Η VW, πιο συγκεκριμένα ο όμιλος της γερμανικής εταιρείας, παρουσίασε σε συνέδριο κινητήρων στη Βιέννη τον καινούργιο W12 TSI. Μάλιστα κάνει λόγο για τον πιο οικονομικό 12κύλινδρο που έχει σχεδιαστεί ποτέ, καθώς μεταξύ άλλων διαθέτει τόσο σύστημα start stop όσο και απομόνωσης της μιας σειράς των 6 κυλίνδρων όποτε αυτό είναι εφικτό.
Ο νέος κινητήρας, η χωρητικότητα του οποίου φτάνει τα 6.000 κυβικά, έχει διπλό σύστημα υπερ-τροφοδότησης και διπλά μπεκ, καθώς συνδυάζει τον ψεκασμό FSI της Audi με τον ψεκασμό TMPI στον αυλό εισαγωγής, τον παλιό γνωστό MPI πολλαπλών σημείων, της Bentley.
Ο W12 εδράζεται σε ενεργές βάσεις απόσβεσης για βέλτιστο NVH και χρησιμοποιεί ηλεκτρομαγνητικούς ενεργοποιητές για να περιορίζει τις δονήσεις. Επίσης, αναφέρεται πως το σύστημα λίπανσής του έχει σχεδιασθεί με τέτοιο τόπο ώστε να είναι κατάλληλο για χρήση off road, κάνοντας σαφές πως πρόκειται να τοποθετηθεί και στο Bentayga της Bentley.
Ακόμα και σε αυτό πάντως δεν θα πιεστεί από τα πολλά κιλά, μιας η απόδοσή του θα είναι ιδιαίτερα μεγάλη. Φυσικά θα υπάρχει σε διάφορες εκδοχές, ενώ οι τιμές που έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής είναι 608 άλογα και 900 Nm. Όσο για τις επιδόσεις, που βέβαια θα εξαρτώνται και από το εκάστοτε μοντέλο, η τάξη μεγέθους είναι 0-100 κάτω από τα 4 δεύτερα και τελική πάνω από 300.
Γιάννης Σκουφής
