Σύνδεση

Hyundai

HYUNDAI iX35 1.6 GDI

hyundai-ix35-1

Οι προδιαγραφές του Hyundai iX35 του test μας είναι σχεδόν κομμένες και ραμμένες για την εποχή που ζούμε: σύγχρονο σχήμα, άνετοι χώροι, κινητήρας 1.600 κυβικών και μια ενδιαφέρουσα τιμή εκκίνησης. Αν στα παραπάνω προσθέσουμε το ότι έχουμε να κάνουμε και με ένα SUV, έστω και προσθιοκίνητο, ακούγεται σα συνταγή επιτυχίας.

Εδώ το SUV παίζει το δικό του ρόλο, μιας και με τα ίδια πάνω κάτω χρήματα δεν παίρνεις ένα κλασικό οικογενειακό, αλλά ένα αυτοκίνητο με άλλη εικόνα, που τουλάχιστον μέχρι να μας βρει η κρίση κατακούτελα ήταν και επιθυμητή και δημοφιλής.

Σήμερα το σημαντικό στοιχείο που προσθέτει όντως τους πόντους που εξασφαλίζει το look τζιπ στο λογαριασμό του iX35 είναι ότι επί της ουσίας δεν υπολείπεται σε σχέση με ένα συμβατικό οικογενειακό στους κρίσιμους τομείς που παραδοσιακά υστερούσαν τα 4×4. Και κρίσιμοι τομείς σήμερα είναι κατ’ αρχήν η κατανάλωση μαζί με τις εκπομπές ρύπων και στη συνέχεια η οδική συμπεριφορά, οι επιδόσεις και οι χώροι –που παίζουν πάντα καθοριστικό ρόλο σε ένα αυτοκίνητο που θα κληθεί να μετακινήσει οικογένειες.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή: το iX35 είναι προσθιοκίνητο, άρα δεν επιβαρύνεται με τις επιπλέον τριβές της τετρακίνησης. Άλλωστε πόσες φορές θα αφήσει την άσφαλτο; Ελάχιστες, οπότε υπό αυτό το πρίσμα δεν υπάρχει και λόγος παραπόνων για το συμπλέκτη που δείχνει σχετικά αδύναμος για off road προσπάθειες.

Παράλληλα ο 4κύλινδρος των 1,6 λίτρων με τον άμεσο ψεκασμό και το μεταβλητό χρονισμό των εκκεντροφόρων δείχνει αρκετά ψυχωμένος χαμηλά, παρόλο που η μεγάλη για ατμοσφαιρικό σύνολο μέγιστη ροπή του των 164 Nm εμφανίζεται ψηλά, λίγο πριν τις 5.000 σ.α.λ. Αυτό πρέπει να πιστωθεί και στον επιτυχημένο συνδυασμό του με το 6άρι κιβώτιο (καλός ο επιλογέας που υστερεί ελαφρώς στις γρήγορες αλλαγές), που ευνοεί την οικονομία της αμόλυβδης. Οι δυνατότητες εξοικονόμησης γίνονται ακόμα μεγαλύτερες όταν υπάρχει το πακέτο Blue (στάνταρ στη σχεδόν top έκδοση Style) με το σύστημα start stop και τα ελαστικά χαμηλής τριβής, με αποτέλεσμα με λίγη προσπάθεια η μέση κατανάλωση να πέφτει κάτω από τα 9 λίτρα/ 100 χλμ.

Σε μικτή χρήση, ενώ στις εθνικές οδούς και όταν κινείσαι εκεί γύρω στα 120- 140, όπου και το επίπεδο θορύβου είναι περιορισμένο, μπορείς να δεις ακόμα πιο χαμηλές τιμές στο trip computer. Όσο για τις εκπομπές CO2 σημειώστε 149 γραμμάρια/ χλμ., που μέχρι τώρα μεταφράζονται σε τέλη 223,50 €.

Γενικά πάντως το iX35 είναι στο στοιχείο του στις ανοιχτές διαδρομές, χάρη και στη μαλακή ρύθμιση της ανάρτησής του που απορροφά τις ανωμαλίες των δρόμων και κρατά ξεκούραστους τους επιβάτες ακόμα και μετά από αρκετά χιλιόμετρα. Σε αυτήν ακριβώς τη μαλακή ρύθμιση οφείλονται οι αρκετά έντονες κλίσεις στις στροφές μιας πιο σφιχτής διαδρομής. Οι οποίες μένουν χωρίς περαιτέρω συνέπειες, ειδικά από τη στιγμή που υπάρχει και το στάνταρ ESP.

Πάντως όταν αποφασίσεις να εκμεταλλευτείς και τους 135 ίππους που αποδίδει ο GDI (Gasoline Direct Injection) των 1.600 κυβικών θα δεις τα 100 χλμ./ ώρα να έρχονται από στάση σε περίπου 11,0”, ενώ αν επιμείνεις θα δεις την ένδειξη στο ταχύμετρο να φλερτάρει με το 180. Βέβαια υπό αυτές τις συνθήκες δεν περιμένει κανείς και οικονομία καυσίμου…

Αυτό που περιμένει κανείς όμως ευθύς εξαρχής είναι άνεση χώρων, απαίτηση στην οποία το SUV της Hyundai ανταποκρίνεται ικανοποιητικά, μιας και οι max 5 επιβάτες του θα μετακινηθούν χωρίς να στριμωχθούν και οι αποσκευές τους θα χωρέσουν χωρίς πρόβλημα στο πορτμπαγκάζ των 462 λίτρων. Εδώ οι σχεδιαστές της εταιρείας δεν έκαναν το ίδιο λάθος με το Tucson, ο χώρος αποσκευών του οποίου περιοριζόταν στα μόλις 325 λίτρα, ενώ ευτυχώς διατήρησαν τον ίδιο πολύ έξυπνο μηχανισμό αναδίπλωσης της πλάτης των πίσω καθισμάτων.

Οι χώροι συνδυάζονται και με ένα σύγχρονο σε σχεδίαση ταμπλό, στο οποίο κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη αλλά και τα σκληρά πλαστικά, ενώ ο εξοπλισμός ακόμα και στη βασική έκδοση Classic που κοστίζει 20.500 € και μπορεί έτσι να επιδείξει μια εξαιρετική σχέση τιμής- απόδοσης, περιλαμβάνει από 6 αερόσακους και ESP, μέχρι ηχοσύστημα και ζάντες αλομινίου 16”.

Η αμέσως πιο πλούσια Comfort (από 22.450 €) έχει επιπλέον ηλε κτρονικά ελεγχόμενο κλιματισμό, cruise control, ζάντες 17” και ράγες οροφής, ενώ αν θέλετε να μη βγάζετε το κλειδί από την τσέπη ή την τσάντα σας πρέπει να επιλέξετε τη Style. Προς 24.100 €, ενώ μαζί παίρνετε και το σύστημα start stop που προαναφέραμε και σύστημα πλοήγησης με κάμερα οπισθοπορείας. Τέλος η κορυφαία Premium πέρα από μεγάλη ηλιοροφή έχει και θερμαινόμενα καθίσματα, και αν τα μπροστά δεν είναι καινοτομία τα πίσω είναι. Βέβαια κοστίζει και 26.500 €, οπότε είναι μάλλον σίγουρο ότι δεν θα είναι και η πλέον δημοφιλής.

Το iX35 συνολικά έχει τα φόντα και τα προσόντα να γίνει δημοφιλές, μιας και όπως είδαμε διαθέτει τα θετικά του look SUV και σχεδόν καθόλου τα αρνητικά. Ειδικά αυτά που πληρώνονται στο πρατήριο και στα δημόσια ταμεία στο τέλος κάθε χρόνου.

Hyundai iX35 1.6 GDI Classic

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

4.410×1.820x        1.660 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.640 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

465 λίτρα

Βάρος:

1.380 κιλά

Κινητήρας:

1.591 κ.εκ., 4 κύλινδροι

Ισχύς:

135 PS/ 6.300 σ.α.λ.

Ροπή:

164 Nm/ 4.850 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

11,1”, 178 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:

8,9 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

149 γραμμάρια/ χλμ.

Τέλη:

223,50 €

Τιμή:

από 20.500 €

Φωτογραφίες: carzine.gr 

{gallery}photos/25/Test/HYUNDAI-IX35-1.6{/gallery}


Επόμενο:

FIAT 500 0.9 TWINAIR

Μη χάσεις:

SEAT ALTEA 1.2 TSI

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota