Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

ΠΑΡΑΚΜΑΖΕΙ Η ΑΓΟΡΑ ΤΩΝ CABRIO, ΕΧΟΥΝ ΘΕΜΑ ΚΑΙ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΟΡΟΦΩΝ

Η άνοδος νέων κατηγοριών στην αγορά, όπως…

Η άνοδος νέων κατηγοριών στην αγορά, όπως για παράδειγμα εκείνη των crossover, έχει και παράπλευρες απώλειες. Μια από αυτές, είναι, όπως έχουμε γράψει,  τα cabrio.

Οι δυνατές αγορές για τα ανοιχτά αυτοκίνητα, ήταν παραδοσιακά η Ευρώπη και οι ΗΠΑ. Είναι αυτές ακριβώς οι αγορές, στις οποίες τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια σημαντική μείωση των πωλήσεων μοντέλων της συγκεκριμένης κατηγορίας. Για τις εταιρείες αυτοκινήτων, αυτό μπορεί να συνιστά μικρό ή ίσως και καθόλου πρόβλημα, καθώς μπορούν να εξαιρέσουν τις συγκεκριμένες εκδόσεις από τη γκάμα τους.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα αποτελούν αφενός η Peugeot, η οποία δεν προτίθεται να παρουσιάσει αντικαταστάτη για το 207 CC, αφετέρου ο όμιλος VW, που ήδη διαθέτει πολλές ανοιχτές εκδόσεις (πάνω από 10) την ώρα που είναι απολύτως βέβαιο, πως δεν χρειάζεται τόσες.

Ήδη στα πλάνα του CEO του ομίλου, Martin Winterkorn, φέρεται να είναι η κατάργηση κάποιων ανοιχτών εκδόσεων, με υποψήφιες εκείνες των Golf και Beetle, πιθανότατα το Eos, αλλά και εκείνες των Audi A3 και Α5.

vw-golf-cabrio-14-tsi-01

Ως κύρια αιτία του προβλήματος, θεωρείται η αλλαγή της τάσης του niche κοινού, από τα convertible στα SUV και τα crossover. Ενδεικτικά, το 2007 κατασκευάστηκαν συνολικά 827.000 κάμπριο για τις αγορές της Ευρώπης και Β. Αμερικής, την ώρα που το 2013 ο αριθμός αυτός δεν ξεπέρασε τις 444.000. Πριν από 7 χρόνια, η συγκεκριμένη κατηγορία αντιστοιχούσε στο 5,4% της αγοράς, ενώ το πρώτο 6μηνο του 2014, έχει υποχωρήσει στο 3,3%.

Ποιος είναι εκείνος που έχει το μεγαλύτερο πρόβλημα; Οι προμηθεύτριες των εν λόγω ανοιγόμενων οροφών. Κάποιες έχουν ήδη προχωρήσει στο κλείσιμο μονάδων παραγωγής (όπως η Webasto, μεγαλύτερη εταιρεία του χώρου), ενώ η Φινλανδική Valmet, που το 2010 εξαγόρασε την Karmann, σκοπεύει μέχρι το 2017 να κλείσει τη γραμμή παραγωγής στο Όσναμπρικ της Γερμανίας.

Μη φανταστείτε πως οι εταιρείες που κατασκευάζουν τις οροφές για τα μοντέλα κάμπριο είναι πολλές. Για την ακρίβεια είναι λιγότερες από 10, ενώ οι δύο πρώτες εξ αυτών, έχουν αθροιστικά το 83% της αγοράς. Το θέμα είναι πως οι εκτιμήσεις των στελεχών τους, αναφέρουν πως δύσκολα θα υπάρχει χώρος στην αγορά για περισσότερες από δύο το προσεχές διάστημα.

BMW-2-Cabrio-1

Στην Ευρώπη, οι μεγαλύτερες αγορές για ανοιχτά αυτοκίνητα, ήταν η Γερμανία, η Αγγλία, η Δανία και η Σουηδία, χώρες με οικονομική άνεση, αλλά όχι με τον κατάλληλο καιρό. Στις ΗΠΑ, ήταν η Καλιφόρνια και η Φλόριντα.

Στις συγκεκριμένες αγορές, αυτοί που θέλουν σήμερα να ξεχωρίζουν, είναι πιο πιθανό να επιλέξουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, παρά ένα κάμπριο. Κάποιοι ίσως θέλουν να δηλώσουν με αυτό τον τρόπο πως η οικολογία είναι σημαντική γι’ αυτούς, αν και ουσιαστικά, πρόκειται και πάλι για ένα μέσο επίδειξης και όχι για οικολογική συνείδηση.

Η αλήθεια είναι πως οι καιροί που διανύουμε είναι δύσκολοι για τα ανοιχτά αυτοκίνητα. Ακόμη και οι Αραβικές ή ευρύτερα Ασιατικές αγορές που για τις εταιρείες, αποτελούν σανίδα σωτηρίας, δεν δείχνουν να ενδιαφέρονται για τα κάμπριο. Ούτε στα πιο τρελά τους όνειρα δεν σκέφτονται να οδηγούν ανοιχτό αυτοκίνητο. Λογικό, όταν στη Μ. Ανατολή υπάρχουν θερμοκρασίες που αγγίζουν τους 50 βαθμούς υπό σκιά και στην Κίνα η ατμοσφαιρική ρύπανση έχει εξελιχθεί σε μάστιγα.

Άλλωστε όπως έχουν δείξει κάποιες έρευνες, αρκετοί θεωρούν την πανοραμική οροφή μια πολύ καλή εναλλακτική. Και σημαντικά φτηνότερη.

Βαγγέλης Φακατσέλης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured