Σύνδεση

Suzuki

SUZUKI SWIFT 1.2 DUALJET SHVS: ΝΕΑΝΙΚΟ, ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΚΑΙ ΠΛΟΥΣΙΑ ΕΞΟΠΛΙΣΜΕΝΟ

Η πρόσφατη ανανέωση του Suzuki Swift αποτέλεσε την συνέχεια μιας ιδιαίτερα ενδιαφέρουσας προσέγγισης της Suzuki στα δεδομένα των μικρών κατηγοριών, με την Ιαπωνική εταιρία να επιμένει στο τρίπτυχο “χαμηλό βάρος-μικρές διαστάσεις-μεγάλοι χώροι”. Σ’ αυτό το τρίπτυχο και ανάλογα το μοντέλο(προηγήθηκαν τα Baleno και Ignis) έρχεται να προστεθεί και μία ακόμα ιδιαιτερότητα της Suzuki: ο εφοδιασμός των μικρών της μοντέλων με στοιχεία εξοπλισμού που βρίσκει κανείς σε μεγαλύτερες κατηγορίες.

Έχοντας αναφερθεί εξονυχιστικά σε παλαιότερη ανάρτησή μας στο νέο Swift, εδώ θα μιλήσουμε αποκλειστικά για μία ακόμα ιδιαιτερότητα της ιαπωνικής εταιρίας. Την έκδοση SHVS, μία mild υβριδική εκδοχή του μοντέλου, η οποία βασίζεται πάνω στον κινητήρα 1,2 Dualjet και κάνει χρήση μιας μικρής σε χωρητικότητα μπαταρίας ώστε να μειωθούν η κατανάλωση και οι ρύποι.

SWIFT-4

Το σύστημα της Suzuki είναι απλό και λειτουργικό, με την μπαταρία -η οποία βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού- να φορτίζει κατά κύριο λόγο στο φρενάρισμα. Και να συμμετέχει “επικουρικά” στις απαιτήσεις του κινητήρα, κυρίως στις περιφερειακές λειτουργίες του. Το αποτέλεσμα πάντως σε πραγματικές είναι υπαρκτό και μετρήσιμο, καθώς η μέση κατανάλωση που είδαμε εμείς κατά την διάρκεια της δοκιμής ήταν 0,5 λίτρα (ίσως και λίγο παραπάνω  υπό προϋποθέσεις και με “υβριδική” οδήγηση) χαμηλότερη από εκείνη με τον απλό ατμοσφαιρικό κινητήρα σε αντίστοιχες συνθήκες.

Από εκεί και πέρα το σύστημα λειτουργεί εντελώς στο “παρασκήνιο” χωρίς να κάνει αισθητή την παρουσία του σε καμία φάση της οδήγησης του Swift. Μία οδήγηση που παραμένει το δυνατό του χαρτί, καθώς για άλλη μια φορά η Suzuki βρίσκει την ιδανική ισορροπία ανάμεσα σε ένα εύκολο στην χρήση και πρακτικό αυτοκίνητο που δεν αδιαφορεί όμως για ένα πιο οδηγοκεντρικό ταμπεραμέντο, σαφώς πιο πάνω από το μέσο όρο που επικρατεί στην κατηγορία.

SWIFT-3

Με απλά λόγια το Swift είναι ένα ιδιαίτερα ευχάριστο αυτοκίνητο μέσα στην πόλη, ευέλικτο και άμεσο στην συμπεριφορά του. Την ίδια στιγμή και όταν βρεθεί σε ένα πιο σύνθετο οδηγικό περιβάλλον όπως για παράδειγμα μία επαρχιακή διαδρομή με στροφές, θα ξεδιπλώσει έναν πολύ συμμετοχικό χαρακτήρα, με το στιβαρό πλαίσιο ΗΕARTECT και την αναβαθμισμένη ανάρτηση να ακολουθούν πιστά τις εντολές του οδηγού και το τιμόνι (αν και ένα κλικ πιο κάτω από την αμέσως προηγούμενη γενιά) να διαθέτει όση πληροφόρηση χρειάζεται ένας γρήγορος ρυθμός οδήγησης.

SWIFT-10a

Όσο για το ταξίδι, τα πράγματα έχουν βελτιωθεί αισθητά σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, καθώς η αύξηση των διαστάσεων έχει δημιουργήσει ένα πιο σταθερό και ευθύβολο όχημα ακόμα και σε πολύ υψηλές ταχύτητες. Ενώ παράλληλα και η βελτίωση της αεροδυναμικής αλλά και της ηχομόνωσης έχουν συμβάλλει σημαντικά στο να είναι σαφώς πιο άνετο και πιο πολιτισμένο σε σχέση με το παρελθόν.

Ο κινητήρας είναι κατά παράδοση της Suzuki είναι ζωντανός και με επαρκές τράβηγμα για ατμοσφαιρικό σύνολο, με το χαμηλό βάρος του αμαξώματος και το καλά κλιμακωμένο κιβώτιο να συνεισφέρουν αρκετά στο να μην αισθάνεται μειονεκτικά απέναντι σε υπερτροφοδοτούμενες προτάσεις τόσο μέσα στην ίδια την γκάμα του Swift όσο και απέναντι στον πολυπληθή ανταγωνισμό.

SWIFT-12

Από εκεί και πέρα έχουμε με κάνουμε με ένα πολύ όμορφο και ιδιαίτερο αμάξωμα, το οποίο παραμένει πιστό στο δόγμα της εταιρίας να μην ξεφύγει από το μικρό μήκος και να πλησιάσει τη νέα τάση των 4+ μέτρων που ακολουθούν οι Ευρωπαίοι. Αντίθετα επιλέγει -και ορθά κατά την γνώμη μας- να μείνει σταθερό στα 3,84 μέτρα, με ελαφρά αύξηση του μεταξονίου κατά 2 χιλιοστά. Tα υπόλοιπα τα αναλαμβάνει η καλή εκμετάλλευση των χώρων να δημιουργήσει ένα πολύ ευρύχωρο σαλόνι ενώ παράλληλα και ο χώρος των αποσκευών έχει φθάσει πλέον στα επαρκέστατα 265 λίτρα.

SWIFT-13

Στο σαλόνι τα πράγματα είναι αισθητά αναβαθμισμένα σε ότι έχει να κάνει με την σχεδίαση και -κυρίως- με την ποιότητα των υλικών και της συναρμολόγησης. Ενώ και κατά πάγια τακτική της Suzuki στα τελευταία της μοντέλα ο εξοπλισμός είναι ιδιαίτερα πλούσιος με οθόνη αφής 7 ιντσών για το εύχρηστο infotainment (με δεκάδες λειτουργίες και διασύνδεση με smartphones), ενεργό cruise control, lane assistance, το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος Dual Sensor Brake Support μαζί με όλα τα “κλασικά” πλέον στοιχεία που θεωρούνται απαραίτητα όπως το ESP, τους έξι αερόσακους κ.λπ.

SWIFT-25

Όλα αυτά, σε συνδυασμό βέβαια και με το υβριδικό σύστημα, ανεβάζουν την τιμή στα 15.080 ευρώ για την συγκεκριμένη έκδοση, η οποία προφανώς απευθύνεται στον συνειδητοποιημένο καταναλωτή που ξέρει τι ψάχνει και για ποιόν λόγο. Όσοι δεν είναι “συντονισμένοι” με τα νέα ήθη της αυτοκινητοβιομηχανίας, έχουν αρκετές επιλογές σε πιο προσγειωμένες περιοχές του τιμοκαταλόγου, καθώς οι τιμές ξεκινούν από τα 11.680 ευρώ για την καλά εξοπλισμένη βασική έκδοση των 1,2 λίτρων.

swift-11

Συνοψίζοντας, το νέο Swift αποτελεί μία ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα πρόταση σε μια κατηγορία που αυτό τον καιρό έχει πάρει κυριολεκτικά “φωτιά”. Έξυπνα τοποθετημένο στην αγορά από άποψη μεγέθους, ιδιαίτερα προσεγμένο σε εμφάνιση και ποιότητα, και με ένα συνδυασμό τιμής-εξοπλισμού ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, αποτελεί σε κάθε περίπτωση ένα πολύ ολοκληρωμένο αυτοκίνητο της κατηγορίας του με την δική του φιλοσοφία και τον ξεχωριστό χαρακτήρα.

SWIFT-2

Όσοι επιλέξουν την υβριδική έκδοση της δοκιμής θα έχουν ως μπόνους την μείωση της κατανάλωσης και τα μηδενικά -προς το παρόν- τέλη κυκλοφορίας. Για τους υπόλοιπους, η πλούσια γκάμα εκδόσεων, είναι ικανή να προσφέρει την λύση που ταιριάζει στο πορτοφόλι τους. Σε κάθε περίπτωση πάντως το νέο Swift αξίζει και με το παραπάνω μία πολύ υψηλή θέση στην λίστα των αγοραστών της κατηγορίας.

Παναγιώτης Τριτάρης

Suzuki Swift 1.2 SHVS (90 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.840×1.735×1.495 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.450 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 265 – 947 λίτρα
Βάρος: 880 κιλά
Κινητήρας: 1.242 κ.εκ., 4 κύλ., βενζίνης
Ισχύς: 90 PS/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 120 Nm/ 4.400 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 11,9”, 180 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 4,0 λίτρα/100 χλμ.
CO2: 90 γραμμάρια/χλμ.
Τιμή από 15.080 €

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured