Σύνδεση

Peugeot

PEUGEOT 2008 1.2 PURETECH EAT6: ΠΟΛΥΕΡΓΑΛΕΙΟ! (VIDEO)

Έχοντας πιάσει σχετικά έγκαιρα το πνεύμα της αγοράς γύρω από τα compact Crossover η Peugeot με το πρώτο 2008 που παρουσίασε το 2013 ακολούθησε παρ’ όλα αυτά μία μάλλον συγκρατημένη προσέγγιση, χωρίς να ξεφεύγει κατά πολύ από την παράδοση των Station Wagon εκδόσεων των μικρών της μοντέλων. Αυτό που χρειαζόταν σε μια κατηγορία με εκρηκτική άνοδο σε πανευρωπαϊκό επίπεδο ήταν κάτι πιο “περιπετειώδες” αισθητικά και πιο αβανταδόρικο σε σχεδίαση, κάτι που την οδήγησε σε μία σχετικά γρήγορη ανανέωση του μοντέλου της πέρσι.

2008-3

Το νέο 2008 λοιπόν έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που μοιάζουν ικανά να το κρατήσουν στον “αφρό” αυτής της υπερδραστήριας κατηγορίας. Οι αλλαγές στο αμάξωμα, χωρίς να αλλάξουν την βασική station λογική, προσέδωσαν έναν πιο έντονο χαρακτήρα, ο οποίος πλέον μοιάζει να ταιριάζει περισσότερο με τα crossover δεδομένα όπως έχουν διαμορφωθεί στις ημέρες μας.

2008-5

Η νέα πιο δυναμική μάσκα, οι προφυλακτήρες και τα μαύρα πλαστικά που διατρέχουν το αμάξωμα, οι προστατευτικές “ποδιές” αλλά και η επαρκής απόσταση των 16,5 εκατοστών από το έδαφος δημιουργούν ένα πολύ πιο ενδιαφέρον αυτοκίνητο από το παρελθόν, και σε κάθε περίπτωση μία άκρως επίκαιρη πρόταση με βάση τα διαρκώς μεταβαλλόμενα δεδομένα της κατηγορίας.

2008-4

Στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι περιορισμένες, με την Peugeot να εστιάζει κυρίως στην πρακτικότητα του αμαξώματος και στην εξασφάλιση των μεγαλύτερων δυνατών χώρων για τους επιβάτες. Κάτι που καταφέρνει σε μεγάλο βαθμό, μιας και το μήκους 4,16 μέτρων αμάξωμα είναι σε θέση να μεταφέρει με άνεση τέσσερις (με λίγη καλή διάθεση και έναν πέμπτο) επιβάτες, με τους εμπρός να έχουν εξαιρετικά σε άνεση καθίσματα και μεγάλη ευχέρεια κινήσεων.

2008-13

Ο χώρος αποσκευών με τα 410 λίτρα (στην έκδοση χωρίς ρεζέρβα) δεν είναι η κορυφαία τιμή στην κατηγορία του, όμως χάρη στην δυνατότητα αναδίπλωσης των καθισμάτων φθάνει στα 1.400 λίτρα, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι έχει χαμηλό κατώφλι φόρτωσης και ιδιαίτερα κανονικό σχήμα, κάτι που θα βολέψει σημαντικά όσους το επιλέξουν.

2008-8

Η εικόνα του σαλονιού -και κυρίως του ταμπλό- είναι σχεδόν αυτούσια από το 208 (το i-Cockpit όπως το ονομάζει η εταιρία), με τη μόνη ευπρόσδεκτη διαφορά την υψηλότερα τοποθετημένη θέση οδήγησης που χάρη και στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες να συμβάλλουν στην εξαιρετική ορατότητα που τόσο αρέσει στους καταναλωτές που ψηφίζουν crossover σ’ αυτές της κατηγορίες.

Αν πάντως θα πρέπει να επισημάνουμε κάτι, αυτό είναι το γεγονός ότι το τιμόνι (αν και ιδιαίτερα μικρό σε διάμετρο) εμποδίζει την απρόσκοπτη ορατότητα προς τον πίνακα οργάνων, κάτι που όσο και αν προσπαθείς να το συνηθίσεις ή να το ξεπεράσεις, δεν παύει να σε ενοχλεί.

