

Mάλιστα η 917 που κέρδισε το 1971 ήταν η πρώτη που διάθετε χωροδικτύωμα από σωλήνες μαγνησίου, καθώς και τρυπημένες δισκόπλακες για εξοικονόμηση βάρους. Πέτυχε ρεκόρ μέσης ταχύτητας με 222,304 χλμ./ ώρα, ενώ οι 396 γύροι που κάλυψε αντιστοιχούσαν σε μια συνολική απόσταση 5.335,313 χιλιομέτρων!

Στη συνέχεια κάποια αλλαγή των κανονισμών στην Ευρώπη έκανε τον V12 turbo (με συμπίεση 6,5:1!), η 917 έγινε 917/30 και πέρασε στην άλλη πλευρα του Ατλαντικού για το πρωτάθλημα CanAm.

To 1972 κέρδισε σχεδόν όλους τους αγώνες και το 1973, στην έκδοση των 1100 και ενίοτε 1500 ίππων που προαναφέραμε, όλους ανεξαιρέτως, ενώ κάπου εκεί τελείωσε η αγωνιστική της ιστορία και στις ΗΠΑ.

Πάντως το 1975 ο V12 απέκτησε και εναλλάκτη –μέχρι τότε δεν είχε- και με τον Mark Donohue στα πηδάλια της 917/30 επιτεύχθηκε στην πίστα Talladega Superspeedway μια μέση ταχύτητα 355,78 χλμ./ ώρα(!), που βέβαια ήταν και παγκόσμιο ρεκόρ.

{gallery}photos/29/news/PORSCHE-917{/gallery}


Επόμενο:

ΝΕΑ McLAREN F1

Μη χάσεις:

MAZDA 6 WAGON

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota