Σύνδεση

Featured

FORD FIESTA 1.5 TDCI (95PS): Η ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ

Η παρουσία του Fiesta είχε ανέκαθεν βαρύνουσα σημασία στα πεπραγμένα των Ευρωπαϊκών αγορών, και η πιο πρόσφατη γενιά του, αυτή που ανανεώθηκε πριν τρία χρόνια περίπου, συντηρεί αυτή την εικόνα στον μέγιστο βαθμό. Αν και η αλλαγή σε ένα εντελώς ανανεωμένο Fiesta βρίσκεται προ των πυλών, το ήδη υπάρχον μοντέλο συνεχίζει να αποτελεί μία πρόταση πρώτης γραμμής, στοιχείο ενδεικτικό της διάρκειας και της συνέχειας που έχει η παρουσία της Ford σ’ αυτή την κατηγορία.

fiesta-15-7

Μιας και έχουμε αναφερθεί αρκετές φορές στο παρελθόν στο ιδιαίτερα δημοφιλές και στην χώρα μας υπερ-μίνι της Ford (κατά βάση σε δοκιμές με τον εξαιρετικό Ecoboost των 1.000 κ.εκ.), στην συγκεκριμένη δοκιμή θα εστιάσουμε κυρίως στον κινητήρα. Και δη στον πετρελαιοκινητήρα των 1.500 κυβικών που αντικατέστησε τον παλαιότερο των 1,6 λίτρων σε όλα τα μοντέλα της Ford και ο οποίος παρουσιάζει πολύ πιο σύγχρονα χαρακτηριστικά λειτουργίας μαζί με βελτιωμένη κατανάλωση καυσίμου.

Ο 1.5 ΤDCI όπως είναι η πλήρης ονομασία του αποδίδει 95 άλογα στις 3.000 σ.α.λ. και 215 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Πρόκειται για ένα πολύ σύγχρονο τεχνολογικά σύνολο με αλουμινένιο μπλοκ και κυλινδροκεφαλή, turbo μεταβλητής γεωμετρίας, μεταβλητής πίεσης αντλία λαδιού κ.λπ. Όλα αυτά αντανακλώνται κατ’ αρχήν στον πολιτισμένο χαρακτήρα του και την απουσία θορύβων και κραδασμών, στοιχεία που τον καθιστούν ένα από τα δυο- τρία καλύτερα μικρά πετρελαιοκίνητα μοτέρ που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην αγορά.

fiesta-15-28

Από εκεί και πέρα, η Ford ανακοινώνει αρκετά καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με τον ίδιας ισχύος 1.6 που αντικατέστησε ενώ παράλληλα είναι και πιο οικονομικός με την επίσημη τιμή της εταιρίας να είναι στα 3,6 λίτρα/100 χλμ. Στην πράξη πάντως και κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κινήθηκε με ευκολία στην περιοχή των 4,5 λίτρων σε σβέλτο ταξίδι στην Εθνική ενώ μέσα στην πόλη σπάνια θα φθάσει τα 5,5 λίτρα και αυτά κάτω από πίεση. Σε ότι αφορά δε τους ρύπους τα 94 γρ./χλμ είναι η τιμή που ανακοινώνει η Ford για όλη την γκάμα, ενώ στις εκδόσεις Econetic με το start/stop και τα ελαστικά οικονομίας, η εργοστασιακή κατανάλωση πέφτει στα 3,2 λίτρα και οι εκπομπές CO2 στα 82 γρ./χλμ.

fiesta-15-17

Πέρα από τον κινητήρα έχουμε να κάνουμε με το ήδη γνωστό μας Fiesta, το οποίο ακόμα και λίγο πριν κλείσει τον κύκλο αυτής της γενιάς του παραμένει ένα αυτοκίνητο πρώτης γραμμής για την κατηγορία του. Κυρίως σε ότι αφορά την οδική του συμπεριφορά, όπου χάρη στο εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης και το στιβαρό πλαίσιο είναι με διαφορά ότι πιο ενδιαφέρον μπορεί να οδηγήσει κανείς σ’ αυτή την ομάδα αυτοκινήτων.

Ιδιαίτερα ευχάριστο και ευέλικτο μέσα στην πόλη, διαθέτει όλα όσα θα χρειαστεί ένα νεαρό ζευγάρι για κάποιο μεγάλο ταξίδι, με την ανάρτηση να είναι σωστά ισορροπημένη ανάμεσα στην άνεση και τον έλεγχο του αμαξώματος ενώ και η απουσία θορύβων (αεροδυναμικών και κινητήρα) εξακολουθεί να είναι σε κορυφαία επίπεδα για τα δεδομένα της κατηγορίας.

SAMSUNG CSC

Αντίστοιχη είναι και η εικόνα στο εσωτερικό, όπου σε γενικές γραμμές το Fiesta καταφέρνει να κρύβει τα χρόνια του, όντας ένα ποιοτικό αυτοκίνητο, με αρκετά πλούσιο εξοπλισμό και επαρκέστατους χώρους. Οι παρατηρητικοί βέβαια θα εντοπίσουν κάποια σημεία που υστερεί λόγω της ηλικίας (για παράδειγμα λείπει μία οθόνη αφής που πλέον είναι κοινός τόπος ακόμα και σε πιο φθηνά μοντέλα), όμως η γενική εικόνα με τα πολύ καλά μαλακά πλαστικά και τον ποιοτικό διάκοσμο δεν θα απογοητεύσει κανέναν.

Με την πάροδο των χρόνων πάντως έχουν προστεθεί αρκετά νέα στοιχεία (όπως η κάμερα οπισθοπορείας) ενώ και το εξαιρετικό ηχοσύστημα της Sony στις ακριβές εκδόσεις δίνει την δική του υπεραξία στην συνολική αίσθηση πο αποκομίζει κανείς από το σαλόνι. Το παρόν δίνει και το Ford Sync που σε συνδυασμό με το App Link παρέχει μία επαρκή διασύνδεση του αυτοκινήτου με το διαδίκτυο και τα κινητά τηλέφωνα των επιβατών.

SAMSUNG CSC

Συνοψίζοντας, και αφήνοντας κατά μέρος την προαναγγελθείσα για το καλοκαίρι αλλαγή του μοντέλου, αυτό που έχουμε εδώ είναι ένα πλήρες “πακέτο” στην κατηγορία των super-mini, με έναν εξαιρετικό κινητήρα σε απόδοση και συμπεριφορά, με οδηγικό χαρακτήρα που δεν έχει αντίστοιχο στον ανταγωνισμό, και με ένα πακέτο ποιότητας-εξοπλισμού που στέκεται επάξια απέναντι σε πολύ πιο πρόσφατα μοντέλα. Στην 5θυρη έκδοση Trend Econetic των 14.916 ευρώ περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ESP, ΑBS, ASR, Ηill Assist, επτά αερόσακους, κλιματισμό και βεβαίως σύστημα start/stop για την επίτευξη των χαμηλότερων τιμών κατανάλωσης.

Το μόνο που κατά την γνώμη μας πρέπει να απαντηθεί είναι αν με χαρτί και μολύβι αξίζει κάποιος να επιλέξει την συγκεκριμένη έκδοση και όχι τον χιλιάρη Ecoboost σε κάποια από τις δύο εκδόσεις ισχύος. Η διαφορά στην κατανάλωση μεταξύ των δύο κινητήρων είναι της τάξης των 1,5 με 2 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα σε κάθε περίπτωση (ίσως και παραπάνω, αν πιεστεί ο μικρός turbo…), οπότε μένει κανείς να απαντήσει πότε θα αποσβέσει τα λίγο πάνω από 1.000 ευρώ που χωρίζουν του ίδιου επιπέδου εκδόσεις με τον Ecoboost των 100 ίππων.

fiesta-15-2

Αν η πλάστιγγα πάντως γύρει προς τον diesel το σίγουρο είναι ότι όποιος το επιλέξει θα εντυπωσιαστεί από ένα εξαιρετικό μοτέρ εφ’ όλης της ύλης (και όχι μόνο στην οικονομία) που δείχνει με ξεκάθαρο τρόπο ότι οι μικροί πετρελαιοκινητήρες έχουν σημαντικά και απτά πλεονεκτήματα που δύσκολα μπορεί κανείς να τους γυρίσει την πλάτη στο όνομα μιας μελλοντικής (όσο και εντελώς θεωρητικής…) “εξαφάνισής” τους που ευδοκιμεί ως αυτοκινητική παραφιλολογία εσχάτως στα μέρη μας.

Παναγιώτης Τριτάρης

FORD FIESTA 1.5 TDCI (95 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.969×1.722×1.495 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.489 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 276 – 960 λίτρα
Βάρος: 1.117 κιλά
Κινητήρας: 1.499 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo diesel
Ισχύς: 95 PS/ 3.800 σ.α.λ.
Ροπή: 215 Nm/ 1.750 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 8,7”, 220 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 3,6 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 94 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη:
Τιμή: από 14.916 € (5d)

Φωτογραφίες, Βίντεο: Παναγιώτης Τριτάρης

1 Σχόλιο

1 Σχόλιο

  1. ΝΙΚΟΣ

    22/02/2017 στις 14:17

    Συγχαρητήρια κ. Τριτάρη για την αντικειμενική παρουσίαση.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz