Σύνδεση

Featured

ΣΕ ΠΟΣΑ ΔΕΥΤΕΡΟΛΕΠΤΑ ΘΑ ΑΠΟΜΟΝΩΝΕΤΑΙ Ο ΕΝΑΣ ΚΥΛΙΝΔΡΟΣ ΤΟΥ 1.0 ECOBOOST ΤΗΣ FORD;

Όπως γράψαμε στο άμεσο μέλλον -με τη νέα γενιά, την 4η κατά σειρά, του Focus, που αναμένεται το 2018- ο βραβευμένος 1.0 EcoBoost της Ford θα αποκτήσει σύστημα απομόνωσης ενός από τους κυλίνδρους του, και θα γίνει έτσι ο πρώτος 3κύλινδρος παγκοσμίως με αυτήν τη δυνατότητα.

Το σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου που εξέλιξαν οι μηχανικοί της Ford σε Aachen και Κολωνία (Γερμανία), Dagenham και Dunton (Ην. Βασίλειο), και Dearborn (ΗΠΑ), σε συνεργασία με τους εταίρους της Ford στον όμιλο της Schaeffler (από τους μεγαλύτερους προμηθευτές παγκοσμίως), περιορίζει την κατανάλωση και τις εκπομπές CO2 μειώνοντας την τριβή και τις ροϊκές απώλειες μέσα στον κινητήρα. Η λειτουργία του είναι εφικτή μέχρι και τις 4.500 σ.α.λ., ενώ βασίζεται στη χρήση της πίεσης του λαδιού που ενεργοποιεί ένα ειδικό κοκοράκι, που με τη σειρά του διακόπτει τη σύνδεση μεταξύ του εκκεντροφόρου και των βαλβίδων του πρώτου κυλίνδρου.

Η βέλτιστη στιγμή απομόνωσης του κυλίνδρου προσδιορίζεται με τη χρήση ειδικού λογισμικού που λαμβάνει υπόψη την ταχύτητα, τη θέση του γκαζιού και το φορτίο του κινητήρα, ενώ προκειμένου να γίνουν όλα αυτά εφικτά υιοθετήθηκαν καινοτομίες όπως μία έκκεντρη διάταξη στροφάλου και σκόπιμα μη ζυγοσταθμισμένα βολάν και τροχαλίες, που εξουδετερώνουν τους κραδασμούς.

Το νέο βολάν διπλής μάζας και ο δίσκος συμπλέκτη που αποσβένει τους κραδασμούς εξουδετερώνουν τις ταλαντώσεις του κινητήρα όταν λειτουργεί με δύο κυλίνδρους, κυρίως στις χαμηλές στροφές, και επιτρέπουν μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας. Ενδιαφέρον είναι πως οι κλειστές βαλβίδες εισαγωγής και εξαγωγής παγιδεύουν στο εσωτερικό του κυλίνδρου τα αέρια της καύσης, προκειμένου αφενός η θερμοκρασία να διατηρείται σε τέτοια επίπεδα που να μην επηρεάζεται η απόδοση με την απενεργοποίηση και αφετέρου να διασφαλίζεται μια πιο πολιτισμένη λειτουργία, μιας και τα καυσαέρια λειτουργούν ως «μόνωση».

Στόχος της Ford, με όλα τα παραπάνω, είναι μεταξύ άλλων η απενεργοποίηση του κυλίνδρου να περνά απαρατήρητη από τους οδηγούς σε επίπεδο λειτουργίας και επιδόσεων κινητήρα, ενώ ο χρόνος που απαιτείται για να απενεργοποιηθεί ή να ενεργοποιηθεί εκ νέου ο κύλινδρος είναι μόλις 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου, 20 φορές δηλαδή πιο γρήγορα σε σχέση με το ανοιγόκλειμα του ματιού.

Γιάννης Σκουφής

ford-ecoboost-cylinder-deactivation-2

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured