Σύνδεση

Featured

ΝΕΟ VOLVO XC90: ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ

To Volvo XC90 της 1ης γενιάς είναι το μοντέλο αναφοράς για τη μετάβαση της σουηδικής εταιρείας από την ευθύγραμμη προσέγγιση της δεκαετίας του ‘90 σε μια πιο σύγχρονη θεώρηση. Η οποία ούτε λίγο ούτε πολύ κράτησε μια ολόκληρη δωδεκαετία και βάλε –από το 2002 μέχρι τώρα.

Τώρα που εμφανίζεται ένα καινούργιο μοντέλο που επιφέρει μια νέα τομή στην πορεία της Volvo, που την πηγαίνει ένα βήμα παρακάτω, καθώς πλέον επενδύει εμφατικά σε μια minimal, σκανδιναβική για άλλους και το κυριότερο classy προσέγγιση. Το νέο XC90 έχει προσωπικότητα και δεν το κρύβει. Έχει στοιχεία, όπως τη νέα μάσκα, που το κάνουν άμεσα αναγνωρίσιμο, χωρίς να είναι ταυτόχρονα αποκομμένο από τα μέχρι τώρα χαρακτηριστικά της μάρκας. Απλά τα εξελίσσει, τα τονίζει και τα εκσυγχρονίζει, γεγονός που αν μη τι άλλο πρέπει να πιστωθεί στους σχεδιαστές του. Όπως το ίδιο πρέπει να γίνει και για τον εξαιρετικό για τζιπ αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας 0,29, που πέρα από όλα τα άλλα συμβάλλει και στη μείωση του συνολικού επιπέδου θορύβου, τονίζοντας έτσι και τον premium προσανατολισμό.

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_20

Φυσικά όλα αυτά τα στοιχεία θα περάσουν και στα άλλα μοντέλα της σουηδικής εταιρείας, αρχής γενομένης από το S90, το μεγάλο τετράθυρο που θα είναι η νέα ναυαρχίδα της μάρκας, ενώ η ίδια προσέγγιση, αυτή του minimal αλλά ταυτόχρονα και ξεχωριστού, έχει υιοθετηθεί και στο εσωτερικό του νέου XC90.

Στοιχεία πρόσκαιρου εντυπωσιασμού, που με την πάροδο του χρόνου γίνονται ενοχλητικά δεν υπάρχουν. Αντίθετα υπάρχει σύγχρονο design και high tech προσέγγιση που εκφράζεται κατά κύριο λόγο από την ταμπλέτα –συνειδητά χρησιμοποιούμε αυτό τον όρο και όχι τον καθιερωμένο της οθόνης αφής- στην κεντρική κονσόλα. Ταμπλέτα αφενός γιατί ακολουθεί αυτήν την προσέγγιση για το interface της επικοινωνίας του χρήστη με τις λειτουργίες του αυτοκινήτου και αφετέρου όπως σε μια ταμπλέτα κατεβάζεις apps για να κάνεις την δουλειά σου έτσι κι εδώ έχεις στη διάθεσή σου εικονίδια για να ελέγξεις τα πάντα.

Ψηφιακός και καλαίσθητος ο ευανάγνωστος πίνακας οργάνων, πολύ καλή η ποιότητα, αίσθηση ιδιαίτερης πολυτέλειας, μεγάλοι χώροι, πλήρης εξοπλισμός –στάνταρ και επιπλέον- ασφάλειας, διασύνδεσης και διευκόλυνσης, οπότε κάπως έτσι σφυρηλατείται το προφίλ ενός μεγάλου, μήκους 4,95 μέτρων, πολυτελούς SUV. Που μπορεί να είναι και 7θέσιο, με την 3η σειρά καθισμάτων να μπορεί να φιλοξενήσει όχι μόνο παιδιά ή ενήλικες που κόπηκαν από το στρατό λόγω ύψους αλλά ανθρώπους με ύψος 1,70. Ίσως και λίγο παραπάνω.

VOLVO-XC90-2015-7

Η (σχεδόν) κανονική 3η σειρά καθισμάτων –η μεσαία πάντως μετακινείται κατά μήκος αυξάνοντας τις δυνατότητες παραμετροποίησης του εσωτερικού- οφείλει την ύπαρξη της και στην κόμπακτ σχεδίαση της καινούργιας πίσω ανάρτησης. Με επιπλέον χρέωση (κάτι λιγότερο από 4.000 ευρώ) το XC90 μπορεί να εξοπλιστεί και με πνευματική ανάρτηση, η οποία εξασφαλίζει τόσο τη δυνατότητα μείωσης της απόστασής από το έδαφος ανάλογα με την ταχύτητα και το πρόγραμμα λειτουργίας που έχει επιλεγεί, είτε την αύξησή της κατά 40 χιλιοστά για κίνηση πέρα από την άσφαλτο.

Η πνευματική ανάρτηση φυσικά και μπορεί να συνδυαστεί με όλους τους διαθέσιμους κινητήρες -αν μπορείτε μην την ξεχάσετε στην τυχόν παραγγελία σας και θα μας θυμηθείτε- ακόμα και για το βασικό. Που για την ώρα είναι ο D5τετρακύλινδρος diesel 2.000 κυβικών με 225 άλογα και 470 Nm, ο οποίος κινεί όλους τους τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων που (σωστά) είναι η μόνη επιλογή για το μεγάλο SUV της Volvo.

NEW VOLVO XC90 IN GREECE_29

Στην πράξη, όπως διαπιστώσαμε, ο D5 δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινήσει από σβέλτα έως γρήγορα το XC90, ενώ την ίδια στιγμή αποδεικνύεται και ήσυχος και πολιτισμένος. Όσο για τις απαιτήσεις του σε καύσιμο οι Σουηδοί ανακοινώνουν επίσημα 5,8 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, ενώ σε ποια τιμή διαμορφώνεται σε καθημερινή χρήση θα το διαπιστώσουμε στην αναλυτική μας δοκιμή που θα ακολουθήσει.

Τετρακύλινδρους κινητήρες 2.000 κυβικών, της νέας γενιάς Drive-E, διαθέτουν και οι άλλες εκδόσεις του XC90. Άμεσα διαθέσιμη είναι η Τ6 (βενζίνη) με 320 ίππους, ενώ η Τ5 με τον ίδιο ουσιαστικά κινητήρα να αποδίδει 254 ίππους δεν είναι ακόμα βέβαιο πως θα έρθει στη χώρα μας.

Από πλευράς diesel προς το τέλος του χρόνου αναμένεται η εισαγωγική έκδοση D4 με 190 άλογα που θα είναι και η μόνη προσθιοκίνητη, ενώ στον αντίποδα στην κορυφή της γκάμας, βρίσκεται η υβριδική T8 Twin Engine. Εδώ ο δίλιτρος κινητήρας βενζίνης των 320 ίππων συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 87 ίππων, με αποτέλεσμα η συνδυαστική ισχύς να φτάνει τα 407 άλογα. Που αρκούν για ένα 0-100 σε 5,6 δεύτερα.

Το XC90 T8 μπορεί να κινηθεί για 40+ χιλιόμετρα καθαρά ηλεκτρικά, ενώ η τυποποιημένη μέση κατανάλωσή του είναι μόλις 2,1 λίτρα και οι εκπομπές CO2 του 49 γραμμάρια. Όσο για την τιμή του, ως αποκλειστικά 7θέσιο, ξεκινά από 90.098 ευρώ για την έκδοση με το επίπεδο εξοπλισμού Momentum.

Στις 5θέσιες εκδοχές με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης (7 θέσεις +1.600 ευρώ) το βασικό επίπεδο εξοπλισμού είναι το Kinetic, ακολουθεί το Momentum και μετά το R-Design με πιο σπορ προσανατολισμό και το Inscription με ακόμα μεγαλύτερη έμφαση στην πολυτέλεια.

Η μοναδική προσθιοκίνητη έκδοση D4 ξεκινά από 60.450 ευρώ με απόσυρση, ενώ τόσο οι D5 όσο και οι Τ6, τετρακίνητες και οι δύο, κοστίζουν από 64.150 ευρώ, πάντα με απόσυρση και με αυτόματο κιβώτιο, που όπως προαναφέραμε είναι παντού στάνταρ.

Γιάννης Σκουφής

VOLVO XC90 D5
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.950×1.923×1.776 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.984 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 682- 1.886 λίτρα
Βάρος: 2.078 κιλά
Κινητήρας: 1.969 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo diesel
Ισχύς: 225 PS/ 4.250 σ.α.λ.
Ροπή: 470 Nm/ 1.750- 2.500 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 7,8”, 220 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 5,8 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 152 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 258 €
Τιμή: από 60.450 € με απόσυρση

 

 

 

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota