Σύνδεση

Featured

H Mέρκελ βάζει στο στόχαστρο τους κινητήρες εσωτερικής καύσης

Ευρισκόμενη στην κορύφωση της προεκλογικής εκστρατείας η Γερμανία βάζει στην κεντρική σκηνή των ζητημάτων και την αυτοκινητοβιομηχανία. Και για πρώτη φορά η καγκελάριος Άγκελα Μέρκελ φαίνεται ότι τάσσεται υπέρ της ηλεκτροκίνησης και της σταδιακής κατάργησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης.

“Η Γερμανία πρέπει να ακολουθήσει και τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες στην απαγόρευση παραγωγής νέων μοντέλων με κινητήρα ντίζελ” επισήμανε η Μέρκελ σε συνέντευξη που έδωσε στα Γερμανικά ΜΜΕ. Ενώ σε ομιλία της σε προεκλογική συγκέντρωση, δήλωσε ότι οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν κάνει σημαντικά λάθη, όμως για αυτό δεν φταίνε οι εργαζόμενοί που πρέπει να διατηρήσουν τις θέσεις τους.

Παρ’ όλα αυτά σημείωσε ότι τα αυτοκίνητα με κινητήρες diesel είναι απαραίτητα στην παρούσα φάση ώστε να διατηρηθούν οι ρύποι σε χαμηλά επίπεδα. Ενώ στην πρόταση των Σοσιαδημοκρατών για ποσοστώσεις στην αγορά ηλεκτροκίνητων, φάνηκε μάλλον αρνητική, καθώς αυτό απαιτεί μεγάλες συμφωνίες και συναινέσεις σε όλη την Ευρώπη για να επιτευχθεί. Η ίδια επισήμανε ότι “πρέπει να οργανώσουμε μία ομαλή μετάβαση στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης”, προτρέποντας τις Γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες να καινοτομήσουν το συντομότερο δυνατό.

Η ενασχόληση πάντως της Μέρκελ με την αυτοκινητοβιομηχανία έρχεται αρκετά καθυστερημένα, και πολλοί μιλούν για έναν προεκλογικό ελιγμό. Το θέμα έχει ήδη απασχολήσει την κεντρική κυβέρνηση και τις εταιρίες και έχει οδηγήσει σε έναν συμβιβασμό μεταξύ των δύο μερών, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να αναλαμβάνουν το κόστος για την αναβάθμιση εκατομμυρίων diesel μοντέλων τόσο στην Γερμανία όσο και στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Η Μέρκελ είναι προφανές ότι σύρεται σ’ αυτή την συζήτηση χωρίς ιδιαίτερη θέρμη, καθώς στις δηλώσεις της δεν κάνει λόγο για κάποια άμεσα μέτρα ή για ένα χρονοδιάγραμμα εφαρμογής της κατάργησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης, όπως έκανε το αισιόδοξο (και μάλλον ανεφάρμοστο) σχέδιο της Βρετανικής κυβέρνησης για το 2040.

Ούτως ή άλλως η Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία είναι ο πυλώνας της οικονομίας της χώρας και δηλώσεις που να επηρεάζουν την πορεία της δεν είναι στον χαρακτήρα των Γερμανών πολιτικών. Πολύ δε περισσότερο της Μέρκελ που δύσκολα θα χάσει άλλη μια νίκη και δεν θέλει να βρει απέναντί της κάποια “αστοχία” με το σύνολο της Γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας και των εκατομμυρίων εργαζομένων σε αυτήν.

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured