Σύνδεση

Mercedes-Benz

ΔΗΛΩΣΗ-ΒΟΜΒΑ: H DAIMLER ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΠΕΙ ΤΟ YΔΡΟΓΟΝΟ!

Μέσα στην γενικότερη αναστάτωση που επικρατεί για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας και των κινητήρων που θα επικρατήσουν έρχεται σήμερα μία αναπάντεχη είδηση να μπερδέψει ακόμα περισσότερο τα πράγματα. Σύμφωνα με δηλώσεις που αποδίδονται στον Dieter Zetsche, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρίας, η Daimler και όλες οι θυγατρικές της σταματούν την εξέλιξη των ενεργειακών κυψελών και την ενασχόληση με το υδρογόνο.

Σύμφωνα με την είδηση που πήρε μεγάλη έκταση, η Daimler και η Mercedes-Benz φυσικά θα εστιάσουν από εδώ και στο εξής αποκλειστικά στα αμιγώς ηλεκτρικά και στα plug-in υβριδικά μοντέλα. Κάποια πρότζεκτ τα οποία “έτρεχαν” αυτό το διάστημα, όπως η GLC με fuell cells θα συνεχίσουν να προχωρούν, αλλά θα βγουν σε μικρούς αριθμούς και θα αφορούν μόνο στόλους εταιριών.

2017-mercedes-glc-f-cell (2)

Η ανακοίνωση του Dieter Zetsche έγινε σε ένα αυτοκινητικό συνέδριο στην Στουτγκάρδη, όπου το μεγάλο αφεντικό της Daimler είπε χαρακτηριστικά ότι: “Παρ’ όλο που η εταιρία είναι στην αιχμή της συγκεκριμένης τεχνολογίας των ενεργειακών κυψελών, η αίσθηση ότι αυτή η τεχνολογία θα κυριαρχήσει πάνω στις μπαταρίες είναι διαρκώς φθίνουσα”.

Ο λόγος που η εταιρία εγκαταλείπει το υδρογόνο είναι απλός και έχει να κάνει ότι το πλεονέκτημα της μεγαλύτερης αυτονομίας (από ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο) περιορίζεται διαρκώς με την εξέλιξη των καινούργιων μπαταριών. Μάλιστα όσο οι μπαταρίες θα μεγαλώνουν σε χωρητικότητα και θα μειώνεται ο χρόνος φόρτισης αλλά και το κόστος τους, τόσο θα γίνονται σαφώς πιο ελκυστικές για μοντέλα της νέας εποχής.

Από την άλλη, στο μέτωπο του υδρογόνου δεν έχει βρεθεί ακόμα η απάντηση στο πως θα γίνει φθηνότερη η παροχή του στους οδηγούς και κυρίως πως θα μεγαλώσει το δίκτυο παροχής σε εύλογο χρονικό διάστημα καθώς το κόστος μιας τέτοιας μονάδας είναι ιδιαίτερα μεγάλο και δύσκολο στο να αποσβεστεί.

Με απλά λόγια ο Διευθύνων Σύμβουλος της Daimler υποστηρίζει ότι η τεχνολογία των μπαταριών βελτιώνεται ταχύτατα και το ίδιο και το κόστος τους, ενώ την ίδια στιγμή η παραγωγή του υδρογόνου παραμένει μία πολύ ακριβή υπόθεση.

2017-mercedes-glc-f-cell (1)

Η εγκατάλειψη του δρόμου του υδρογόνου από την Daimler αν είναι οριστική δημιουργεί μεγάλα προβλήματα και στις άλλες δύο εταιρίες, την Toyota και την Ηonda που έχουν έντονη δραστηριότητα σ’ αυτόν τον χώρο και θα μείνουν μόνες στην εξέλιξη των μοντέλων τους με ότι αυτό συνεπάγεται σε κόστος.

Από την άλλη οι δηλώσεις του ισχυρού άνδρα της Mercedes ίσως να γίνονται και κάτω από την πίεση της μόδας της εποχής και μένει να αποδειχθεί ότι έχουν κάποια ισχυρή μακροπρόθεσμη βάση, μιας μιας και η εταιρία έχει επενδύσει τεράστια ποσά σε πιλοτικά προγράμματα ιδίως σε ότι αφορά τα επαγγελματικά της οχήματα και τα αστικά λεωφορεία σε μεγάλες πόλεις του κόσμου. Όπως και να έχει πάντως πρόκειται για μία κίνηση που σίγουρα θα συζητηθεί πάρα πολύ και πιθανόν να αλλάξει πολλά από όσα θεωρούσαμε ως δεδομένα για την επόμενη ημέρα στην αυτοκίνηση.

Παναγιώτης Τριτάρης

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota