Σύνδεση

Volkswagen

Η VW ΘΑ ΦΤΙΑΧΝΕΙ ΤΙΣ ΔΙΚΕΣ ΤΗΣ ΜΠΑΤΑΡΙΕΣ ΣΤΗΝ ΓΕΡΜΑΝΙΑ

Καθώς η ηλεκτροκίνηση φαίνεται να είναι η πιο σημαντική τάση για την αυτοκινητοβιομηχανία μέσα στην επόμενη δεκαετία, τα προβλήματα που ανακύπτουν για τις εταιρίες είναι πολλά και σημαντικά. Και τα περισσότερα από αυτά σχετίζονται με τις μπαταρίες, η κατασκευή των οποίων απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις και νέες εγκαταστάσεις.

Ένα από τα προβλήματα είναι και ότι η υιοθέτηση της ηλεκτροκίνησης από τις εταιρίας θα οδηγήσει σε απολύσεις σημαντικού αριθμού υπαλλήλων. Όπως γράψαμε πριν λίγες ημέρες, τα συνδικάτα της VW υπολογίζουν το νούμερο αυτό να φθάσει και τις 25.000 γεγονός που σε κάθε περίπτωση δημιουργεί έξτρα προβλήματα στα υψηλόβαθμα στελέχη της εταιρία.

Για να μειώσει τους φόβους και τις αντιδράσεις των εργατών της εταιρίας, το αφεντικό της Matthias Mueller στην πρόσφατη παρουσίαση του νέου Golf επιβεβαίωσε τις μέχρι τώρα φήμες ότι η VW θα επενδύσει στην τεχνολογία κατασκευής μπαταριών σε ένα εργοστάσιο το οποίο θα φτιαχτεί στην πόλη Salzgitter στην Γερμανία.

volkswagen-build-battery-factory-in-germany-1

Η ανακοίνωση αυτή έρχεται λίγο μετά από εκείνη της Tesla Motors για ένα giga-factory στην Ευρώπη, ενώ ήδη η Daimler έχει προχωρήσει προς αυτή την κατεύθυνση. Ο διευθυντής επιβατικών στην VW, ο Herbert Diess, δεν παρέλειψε να δηλώσει πως «…τα πετρελαιοκίνητα παραμένουν ένας σημαντικός πυλώνας για την μείωση του CO2 και των περιβαλλοντικών στόχων. Οι νέοι Euro 6 πετρελαιοκινητήρες μας είναι πιο καθαροί από κάθε άλλο κατασκευαστή».

Όπως και να έχει πάντως, μπορεί η ηλεκτροκίνηση να μοιάζει ως το επόμενο στάδιο της αυτοκίνησης, όμως οι μπαταρίες είναι ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος των κατασκευαστών. Ιδίως σε κάποια μεταγενέστερη φάση, όταν τα μεγέθη των πωλήσεων μεγαλώσουν σημαντικά, και πληθύνουν τα μοντέλα αλλά και οι απαιτήσεις σε παραγωγή μπαταριών σε όλο τον κόσμο.

Η λύση της προμήθειας από τρίτους κατασκευαστές σε αυτή την περίπτωση δεν μοιάζει ικανοποιητική (ιδίως αν στην εξίσωση βάλουμε και θέματα ελέγχου ποιότητας και αξιοπιστίας) οπότε ο δρόμος που φαίνεται να ανοίγει η VW με την δημιουργία του εργοστασίου της μοιάζει ένας αναγκαίος (και με μεγάλο κόστος) “μονόδρομος” προς τη νέα εποχή.

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured