Σύνδεση

Featured

ΝΕΑ MERCEDES GLC COUPE: ΜΕ ΩΡΑΙΟ ΣΤΥΛ

Από τη στιγμή που τα SUV συνολικά είναι εξαιρετικά δημοφιλή, οι κουπέ εκδόσεις τους αποκτούν όλο και μεγαλύτερη σημασία και η αρχή για τη Mercedes είχε γίνει με την GLE Coupe η εμφάνιση μιας αντίστοιχης έκδοσης για την μικρότερη GLC ήταν κάτι παραπάνω από βέβαιη.

Η GLC Coupe λοιπόν είναι γεγονός, βασίζεται μεν στο πλαίσιο και στα μηχανικά μέρη της ολοκαίνουργιας GLC, χρησιμοποιεί την ίδια γκάμα κινητήρων αλλά από εκεί και πέρα διαφοροποιείται σε αρκετά σημεία, τόσο αισθητικά όσο και δυναμικά, στο δρόμο. Προκειμένου να δικαιολογήσει και το χαρακτηρισμό του σπορ κουπέ μεταξύ των SUV που της αποδίδει η Mercedes.

Σε σχέση με την κλασική GLC λοιπόν είναι 7 εκατοστά πιο μεγάλη φτάνοντας τα 4,73 μέτρα και αρκετά πιο χαμηλή, μιας και το ύψος της δεν ξεπερνά το 1,60, γεγονός που σε συνδυασμό με την κάθετη μάσκα και τη διαμόρφωση της οροφής που παραπέμπει στο σχεδιαστικό στυλ που εισήγαγε η κορυφαία S-Class  κουπέ της εξασφαλίζει μια πιο δυναμική συνολική εικόνα. Ταυτόχρονα και μια πιο αεροδυναμική, μιας και ο συντελεστής οπισθέλκουσας της είναι μόλις 0,31.

Εννοείται πως υπάρχει ένας κοινός παρονομαστής με την GLC Coupe, όμως οι μικρότερες διαστάσεις της εξασφαλίζουν ένα πιο σπορ look, το οποίο στο δρόμο υποστηρίζεται και από τις επιλογές των μηχανικών της γερμανικής εταιρείας. Οι οποίοι έχουν εξοπλίσει την GLC Coupe τόσο με στάνταρ σπορ ανάρτηση, σε συνδυασμό με το Drive Select που διαθέτει συνολικά 5 προγράμματα λειτουργία όσο και με ένα σαφώς πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης συγκριτικά με αυτό της GLC.

Mercedes-Benz GLC 350 e Coupé;  Exterieur: diamantweiß; Interi

Οι επιλογές τους αυτές έχουν αντίκτυπο και στο δρόμο, όπως είδαμε οδηγώντας το μικρότερο, μέχρι στιγμής τουλάχιστον, κουπέ SUV της Mercedes στην Ιταλία. Σε ορεινές διαδρομές με αλλεπάλληλες στροφές, το οδηγικό της προφίλ χαρακτηρίζεται από πολύ καλό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος από την ανάρτηση, περιορισμένες κλίσεις, άμεσες αντιδράσεις στις κινήσεις του τιμονιού και μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης λόγω και της στάνταρ τετρακίνησης της τελευταίας γενιάς.

Ανάλογες είναι οι εντυπώσεις τόσο από το πολύ καλό αυτόματο κιβώτιο 9G-Tronic, όσο και από τον τετρακύλινδρο των 2.143 κυβικών και των 204 ίππων της GLC 250 d Coupe, ο οποίος αποδείχθηκε ελαστικός από χαμηλά και δυνατός σε όλη την κλίμακα των στροφών. Όσο για τη διαχείριση του καυσίμου η επίσημη μέση κατανάλωσή του που ανακοινώνει η γερμανική εταιρεία είναι 5,4 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Στα ίδια επίπεδα κινείται και σύνολο βενζίνης των 2.000 κυβικών και των 245 ίππων της GLC 300 Coupe, ενώ ακόμα πιο δυναμική είναι η 350d, η οποία κινείται από τον 6κύλινδρο diesel των 3.000 κυβικών με τους 258 ίππους και τα 620 Nm ροπής της Mercedes.

O βασικός κινητήρας πετρελαίου είναι προς το παρόν αυτός των 170 ίππων της GLC 220 d, ενώ προς το τέλος του χρόνου θα προστεθεί και αυτός των 136 της GLC 200 d. Η οποία θα είναι και η μόνη μη τετρακίνητη της γκάμας, ενώ στον αντίποδα θα βρίσκεται η Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC. Με τον biturbo των 3.000 κυβικών και των 367 ίππων, που εξασφαλίζουν ένα 0-100 σε 4,9 δεύτερα.

Η γκάμα συμπληρώνεται από την plug-in υβριδική GLC 350e, με το συμβατικό κινητήρα των 2.000 κυβικών να αποδίδει 211 ίππους και τον ηλεκτροκινητήρα 116, με αποτέλεσμα η συνδυαστική ισχύς να είναι 320 άλογα, η μέση κατανάλωση να είναι μόλις από 2,5 έως 2,7 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα, οι εκπομπές CO2 από 50 έως 64 γραμμάρια το χιλιόμετρο, το 0-100 να ολοκληρώνεται σε 5,9 δεύτερα και η αυτονομία της για καθαρά ηλεκτρική κίνηση να φτάνει τα 34 χιλιόμετρα.

Mercedes-Benz GLC Coupé (C253), Press Test Drive Turin 2016

Ταυτόχρονα διαθέτει αρκετά συστήματα που βοηθούν τον οδηγό να κινείται όσο πιο φιλικά προς το περιβάλλον γίνεται. Συστήματα όπως το ενεργό πεντάλ του γκαζιού, που προειδοποιεί με ανάδραση για τη μέγιστη απόδοση του ηλεκτρικού κινητήρα ώστε να μην ενεργοποιηθεί ο δίλιτρος turbo αν δεν απαιτείται μεγαλύτερη ισχύς και το Intelligent Drive. To οποίο λαμβάνει υπόψη τη διαμόρφωση του εδάφους –οι πληροφορίες παρέχονται από το σύστημα πλοήγησης- έτσι ώστε το υβριδικό σύστημα πρόωσης να λειτουργήσει με τέτοιο τρόπο ώστε η GLC 350e να μπορεί να κινηθεί στη συνέχεια και όπου απαιτείται καθαρά ηλεκτρικά.

Παράλληλα το νέο SUV Coupe της Mercedes μπορεί να εξοπλιστεί με όλα τα διαθέσιμα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού –σε αυτά περιλαμβάνεται και σύστημα αυτόνομης στάθμευσης- καθώς και άνεσης των επιβατών.

Οι τελευταίοι έχουν στη διάθεσή τους και απόλυτα ικανοποιητικούς χώρους, ενώ ο διάκοσμος, όπως και οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones, ακολουθεί τα σύγχρονα δεδομένα των SUV της Mercedes.

Το κόστος αγοράς της καινούργιας GLC Coupe ξεκινά από τις 59.710 ευρώ για την GLC 220 d των 170 ίππων, από τις 60.130 ευρώ για την GLC 250 d με τα 204 άλογα –η μικρή διαφορά δίνει ξεκάθαρα το προβάδισμα στη δεύτερη- και από τις 61.160 ευρώ για τη βενζινοκίνητη GLC 250 Coupe των 211 ίππων.

Γιάννης Σκουφής

MERCEDES GLC 250d 4MATIC COUPE
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.732×1.890×1.602 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.873 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 500- 1.400 λίτρα
Βάρος: 1.845 κιλά
Κινητήρας: 2.143 κ.εκ., 4 κύλ., turbo diesel
Ισχύς: 204 PS/ 3.800 σ.α.λ.
Ροπή: 500 Nm/ 1.600- 1.800 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 7,6”, 222 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση (μέση): 5,0- 5,4 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 131- 143 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 157- 265 €
Τιμή: από 60.130 €

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz