Σε περίπου 1 χρόνο από τώρα η BMW θα παρουσιάσει τη νέα γενιά του μεγάλου της μοντέλου, της 5άρας, η οποία θα βασίζεται στο μεταβλητό πλαίσιο με την ονομασία 35up, που θα χρησιμοποιείται σε όλα τα μοντέλα από την 3άρα και πάνω. Σε αυτά δηλαδή που θα έχουν το κλασικό layout των BMW δηλαδή, με τον κινητήρα τοποθετημένο μπροστά (κατά μήκος) και την κίνηση πίσω (ή σε όλους τους τροχούς).
Αισθητικά η καινούργια 5άρα θα ακολουθεί την καινούργια εικόνα των BMW, που χαρακτηρίζεται από τεράστια «νεφρά» και προβολείς που ακουμπούν σε αυτά, όπως π.χ. στις 3άρες και 4άρες. Αντίθετα στο πίσω μέρος δεν θα υπάρχει μεγάλη διαφοροποίηση από το γνωστό στυλ.
Η νέα 5άρα θα έχει για πρώτη φορά και υβριδική έκδοση, η οποία θα χρησιμοποιηθεί το ίδιο σύστημα πρόωσης με την X5 xDrive40e που μόλις παρουσιάστηκε. Στο μεγάλο SUV -κατά πάσα πιθανότητα και στην υβριδική σειρά 5 (530e;)- ο τετρακύλινδρος turbo των 2.000 κυβικών, των 245 ίππων και των 350 Nm της BMW συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, ενσωματωμένο στο αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων, ο οποίος αποδίδει 83 kW και 250 Nm. H συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 313 ίππους και τα 450 Nm, ενώ η απαραίτητη ενέργεια για τη λειτουργία του ηλεκτροκινητήρα θα παρέχεται από συσσωρευτές υψηλής τάσης 9 kWh.
Αυτό πάντως που δείχνει να απομακρύνεται ως επιλογή για την καινούργια 5άρα είναι η χρήση στη βάση των νέων 3κύλινδρων συνόλων της BMW. Ίσως γιατί οι υπεύθυνοι της γερμανικής εταιρείας να φοβούνται το τσαλάκωμα του κύρους του μεγάλου τους μοντέλου. Από την άλλη όλες οι ενδείξεις συνηγορούν πως, πλην της M5, οι μεγάλοι V8 θα αποτελέσουν παρελθόν.
Γιάννης Σκουφής