2008-11

Από εκεί και πέρα η εργονομία είναι άψογη, τα πλαστικά αν και σκληρά δεν δείχνουν φθηνά και έχουν καλή συναρμογή, ενώ τις εντυπώσεις κλέβει η κεντρική οθόνη 7 ιντσών απ’ όπου ελέγχονται όλα τα συστήματα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης ενώ διαθέτει και Apple CarPlay και δυνατότητα MirroLink για γρήγορη διασύνδεση με τις φορητές συσκευές των επιβατών.

2008-14

Στα μηχανικά μέρη διατηρείται η βασική αρχιτεκτονική της πρώτης γενιάς, με τα δυο πιο χαρακτηριστικά στοιχεία της έκδοσης που οδηγήσαμε να είναι ο εξαιρετικός τρικύλινδρος κινητήρας 1.2 PureTech και το αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων με την κωδική ονομασία EAT 6.

Για τον κινητήρα έχουμε γράψει και παλαιότερα σε δοκιμές μας με διάφορα μοντέλα της Peugeot και θα επαναλάβουμε για άλλη μια φορά ότι αποτελεί μία από τις καλύτερες στιγμές του downsizing, διαθέτοντας επαρκέστατη δύναμη, καλή απόκριση στο γκάζι και δυνατό τράβηγμα στις χαμηλομεσαίες. Με τα 110 άλογα και την ροπή των 205 Νm καταφέρνει να κινεί σβέλτα το 2008, ενώ χάρη και στο πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο με τις στρωτές και γρήγορες αλλαγές ο συνδυασμός αποδεικνύεται κάτι παραπάνω από επαρκής για το compact crossover της Peugeot.

2008-18

Στα συν και η λογική κατανάλωση, που δεν ξεπέρασε τα 6,5 λίτρα στον αυτοκινητόδρομο (και με το αυτοκίνητο φουλ φορτωμένο), αν και όπως συμβαίνει σ’ αυτές τις περιπτώσεις με τους μικρούς turbo βενζίνης λίγο να ξεχαστείς με το γκάζι και η τιμή αυτή μπορεί να ανάβει και στην περιοχή των 9+ λίτρων στις ίδιες πάντα συνθήκες.

2008-12

Σε ότι αφορά την οδική του συμπεριφορά, κατ’ αρχήν να σημειώσουμε ότι μέσα στην πόλη είναι ένα ιδιαίτερα βολικό και ευκολο στην οδήγηση αυτοκίνητο, χωρίς να του φαίνονται τα έξτρα μήκους εκατοστά σε σχέση με το 208. Κινείται σβέλτα, έχει ελαφρύ τιμόνι στους επιτόπιους ελιγμούς, έχει εξαιρετική ορατότητα λόγω της ψηλής θέσης οδήγησης και γενικά είναι ένα ευχάριστο όχημα για τις καθημερινές μετακινήσεις μέσα στην πόλη.

Αλλά και εκτός του αστικού ιστού διατηρεί όλα τα στοιχεία ενός κλασικού Peugeot με μία σχεδόν ιδανική για τον τύπο του αυτοκινήτου και το αυξημένο του ύψος σχέση ανάμεσα στην άνεση της ανάρτησης και τον σωστό έλεγχο του αμαξώματος. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες, το τιμόνι είναι “ζωντανό” και “διαβάζει” σωστά τον δρόμο, ενώ αν παίξεις λίγο με το μοτέρ και ξεπεράσεις τους ενδοιασμούς για το μεγάλο σε όγκο αμάξωμα, θα ανακαλύψεις ότι κάτω απ’ όλα αυτά κρύβεται ένα κανονικό 208, ικανό να στρίψει και να σε κάνει να ευχαριστηθείς την οδήγηση. Εξίσου αποτελεσματικό είναι και στον αυτοκινητόδρομο, όντας ευθύβολο και αρκετά αθόρυβο με την άνεση από την ανάρτηση να δίνει και πάλι τον κύριο τόνο στον γενικότερο οδηγικό του χαρακτήρα.

2008-2

Εκτός δρόμου όπως είναι προφανές ισχύει ότι και για όλα τα αντίστοιχα μοντέλα, με τις δυνατότητες να περιορίζονται στα πλαίσια ενός βατού χωματόδρομου. Οι εκδόσεις με το Grip Control και τα ελαστικά Μ+S έχουν κάποια περισσότερα εφόδια να φθάσουν λίγο πιο μακριά, όμως σε γενικές γραμμές, και με δεδομένα τα ασφάλτινα ελαστικά, η κλασική κατάβαση στην απομακρυσμένη παραλία του νησιού είναι ίσως το πιο “extreme” που μπορεί να κάνει κανείς με το 2008 (και όλα βεβαίως τα αντίστοιχα μοντέλα με κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς).

2008-24

Συνοψίζοντας, το 2008 καταφέρνει στην δεύτερη γενιά του να αποβάλει το πιο σημαντικό μειονέκτημα εκείνης της πρώτης προσπάθειας, το να δείχνει δηλαδή συντηρητικό και εκτός της εμπορικής λογικής αυτής της κατηγορίας που θέλει οχήματα πιο “ακραία” σχεδιαστικά και με πιο νεανικό προφίλ.

Έχοντας πλέον πολλά από αυτά τα μοδάτα στοιχεία στο αμάξωμά του μπορεί πλέον κανείς να εστιάσει σε πιο ουσιαστικούς τομείς, όπως είναι η πρακτικότητα που προσφέρει απλόχερα, οι μεγάλοι χώροι, o πολύ καλός κινητήρα και βεβαίως το εξαιρετικό του στήσιμο που το κάνει να ξεχωρίζει ανάμεσα σε όλους τους μνηστήρες της κατηγορίας.

Εστιάζοντας πιο πολύ στην χρηστικότητα παρά στον εύκολο εντυπωσιασμό, το 2008 απευθύνεται σε αγοραστές που μπορούν να αξιολογήσουν όλα αυτά που προσφέρει χωρίς να υποκύπτουν σε ακραία σχήματα και εντυπωσιακές γραμμές.

2008-19

Δεν είναι αυτό που θα λέγαμε φθηνό καθώς η συγκεκριμένη έκδοση Active με το αυτόματο κιβώτιο ξεκινά από τα 19.500 (η χειροκίνητη έκδοση ξεκινά από τα 18.200 ευρώ), όμως ο εξοπλισμός είναι υπερπλήρης με 6 αερόσακους, ΕSP, σύστημα Active City Brake που φρενάρει αυτόματα το αυτοκίνητο έως τα 30 km/h για αποφυγή σύγκρουσης, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, το Peugeot Connect SOS & Assistance κ.λπ.

2008-7

Σε κάθε περίπτωση έχουμε να κάνουμε με μία από τις πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην κατηγορία των μικρών crossover με απόδοση άνω του μέσου όρου σε όλους τους τομείς και και ένα πολύ έξυπνο εμπορικό “προφίλ” ικανό να “κλέψει” αγοραστές από διαφορετικές και ίσως και μεγαλύτερες κατηγορίες. Και αυτός ο πολυσυλλεκτικός χαρακτήρας του είναι σίγουρα και το δυνατότερο ατού του σε μία ιδιαίτερα ανταγωνιστική νέα τάξη μοντέλων.

Παναγιώτης Τριτάρης

PEUGEOT 2008 1.2 PURETECH EAT6
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.159×1.829×1.556 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.537 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 410- 1.400 λίτρα
Βάρος: 1.140 κιλά
Κινητήρας: 1.199 κ.εκ., 3 κύλινδροι, turbo βενζίνη
Ισχύς: 110 PS / 5.500 σ.α.λ.
Ροπή: 205 Nm / 1.750 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 10,3”, 188 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 4,8 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 110 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 108 €
Τιμή: από 19.500 €

 

Video, φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured