Σύνδεση

Featured

NEO SEAT IBIZA: TO ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΣΤΗ ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ (VIDEO)

Το νέο Seat Ibiza θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά τον Ιούνιο με τιμή «εκκίνησης» κάτω από 12.000 € και με την έκδοση 1.0 TSI να ξεκινά από τις περίπου 13.500 €.

Δεν χρειάζεται καν να ακούσεις τους ανθρώπους της Seat να μιλούν για το νέο τους μοντέλο και να αντιληφθείς πόσο σημαντικό είναι για αυτούς (και όχι μόνο). Άλλωστε, κάθε γενιά του Ibiza αποτελεί βαρόμετρο για την πορεία της ισπανικής μάρκας (από το 1984 έχουν πωληθεί περισσότερα από 5,4 εκατομμύρια μονάδες), η οποία σήμερα ενισχύεται σημαντικά τόσο από το πρώτο της SUV (το Ateca), όσο και από το ανεμενόμενο στα τέλη του χρόνου Arona -ένα κόμπακτ SUV, αργότερα αναμένεται και ένα νέο 7θέσιο. Μάλιστα, το νέο Ibiza αποτελεί το πρώτο «πεδίο εφαρμογής» για το πλαίσιο MQB-A0 και τον όμιλο VW, μια «μαζεμένη» εκδοχή του γνωστού MQB στο οποίο θα βασιστεί τόσο το νέο Polo όσο και άλλα μελλοντικά μοντέλα.

Σχεδιαστικά η 5η γενιά του Ibiza συνδυάζει στοιχεία τόσο από το Leon όσο και από το Ateca, ενώ διατηρεί σε μεγάλο βαθμό το βασικό σχήμα του απερχόμενου μοντέλου, αλλά με μία πιο… τριγωνική διάθεση όπως καταδεικνύουν οι νέοι προβολείς και οι πολλές γωνίες του αμαξώματος. Από κοντά το νέο Ibiza είναι όμορφο και δυναμικό στην όψη, ενώ παρόλο που δεν υπάρχει κάτι το επαναστατικό δεν μπορείς σε καμία περίπτωση να μην το τοποθετήσεις ανάμεσα στα πιο ελκυστικά μοντέλα (σ.σ. δεν θα υπάρξει τρίθυρο ή στέισον, καθώς το τελευταίο θα «καλύψει» το Arona). Επίσης, το νέο Ibiza κατατάσσεται ανάμεσα στα πιο ευρύχωρα της κατηγορίας, αφού το νέο πλαίσιο προσφέρει σημαντικά καλύτερη εκμετάλλευση των εσωτερικών χώρων προσφέροντας μία από τις πιο άνετες καμπίνες και από τα μεγαλύτερα πορτμπαγκάζ (είναι 63 λίτρα μεγαλύτερο φτάνοντας συνολικά τα 355).

SEAT-IBIZA-2017-5TH-GEN (13A)

Συγκεκριμένα, το μήκος του νέου Ibiza ίσα που ξεπερνά τα τέσσερα μέτρα (4,059 για την ακρίβεια) και είναι μόλις 2 χλστ. πιο κοντό από το απερχόμενο, ενώ με πλάτος στα 1,78 και ύψος στα 1,44 μέτρα είναι σημαντικά φαρδύτερο (εξού και το πιο άνετο εσωτερικό) και με περίπου ίδιο «ανάστημα». Σημαντική είναι και η αύξηση του μεταξόνιού κατά 9,5 εκ. (συνολικά στα 2,654 μέτρα) διασφαλίζοντας περίσσεια χώρου για τα γόνατα των πίσω επιβατών που κάθονται ιδιαίτερα άνετα. Γενικότερα στο εσωτερικό επικρατεί ο αέρας του ποιοτικού και τουλάχιστον στις πλούσιες εκδόσεις εξοπλισμού που οδηγήσαμε στην Βαρκελώνη δεν τίθεται κανένα θέμα περί φινιρίσματος, ενώ ακόμη και όπου υπάρχει σκληρό πλαστικό «κρύβεται» από το ματ σαγρέ ανάγλυφό του.

Ειδικά στην έκδοση XCellence την προσοχή αποσπά η όμορφη κεντρική οθόνη αφής των 8,0’’ (τύπου black panel, προσφέρεται και στην έκδοση Style) με πολλά άλλα lounge στοιχεία (εσωτερικός φωτισμός, επαγωγική φόρτιση κινητού, χρωμιωμενες λεπτομέρειες, ηχοσύστημα Beats κ.α.). Eπιπρόσθετα η FR είναι προσανατολισμένη στο σπορ (με πίσω διαχύτη, χαμηλωμένη κατά 15 χιλιοστά και πιο σφιχτή ανάρτηση), ενώ διαθέτει το σύστημα παραμετροποίησης Drive Profile με επιλογή ανάμεσα σε τέσσερα προγράμματα (Eco, Normal, Sport και Individual). Εννοείται πως η λίστα με τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού είναι πλήρης -προέρχονται από τα μεγαλύτερα Leon και Ateca- ενώ φυσικά και υπάρχει πλήρη διασύνδεση smartphones (Apple, Android, Mirror Link). Ενδιαφέρον είναι πως από τον ερχόμενο Ιανουάριο θα είναι διαθέσιμος και ο φουλ ψηφιακός πίνακας οργάνων.

Στη βάση της γκάμας των κινητήρων βρίσκεται η ατμοσφαιρική 3-κύλινδρη έκδοση 1.0 MI με 75 ίππους, ενώ ενδιάμεσα οι υπερτροφοδοτούμενες εκδοχές του 1.0 TSI με 95 και 115 άλογα. Πιο ψηλά τοποθετείται για την ώρα ο νέος 1.5 TSI Evo με τους 150 ίππους, ενώ αργότερα στη γκάμα θα προστεθούν οι εκδόσεις με 80, 95 και 115 ίππους του αναβαθμισμένου πετρελαιοκινητήρα 1.6 TDI (ω, ναι, το diesel ακόμη υπάρχει ). Σημαντική είδηση αποτελεί και η εισαγωγή ενός τροποποιημένου 1.0 TSI με 90 άλογα που εναλλακτικά καταναλώνει και φυσικό αέριο (CNG), ενώ πέρα από τα χειροκίνητα κιβώτια διαθέσιμο είναι και το αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG-7.

Με το ολοκαίνουργιο πλαίσιο να είναι 33% πιο άκαμπτο από το απερχόμενο Ibiza, τα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου είναι αναμενόμενα καλύτερα, ενώ τα φαρδύτερα μετατρόχια διασφαλίζουν καλύτερο κράτημα στις στροφές και μία πιο αρχοντική ποιότητα κύλισης. Ακόμη και στην έκδοση FR, με την πιο σφιχτή κατά 20% ανάρτηση, έχει βρεθεί η χρυσή τομή στο θέμα της απόσβεσης και της άνεσης, με το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι και τον επιλογέα ταχυτήτων να έχουν σωστό «βάρος» και ακρίβεια, αντίστοιχα. Μάλιστα, στο πρόγραμμα Sport το τιμόνι βαραίνει περισσότερο, το γκάζι γίνεται πιο «ζωντανό», τα αμορτισέρ σφίγγουν λίγο πιο πολύ και γενικότερα το Ibiza γίνεται ακόμη πιο απολαυστικό και άμεσο στις κλειστές στροφές.

SEAT-IBIZA-2017-5TH-GEN (3A)

Πολύ καλή είναι η θέση οδήγησης και με εξίσου καλή περιμετρική ορατότητα, ενώ η turbo έκδοση με τα 115 άλογα που οδηγήσαμε μας κέρδισε τις εντυπώσεις με την γεμάτη και ροπάτη λειτουργία της, δίχως να υπάρχει ζήτημα lag, καθώς και με την ήπια διόλου δυσάρεστη τρικύλινδρη χροιά του. Από την άλλη, η έκδοση 1.5 TSI Evo (με τον κινητήρα που είδαμε για πρώτη φορά στο Golf) κερδίζει τις εντυπώσεις με την απόλυτα στρωτή λειτουργία της και την δύναμή της. Αλλά περισσότερα θα έχουμε να πούμε σε περίπου ένα μήνα όπου έχει προγραμματισθεί η πανελλαδική παρουσίαση του νέου Seat Ibiza…

Νίκος Μαρινόπουλος

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota