Σύνδεση

McLaren

ΜΙΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ McLAREN

Πριν από ακριβώς 50 χρόνια, το Σεπτέμβριο του 1963, ο Bruce McLaren ίδρυσε την ομώνυμη εταιρία που κέρδισε το πρώτο της GP στη F1 το 1968 στο Βέλγιο, έχονταw δηλώσει για πρώτη φορά συμμετοχή στο πρωτάθλημα της F1 το 1966.

Το 1970 ακολούθησε ο θάνατος του Bruce McLaren στη διάρκεια δοκιμών στο Goodwood, στη συνέχεια ανέλαβε ο Teddy Mayer που το 1974 οδήγησε την ομάδα στον πρώτο της τίτλο στο πρωτάθλημα κατασκευαστών με τον Emerson Fittipaldi να κατακτά το οδηγών. Η συνέχεια ήταν καταιγιστική καθώς τα πρωταθλήματα κατασκευαστών φτάνουν συνολικά τα 7 (1974, 1984, 1985, 1988, 1989, 1990, 1991, 1998) και αυτά των οδηγών τα 12 (1974, 1976, 1984, 1985, 1986, 1988, 1989, 1990, 1991, 1998, 1999, 2008) με τους Niki Lauda, Alain Prost κ.α.

Από τις αρχές της δεκαετίας του ‘80 υπήρχε η υποστήριξη της Philip Morris και η καθοδήγηση του Ron Dennis, ενώ το 1988 ο Prost (που είχε ήδη κατακτήσει με την McLaren τους τίτλους των σαιζόν 1985 και 1986) καλωσορίζει τον Ayrton Senna στη νέα εποχή με την Honda. Στη συνέχεια ο Βραζιλιάνος κατακτά το πρωτάθλημα το 1988, ο Γάλλος το επόμενο το 1989, ο Senna όμως είναι πρωταθλητής και το 1990 και το 1991, ενώ αρκετά πιο πριν είναι το αδιαμφισβήτητο νούμερο 1 της ομάδας.   

Το 1995 ξεκινά μία μακροχρόνια συνεργασία της McLaren με την Mercedes με διακρίσεις στα χέρια των Mika Hakkinen και Lewis Hamilton, με τον τελευταίο τίτλο της ομάδας το 2008. Η συμπλήρωση μισού αιώνα παρουσίας της McLaren στο πρωτάθλημα της Formula 1 έρχεται σε μία από τις πιο δύσκολες περιόδους της στον κορυφαίο θεσμό του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Παράλληλα με την έντονη εμπλοκή στη Φόρμουλα 1 το 1989 ιδρύθηκε η McLaren Automotive, ως μια εταιρία κατασκευής σπορ μοντέλων με τεχνογνωσία προερχόμενη από την F1. Τρία χρόνια αργότερα έγραψε ιστορία με τη θρυλική McLaren F1 (1992-1998), που μάλιστα σημείωσε και ρεκόρ ταχύτητας φτάνοντας τα 391 χλμ./ ώρα! Ταυτόχρονα η δημιουργία του Gordon Murray είχε θέσει νέα στάνταρ στην σχεδίαση και κατασκευή των υπερ-αυτοκινήτων, καθώς ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής –έστω και περιορισμένης- με μονοκόκ πλαίσιο από ανθρακονήματα. Κινητήρας της ο V12 των 6.100 κυβικών της BMW, που με τη βοήθεια ανεξάρτητου σε κάθε κύλινδρο άμεσου ψεκασμού, απέδιδε 636 ίππους και συνδυαζόταν με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο.    

Για να δούμε και πάλι ένα υπερ-αυτοκίνητο από τη McLaren πέρασαν αρκετά χρόνια, καθώς το 2003 παρουσιάστηκε η Mercedes-McLaren SLR με έναν υπερτροφοδοτούμενο 5.4 V8 και αυτόματο κιβώτιο (0-100 σε 3,8”, τελική 331,2), για να φτάσουμε στην σύγχρονη και πιο ανεξάρτητη περίοδο της εταιρείας, με την MP4-12C του 2011, την 12C Spider του 2012 και την κορυφαία McLaren P1. Και να έπεται συνέχεια με την McLaren P13

Γιάννης Σκουφής

{gallery}photos/40/NEWS/50-YEARS-MCLAREN{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured