Σύνδεση

Featured

ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΙΣ TURBO FERRARI ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΥΠΑΡΞΕΙ;

Βρε πως αλλάζουν οι καιροί: ενώ μέχρι πριν από 3 χρόνια το πολύ οι επικεφαλείς της Ferrari μιλούσαν απαξιωτικά για τους υπερ- τροφοδοτούμενους κινητήρες αναπτύσσοντας μια ολόκληρη επιχειρηματολογία για τους ατμοσφαιρικούς, το hi rev κ.λπ. τώρα παρουσιάσαν ακόμα και την ιδιαίτερα όμορφη και ξεχωριστή GTC4Lusso με τον turbo V8 τους.   

Παρά τις μέχρι πρότινος αντιρρήσεις τους για τα υπερ- τροφοδοτούμενα σύνολα οι Ιταλοί είχαν και στο παρελθόν turbo μοντέλα, όπως τη Ferrari 208 GTB/ GTS η οποία είχε παρουσιαστεί αρχικά το 1980 και αποτελούσε μια παραλλαγή της 308 που είχε αντικαταστήσει το 1975 την 6κύλινδρη Dino. H 208 είχε ένα V8 1.995 κυβικών, ο οποίος είναι από τους μικρότερους που έχουν κατασκευαστεί ποτέ, και αρχικά απέδιδε, ως ατμοσφαιρικούς 155 ίππους. Στη συνέχεια, το 1982, μια τουμπίνα της ΚΚΚ (η μάρκα που τότε ήταν η πιο δημοφιλής στα turbo) τον ανέβασε στα 220 άλογα. Αν πάντως αναρωτιέστε γιατί όλη η φασαρία με τη 208 από τη στιγμή που υπήρχε η 308 η απάντηση είναι ο super bolo, ο επιπλέον φόρος που ίσχυε τότε στην Ιταλία για κινητήρες μεγαλύτερους των 2.000 κυβικών, ενώ συνολικά κατασκευάστηκαν 400 ατμοσφαιρικές και 687 turbo 208, κουπέ και targa.

To 1986 εμφανίστηκε και η 328, η διάδοχος της 308, με δίλιτρο κινητήρα turbo και πάλι για την ιταλική αγορά, ο οποίος είχε φτάσει στα 250 άλογα, ενώ εδώ η παραγωγή έφτασε συνολικά τα 1136 αυτοκίνητα.

Το 1981 οι Gilles Villeneuve και Didier Pironi ήταν οι πρώτοι που οδήγησαν μονοθέσιο της Scuderia με turbo, ενώ το 1984 παρουσιάστηκε το πρώτο hyper car της μάρκας, η εντυπωσιακή 288 GTO (1984-87), με έναν V8 2.900 κυβικών, με διπλά turbo αλλά και 5άρι κιβώτιο, που έφτανε τα 400 άλογα, που τις εξασφάλιζαν ένα 0-100 σε 5,0 δεύτερα και κάτι. Ακολούθησε και μια έκδοση Evoluzione με 600 άλογα και τελική πάνω από τα 288 χλμ./ώρα της νορμάλ 288 GTO.

Το 1987 η GTO αντικαταστάθηκε από τη θρυλική F40, που κατασκευάστηκε έως το 1992 σε 400 αντίτυπα και με το αμάξωμά της από ανθρακόνημα και αλουμίνιο και τη μεγάλη πίσω φτερούγα της, είναι από τα πιο εντυπωσιακά σούπερ σπορ μοντέλα που έχουν κατασκευαστεί ποτέ. Για την περίσταση ο κινητήρας της 288 GTO που είχε εξελιχθεί, απέδιδε 478 ίππους, ικανά για ένα 0-100 σε 4,1 δεύτερα και μια τελική 324 χλμ./ ώρα.

Η διάδοχος της F40 ήταν η επίσης εμβληματική F50 με τον ατμοσφαιρικό V12, ενώ προκειμένου να επιστρέψει η Ferrari στα turbo έπρεπε να περάσουν 22 ολόκληρα χρόνια, καθώς το πρώτο υπερ- τροφοδοτούμενο μοντέλο της της νέας εποχής ήταν το 2014 η California T. Ακολούθησαν οι 488 GTB και Spider που στην ουσία είναι οι ανανεωμένες και αναβαθμισμένες εκδόσεις των αντίστοιχων 458 Italia, για να φτάσουμε στην GTC4Lusso που αναφέραμε στην αρχή και κινείται από τον ίδιο υπερ- τροφοδοτούμενο V8 των 3.900 κυβικών.

Όπως φαίνεται τα turbo είναι η νέα πραγματικότητα τη Ferrari, αν και οι Ιταλοί υποστηρίζουν σθεναρά πως ο V12 τους θα παραμείνει ατμοσφαιρικός. Μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου, μιας και τα ίδια έλεγαν και για τον V8…

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Του είπαν πως τα Jeep πάνε παντού και αυτός το πήρε τοις μετρητοίς (Video)

Featured

Αντέχεις τη συντήρηση μιας Bugatti;

Bugatti

Δείτε το πιο γρήγορο τρακτέρ στο… Nürburgring (Video)

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

To Space Star της Mitsubishi είναι μια τίμια πρόταση (Video δοκιμή)

Featured







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup