Σύνδεση

Featured

FIAT 500X: ΠΙΑΣΤΗΚΕ ΜΕ ΣΥΣΚΕΥΗ ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΗΣ ΕΚΠΟΜΠΩΝ ΚΑΥΣΑΕΡΙΩΝ;

Όπως όλα δείχνουν πολύ δύσκολα θα απαλλαγούμε από σκάνδαλα (εντός ή εκτός εισαγωγικών) γύρω από τους κινητήρες ντίζελ και τις παράνομες πρακτικές των εταιριών σε ότι αφορά τις εκπομπές των ρύπων τους. Αυτή την φορά το θέμα αφορά ένα μοντέλο της Fiat, το 500Χ ενώ στην συγκεκριμένη περίπτωση έχουν εμπλακεί και οι κυβερνήσεις των δύο χωρών, με το θέμα να παίρνει εντελώς διαφορετική διάσταση.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του πολύ έγκυρου Automotive News, το Γερμανικό υπουργείου Μεταφορών ανακοίνωσε ότι βρήκε έναν παράνομο μηχανισμό επίδρασης πάνω στις μετρήσεις των ρύπων που εκπέμπει το Fiat 500X. Αν και δεν υπάρχουν ακόμα ακριβείς λεπτομέρειες για τον τρόπο λειτουργίας και το είδος της συσκευής αυτής, η Γερμανική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα στείλει τα αποτελέσματα στις αρμόδιες υπήρεσίες της Κομισιόν. Ενώ από την δική της πλευρά η Fiat αρνείται σθεναρά ότι υπάρχει στο αυτοκίνητό της κάποιου είδους συσκευή που να επηρεάζει τις μετρήσεις των καυσίμων.

Το θέμα ήρθε στην επιφάνεια από το γνωστό Γερμανκιό περιοδικό Der Spiegel το οποίο υποστήριξε ότι αυτή η συσκευή επηρέαζε τις εκπομπές από την εξάτμιση και σταματούσε την λειτουργία της 90 λεπτά μετά την εκκίνηση του αυτοκινήτου. Το περιοδικό μάλιστα επικαλείται τα αποτελέσματα τα οποία έχει στην διάθεσή της η Ομοσπονδιακή Αρχή Μηχανοκίνητων Μεταφορών (ΚΒΑ) της Γερμανίας μετά από ένα τεστ που έκανε το συγκεκριμένο μοντέλο.

Στο δημοσίευμα του Αutomotive News υπενθυμίζεται ότι και πάλι στο παρελθόν μία αντίστοιχη συσκευή είχε βρεθεί σε προηγούμενα τεστ σε μοντέλα της Fiat, όμως η λειτουργία της σταματούσε στα 22 λεπτά, όταν οι δοκιμές του λεγόμενου και “Ευρωπαϊκού Κύκλου” κρατούν 20 λεπτά.
Η Fiat από την πλευρά της αρνείται όλες τις κατηγορίες, λέγοντας ότι το 500Χ υπακούει σε όλους τους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων. Κάτι που όπως υποστηρίζει η εταιρία έχει επιβεβαιωθεί από το Ιταλικό Υπουργείο Μεταφορών.

Πάντως το θέμα πηγαίνει αρκετούς μήνες πίσω, όταν το Γερμανικό Υπουργείο Μεταφορών είχε ζητήσει από την Κομισιόν και τις Ιταλικές αρχές να ρίξουν μία πιο ενδελεχή ματιά στον 2λιτρο ντίζελ κινητήρα του γκρουπ FCA, με την υπόνοια ότι χρησιμοποιούσε συσκευή για να “κλέβει” στις μετρήσεις. Το θέμα δεν είχε προχωρήσει έκτοτε, μέχρι που ήρθε και πάλι στην επιφάνεια, αυτή την φορά πολύ πιο έντονα και με πιο επίσημο τρόπο.

Αξίζει εδώ να θυμηθούμε ότι λίγο νωρίτερα, ένα τεστ που είχε πραγματοποιηθεί σε πραγματικές συνθήκες στον δρόμο και όχι στο εργαστήριο από μία εταιρία που ονομάζεται Emmision Analytics είχε δείξει ότι ο κινητήρας του 500Χ είχε εκπομπές NOx 12 φορές περισσότερες από το επίσημο όριο της εταιρίας.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, η όλη ιστορία, αν και είναι προφανές ότι έχει κάποιο υπαρκτό υπόβαθρο σε ότι αφορά το 500X, στην ουσία υποκρύπτει την έναρξη ενός εμπορικού πολέμου μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών της Ευρώπης. Αν μάλιστα σ’ αυτού του είδους τις “θεμιτές” πρακτικές αρχίσουν να εμπλέκονται και οι κυβερνήσεις αλλά και η Κομισιόν, τότε μάλλον τα πράγματα θα “αγριέψουν” πολύ σύντομα.

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured