Σύνδεση

Featured

ΗΟΝDA HR-V 1.6 i-DTEC: ΔΥΝΑΜΙΚΟ COMEBACK ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΙΟ ΜΙΚΡΑ CROSSOVER

Aν κάτι χαρακτήριζε ανέκαθεν τη Honda ήταν η ικανότητά της να βλέπει και να δημιουργεί πρώτη πράγματα που έρχονταν από το μέλλον. Και να το κάνει με τόση τελειοθηρία και τεχνολογική σαφήνεια, λες και ήταν το πιο φυσιολογικό πράγμα του κόσμου. Ένα τέτοιο αυτοκίνητο ήταν και το πρώτο HR-V. Σε έναν κόσμο που μόλις είχε αρχίσει να συλλαβίζει την γραμματική του νέου κόσμου των SUV μέσω του αρχέτυπου Toyota RAV, η Honda πήγε το ημερολόγιο δέκα και πλέον χρόνια μπροστά, φέρνοντας στην παραγωγή την επόμενη γενιά, αυτά που σήμερα έχουν κατακλύσει την αγορά, τα  λεγόμενα και crossover. Έξυπνο σα σχήμα, χωρίς την τυπική για τα τέλη των 90’s σχεδιαστική εμμονή «θέλω-να-μοιάζω-σε-τζιπ» και με κινητήρα 1.600 κυβικών και κίνηση μόνο μπροστά το πρώτο HR-V ήταν πέρα από μία εμπορική επιτυχία και μία ακριβής πρόβλεψη για όλα όσα θα γίνονταν τα χρόνια που θα έρχονταν.

Για τους λόγους που μόνο η ίδια η Honda γνωρίζει, το HR-V δεν είχε τη συνέχεια που θα περίμενε κανείς, στον χρόνο που έπρεπε, όταν δηλαδή η αγορά άρχισε να πλημμυρίζει με μικρά και μεσαία crossover. Έτσι χρειάστηκε να φτάσουμε στο 2015 για να επιστρέψει η ιαπωνική εταιρεία σε αυτήν την κατηγορία, όπου όλα όμως είναι διαφορετικά, καθώς πλέον όλοι -ή σχεδόν όλοι- οι κατασκευαστές έχουν ισχυρή παρουσία σε αυτού του είδους τα οχήματα. Το στοιχείο της έκπληξης λοιπόν λείπει από αυτή τη νέα γενιά. Αυτό που δεν λείπει είναι η δυνατότητα της Honda να φτιάχνει κάθε φορά ένα όχημα απόλυτα επίκαιρο και ακριβές σε ότι απαιτούν οι καιροί.

Το πρώτο και βασικό στοιχείο που εντυπωσιάζει είναι ότι παρά τα 4,30 μέτρα του μήκους του (και το γεγονός ότι βασίζεται στο δάπεδο του Jazz), το νέο HR-V σου δίνει διαρκώς την εντύπωση ότι βρίσκεσαι σε ένα πολύ μεγαλύτερο όχημα σε ότι αφορά τους εσωτερικούς του χώρους. Η χωροταξία του σαλονιού ήταν και παραμένει βέβαια ένα προνομιακό πεδίο για τη Honda, όμως εδώ πραγματικά έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά.

HONDA-HR-V-1600-I-DTEC (18)

Οι χώροι για τους επιβάτες είναι κορυφαίοι και σε τίποτα δεν υστερούν από σαφώς μεγαλύτερα μοντέλα όπως το Qashqai. Eξίσου μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών με τα 453 λίτρα, ενώ στη γενικότερη πρακτικότητα συμβάλλουν και τα πίσω καθίσματα με τον μηχανισμό αναδίπλωσης, τα επονομαζόμενα και «Magic Seats» στα οποία σηκώνεται η βάση των καθισμάτων έτσι ώστε να μπορούν να φορτωθούν αντικείμενα (γλάστρες για παράδειγμα) ύψους έως και 1,20 μέτρων.

Σχεδιαστικά, το νέο HR-V κινείται κοντά στο CR-V, παρ’ όλα αυτά είναι πιο δυναμικό σε παρουσία, με αρκετά ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα οι κρυφές χειρολαβές στις πίσω πόρτες και γενικά μια αίσθηση πιο νεανικού και αρκετά πιο σπορτίφ σχήματος. Στο εσωτερικό επίσης η σχεδίαση είναι αρκετά πιο απλή απ’ ότι γνωρίζουμε στο Civic για παράδειγμα, εστιάζοντας κατά κύριο λόγο στην κορυφαία ποιότητα κατασκευής και την πρακτικότητα.

Αν και ως προς το τελευταίο υπάρχουν κάποιες ενστάσεις για εμφανείς αβλεψίες (όπως η τοποθέτηση των θυρών USB αλλά και HDMI σε εξαιρετικά δυσχερές σημείο ή οι μικρές θήκες στις πόρτες) η τελική εικόνα είναι αυτή ενός αυτοκινήτου που και άνετο είναι για τους επιβάτες του και πρακτικό στην καθημερινή χρήση. Η θέση οδήγησης είναι από τα δυνατά του χαρτιά, καθώς αν και στέκεσαι ψηλότερα από άλλα αντίστοιχα μοντέλα, σου δίνει διαρκώς την εντύπωση ότι βρίσκεσαι σ’ ένα σπορ όχημα, με τον επιλογέα ταχυτήτων και την στεφάνη του τιμονιού να δημιουργούν ένα πολύ οδηγοκεντρικό περιβάλλον. Ως προς τον επιλογέα μάλιστα αξίζει να πούμε ότι κατά γνήσια παράδοση της Honda είναι ότι καλύτερο υπάρχει στην κατηγορία, με απίστευτη αμεσότητα και σαφήνεια στις εντολές του οδηγού, σε τέτοιο βαθμό που από μόνο του θα ταίριαζε άνετα σε ένα καθαρόαιμο σπορ μοντέλο μακριά από τα crossover ζητούμενα του HR-V.

Aπό εκεί και πέρα, τα πράγματα στο σαλόνι είναι λίγο πολύ αναμενόμενα. Εξαιρετική εργονομία (εκτός ίσως από τους πολλούς διακόπτες στο τιμόνι που απαιτούν εξοικείωση για να τους αξιοποιήσει ο οδηγός τους), πολύ καλή συναρμολόγηση και όμορφες λεπτομέρειες όπως η ύπαρξη διακοπτών επαφής για τον κλιματισμό. Ο εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα πλούσιος από τις βασικές εκδόσεις με highlight την κεντρική οθόνη των 7 ιντσών και το σύστημα infotainment CONNECT της Honda με μεγάλη συνδεσιμότητα, πλήθος εφαρμογών για Android, και ένα εξαιρετικό για  την κατηγορία ηχοσύστημα.

Το μηχανολογικό υπόβαθρο ήταν και αυτό ένα ακόμα προνομιακό πεδίο για την Honda και όπως φαίνεται και σ’ αυτή την περίπτωση του νέου HRV η ιαπωνική εταιρία βρέθηκε και πάλι σε καλή φόρμα. Στην δοκιμή μας είχαμε την έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα i-DTEC των 1.600 κυβικών με τους 120 ίππους και τα 300 Nm ροπής, ο οποίος χάρη στο σχετικά χαμηλό βάρος του αμαξώματος αλλά και την εξαιρετική κλιμάκωση του κιβωτίου συνδυάζεται άψογα με το HR-V.

Τραβάει «γεμάτα» από χαμηλά, δεν λαχανιάζει ψηλά, είναι αρκετά ήσυχος και πολιτισμένος, ενώ παράλληλα είναι και αρκετά οικονομικός, καθώς σε γρήγορο ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο δύσκολα ξεπερνά τα 6,0 λίτρα, ενώ μπορεί με προσεκτική οδήγηση να πέσει και πιο χαμηλά. Στην πόλη φυσιολογικά είναι κοντά στο ένα λίτρο παραπάνω, όμως και πάλι οι τιμές είναι μέσα στα πλαίσια της κατηγορίας, αν όχι καλύτερες από πολλούς ανταγωνιστές του.

HONDA-HR-V-1600-I-DTEC (4)

Το άλλο μεγάλο θετικό στοιχείο του νέου ΗR-V είναι η οδική του συμπεριφορά. Πρόκειται αναμφίβολα για το πιο σπορτίφ από όλα τα μοντέλα αυτής της κατηγορίας, συνδυάζοντας με ιδανικό τρόπο την άνεση για τους επιβάτες αλλά και την αίσθηση από τον δρόμο. Μεγάλο μέρος αυτής της επιτυχίας της Honda βασίζεται στα νέα αμορτισέρ διπλού εμβόλου που χρησιμοποιεί, κάτι που δίνει την δυνατότητα στο αυτοκίνητο να κινείται σβέλτα στο επαρχιακό δίκτυο, χωρίς να γέρνει πολύ και με μία συμπεριφορά που σε προκαλεί να παίξεις μαζί του (κάτι που δεν καταφέρνουν αντίστοιχα μοντέλα του ανταγωνισμού). Το τιμόνι αν και ελαφρύ στους επιτόπιους ελιγμούς έχει επαρκέστατη αίσθηση στα πολλά χιλιόμετρα στην Εθνική, ενώ ο συνδυασμός στιβαρού πλαισίου-κορυφαίων αναρτήσεων και πολύ καλών φρένων δημιουργούν ένα σύνολο που πέρα από την αυτονόητη πρακτικότητα της κατηγορίας προσφέρει και αυτό το κάτι παραπάνω σε όσους θέλουν να απολαμβάνουν και την οδήγηση.

Τα πράγματα θα άγγιζαν το ιδανικό αν δεν υπήρχε και η κατακλείδα της δοκιμής αλλά και των ερωτήσεων των ανθρώπων που πλησίαζαν με μεγάλο ενδιαφέρον το νέο ΗR-V (αρκετοί εξ αυτών κάτοχοι του προηγούμενου). Και έχει να κάνει με την τιμή του. Εδώ τα πράγματα γίνονται εξαιρετικά πολύπλοκα για την Honda και το νέο της μοντέλο, καθώς τα 25.070 ευρώ με όφελος απόσυρσης είναι πολλά χρήματα για την κατηγορία και σαφώς αρκετά μακριά από όλο τον ανταγωνισμό (από Jeep Renegade έως και Vitara) και πολύ πιο κοντά σε αυτοκίνητα μιας upper class φιλοσοφίας όπως για παράδειγμα το Audi Q3 (έστω βενζίνης…).

Ο υπερπλήρης εξοπλισμός από τη βασική έκδοση (που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων 6 αερόσακους, συστήματα VSA, City Braking Assist, Ηill Start, stop/start, αυτόματο κλιματισμό, cruise control και πολλά άλλα) κάνει ότι μπορεί για να δικαιολογήσει αυτή την αρκετά υψηλή τιμή, όμως και πάλι το νούμερο αυτό τοποθετεί το HR-V σε μία θέση μόνο του. Κάτι που βέβαια ισχύει στην πράξη με βάση όλα όσα περιγράψαμε (και κυρίως τη «ζωντανή» οδική του συμπεριφορά και τους χώρους), όμως από την άλλη απαιτεί και έναν συνειδητοποιημένο αγοραστή που ξέρει και ψηφίζει Honda χωρίς αναστολές. Το σίγουρο είναι πάντως ότι το νέο HR-V είναι μία από τις δυο-τρεις πιο ξεχωριστές περιπτώσεις μικρών-μεσαίων crossover στην σημερινή αγορά, και παρά την υψηλή τιμή του, αξίζει μία θέση πάνω-πάνω στην λίστα των αγοραστών αυτής της κατηγορίας.

Παναγιώτης Τριτάρης

HONDA HR-V 1.6 i-DTEC
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.294 x2.019×1.605 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.610 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 453-1.026 λίτρα
Βάρος: 1.156 κιλά
Κινητήρας: 1.597 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo diesel
Ισχύς: 120 PS/ 4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 300 Nm/ 2.000 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 10,1’’, 192 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 5,2 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 104 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 102 €
Τιμή: από 27.100 €, από 25.670 € με απόσυρση

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured