Στο τελευταίο σετ ελέγχων του EuroNCAP το παρόν δήλωσαν τα Mazda MX-5, Opel Karl και Hyundai Tucson, εκ των οποίων τα δύο πρώτα βαθμολογήθηκαν με 4 αστέρια και ο διάδοχος του iX35 με την ανώτατη διάκριση των 5.
Το ιαπωνικό ρόουντσερ –ενδεχόμενα τα 4 αστέρια να ισχύουν και για τα πολύ-αναμενόμενο Fiat Spyder από τη στιγμή που βασίζονται στο ίδιο πλαίσιο και έχουν τον ίδιο εσωτερικό διάκοσμο- παρουσίασε ένα θέμα με τον αερόσακο οδηγού στην offset (50% επικάλυψη) μετωπική σύγκρουση. Ο αερόσακος δεν μπόρεσε να αναπτύξει πλήρη πίεση με αποτέλεσμα το κεφάλι του οδηγού να βρει στο τιμόνι. Παρόλα αυτά ο κίνδυνος τραυματισμού παραμένει περιορισμένος, ενώ κίνδυνος υφίσταται και για τον κορμό του οδηγού στην πλευρική σύγκρουση σε κολώνα. Κατά τα άλλα το MX-5 τα πήγε πολύ καλά στην προστασία των πεζών χάρη και στο ενεργό καπό του, το ίδιο ισχύει και για τις δοκιμασίες με παιδικό κάθισμα, ενώ στον εξοπλισμό ασφαλείας πέτυχε το 64% της μέγιστης δυνατής βαθμολογίας.
Το Opel Karl με τη σειρά του έμεινε στα 4 αστέρια καθώς και εδώ ο αερόσακος δεν μπόρεσε να αναπτύξει πλήρη πίεση στην offset μετωπική σύγκρουση. Στη φουλ μετωπική το ανδρείκελο- οδηγός «γλίστρησε» κάτω από τη ζώνη με αποτέλεσμα τα γόνατά του να χτυπήσουν στο ταμπλό, ενώ ο συνοδηγός παρουσίασε αυξημένες τιμές επιβαρύνσεων στην περιοχή του θώρακα. Το ίδιο ίσχυσε και στην πλευρική σύγκρουση σε κολώνα, ενώ οι μηχανικοί του οργανισμού χαρακτήρισαν ανεπαρκή την προστασία έναντι των τραυματισμών του αυχένα που παρέχουν τα προσκέφαλα του Karl στην περίπτωση σύγκρουσης από πίσω. Κάποιες επιπλέον παρατηρήσεις υπήρχαν και για την προστασία των παιδιών, ενώ και εδώ η αποτίμηση του εξοπλισμού ασφαλείας ήταν 64%.
Το σκορ του Hyundai Tucson στον τελευταίο τομέα ήταν σαφώς μεγαλύτερο, ενώ οι παρατηρήσεις των ειδικών του EuroNCAP, που αφορούσαν ελαφρώς αυξημένες καταπονήσεις στην περιοχή του θώρακα στην πλευρική σύγκρουση με κολώνα και την πολύ σκληρή δομή του καπό στην προστασία των πεζών, δεν του στέρησαν τα 5 αστέρια.
Γιάννης Σκουφής