Σύνδεση

Featured

Ford Fiesta: Το οδηγούμε στην Ισπανία με τον ισχυρότερο χιλιάρη EcoBoost των 140 ίππων

Πρόσφατα δοκιμάσαμε το νέο Ford Fiesta, τόσο την έκδοση με τους 100 ίππους, όσο και την diesel με τους 120, και πριν από μερικές μέρες βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι του ισχυρότερου προς το παρόν Fiesta (εν αναμονή του ST). Πραγματικά είναι εντυπωσιακή κάθε συνάντηση με τον 1.000άρη τρικύλινδρο που στην top εκδοχή του αποδίδει 140 ίππους, με υπερτροφοδότηση, άμεσο ψεκασμό, φουλ μεταβλητό χρονισμό και έκκεντρη τοποθέτηση του στροφάλου για μείωση κραδασμών ελέω της ασύμμετρης κίνησης των πιστονιών.

Το όλο το πακέτο του top Fiesta είναι απλά ιδανικό για όσους θέλουν να κινούνται σβέλτα. Όχι πως δεν μπορούν να το κάνουν και με τις μικρότερες εκδόσεις (100 και 120 ίππων), αλλά το 140άρι έχει τη χάρη και τη δύναμη για να πετυχαίνει στα χαρτιά ένα 0-100 σε 9,0 δεύτερα και μία τελική 202 χλμ./ώρα (9,9 και 195 οι αντίστοιχες τιμές στο 120άρι Fiesta). Το εντυπωσιακό είναι πως η μέση κατανάλωση μπορεί να διατηρηθεί σε πολύ χαμηλά επίπεδα (4,5 η μεικτή τυποποιημένη) με την εκπομπή CO2 στα 102 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο.

Όπως είχαμε γράψει το Fiesta παραμένει πιστό στην παράδοση της Ford και αυτή την στιγμή είναι ότι πιο οδηγοκεντρικό μπορεί να αποκτήσει κανείς. Και στην ισπανική άσφαλτο η άποψη αυτή ενισχύεται ακόμη περισσότερο με τον πολυβραβευμένο Ecoboost να αναδεικνύει ακόμη περισσότερο το καλοκουρδισμένο πλαίσιο του Fiesta… που στρίβει όπως έρχεται. Το μπροστινό σύστημα προσφέρει πολύ καλή πληροφόρηση, με το τιμόνι να έχει ιδανικό βάρος και ακρίβεια, ενώ το ίδιο ισχύει για τον σαφέστατο 6άρι επιλογέα ταχυτήτων που έχει την ίδια κλιμάκωση με τους μικρότερους Ecoboost.

ST-Line_Deep_Impact_Blue_016

Ο πίσω άξονας βιδώνει στην εξαιρετική -από πλευράς ποιότητας και πρόσφυσης- ισπανική άσφαλτο και μόνο αν το επιδιώξεις -με μετατόπιση βάρους ή τιμονιά σε στροφή- θα ανασηκωθεί για να γλιστρήσει προοδευτικά (εννοείται με τα ηλεκτρονικά off). Ο κορυφαίος Ecoboost ξεδιπλώνει τις αρετές του κυρίως από τις μεσαίες στροφές και από εκεί και πέρα μπορείς να βρεθείς να κινείσαι και με ταχύτητες που εύκολα μπορούν να σε παρασύρουν και να ξεπεράσεις τα όρια σου.

Η ποιότητα κύλισης κυμαίνεται σε εξαιρετικά επίπεδα, ειδικά στην έκδοση Vignale με τον πολυτελή χαρακτήρα και τον εξοπλισμό που τα έχει σχεδόν όλα. Εξωτερικά υπάρχουν οι απαραίτητες διαφορές όπως η χρωμιωμένη μάσκα, τα προβολάκια, ο πίσω διαχύτης και οι 18άρες ζάντες νέας σχεδίασης, ενώ στο εσωτερικό το ταμπλό είναι ντυμένο στο μεγαλύτερο μέρος του με δέρμα (εκτείνεται και στις πόρτες) και στα καθίσματα η επένδυση έχει ένα όμορφο γεωμετρικά ανάγλυφο. Ιδιαίτερης μνείας χρίζει το κορυφαίο σε ποιότητα και απόδοση ήχου ηχοσύστημα της B&O ισχύος 675 Watt!

ST-Line_Deep_Impact_Blue_009

Στην περίπτωση της ST-Line όλα είναι προσανατολισμένα στο σπορ και για αυτό υπάρχουν ανάλογες ζάντες, μάσκα και προφυλακτήρες (στο εσωτερικό αντίστοιχα δίνουν το παρόν σπορ καθίσματα, πεντάλ και flat bottomτιμόνι κ.α.), ενώ είναι χαμηλωμένο κατά 10 χιλιοστά με πιο σφιχτό συνδυασμό ελατηρίων και αμορτισέρ. Κάτι που γίνεται αντιληπτό και στον δρόμο με το Fiesta να παρουσιάζει καλύτερο έλεγχο στο όριο και να δείχνει πιο στιβαρό, επισκιάζοντας σε ένα μικρό βαθμό την ποιότητα κύλισης (κάτι λογικό λόγω της πιο σφιχτής ανάρτησης) και ακόμη λιγότερο τον βαθμό απόσβεσης (πάντα σε σχέση με την Vignale).

Τέλος να πούμε πως οι εκδόσεις Vignale θα προσφέρονται μόνο με πεντάθυρο αμάξωμα (από 17.396 ευρώ με τον Ecoboost 100), ενώ οι ST-Line θα είναι διαθέσιμες στην χώρα μας από το Σεπτέμβριο και συνδυάζονται μόνο με τις εκδόσεις των 125 και 140 ίππων (από 16.691 ευρώ, εδώ και τρίθυρο), καθώς και με τις 1.5 TDCi στα 85 και 120 άλογα.

Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειώσουμε πως το νέο Fiesta συνοδεύεται από  εγγύηση για 8 χρόνια ή 100.000 χιλιόμετρα που προβλέπει το Ford Protect, καθώς και από χρηματοδοτικό πρόγραμμα με επιτόκιο 5,53%, προκαταβολή 40% και αποπληρωμή σε 48 μήνες.

Νίκος Μαρινόπουλος

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured

Τα νέα αγωνιστικά του WRC δεν θα είναι υβριδικά!

Featured