Σύνδεση

Featured

SKODA KODIAQ 2.0 TDI (150 PS) FWD: ΑΛΛΑΖΕΙ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

Θα το ξεκαθαρίσουμε ευθύς εξ’ αρχής χωρίς περιττά λόγια και δίχως περιστροφές: το Kodiaq είναι πέρα από κάθε αμφιβολία μία από τις μεγαλύτερες εκπλήξεις των τελευταίων ετών, και σε κάθε περίπτωση το αυτοκίνητο που πρόκειται να αλλάξει τη θέση της Skoda και την πορεία της από εδώ και πέρα. Και όχι μόνο της τσέχικης εταιρείας αλλά και της ιδιαίτερα δημοφιλούς κατηγορίας των SUV σε αυτή την περιοχή κόστους όπου στο ιδιαίτερα καλαίσθητο αμάξωμα του Skoda έχουν ένα νέο και αδιαμφισβήτητο σημείο αναφοράς.

s-kodiaq-1

Η δεύτερη απόπειρα της εταιρίας στην κατηγορία, μετά το πολύ καλό Yeti (το οποίο μόλις πριν λίγες ημέρες αντικαταστάθηκε από το Karoq) έχει όλα τα φόντα να αποτελέσει μία σημαντική εμπορική επιτυχία σε όλη την Ευρώπη και στην χώρα μας. Και αυτό γιατί καταφέρνει να μπαίνει “σφήνα” σε μία κατηγορία, προσφέροντας ένα πληθωρικό πακέτο παροχών σε χώρους, ποιότητα και ανέσεις που όμοιό του δεν υπάρχει στον ανταγωνισμό. Και μάλιστα με μία τιμή εκκίνησης, στις 22.000 ευρώ που είναι πραγματική πρόκληση για αυτά που προσφέρει το εντυπωσιακό όσο και επιβλητικό Kodiaq.

Η έννοια του εντυπωσιακού είναι αυτή που σημαδεύει από την πρώτη ματιά το SUV της Skoda. Δεν είναι τυχαίο ότι όλοι όσοι βρέθηκαν γύρω μας και το κοιτούσαν με μεγάλο ενδιαφέρον έκαναν υποθέσεις για ένα πολύ ακριβότερο και -αν δεν είχαν δει την μάσκα- ένα αυτοκίνητο μιας πιο premium μάρκας. Οι σχεδιαστές του κατάφεραν σχεδόν το ιδανικό: να δημιουργήσουν πάνω στην πλατφόρμα MQB του ομίλου ένα μεγάλο (στα 4,697 μέτρα) αμάξωμα, που είναι ταυτόχρονα επιβλητικό και ξεχωριστό όντας παράλληλα και ιδιαίτερα όμορφο.

s-kodiaq-13

Με γραμμές που έχουν έρθει από πιο upper class κατηγορίες (θυμίζει έντονα Q7 από το πλάι και Χ5 από πίσω, και δεν υπερβάλλουμε…) καταφέρνει παρ’ όλα αυτά να έχει τον δικό του χαρακτήρα, με τα “νεύρα” στο πλάι να κρύβουν τον μεγάλο όγκο και την εντυπωσιακή μάσκα εμπρός να ανεβάζει τη Skoda σε ένα νέο επίπεδο μιας premium κατηγορίας. Πέρα από τις εντυπώσεις υπάρχει βεβαίως και η ουσία, που αντανακλάται στον καλό αεροδυναμικό συντελεστή του 0,33 ο οποίος ευθύνεται -μεταξύ άλλων- για τον αθόρυβο τρόπο που ταξιδεύει το Κodiaq στον αυτοκινητόδρομο.

Η εμφάνιση… “γκολ-από-τα-αποδυτήρια” αφήνει πολλές υποσχέσεις για το εσωτερικό. Και εκεί τα πράγματα εξελίσσονται ακόμα πιο θετικά, καθώς η Skoda, με την σταθερή φροντίδα του γκρουπ, έχει πραγματικά “ζωγραφίσει”. Πρόκειται για ένα σαλόνι που μπορεί πολύ εύκολα να σε ξεγελάσει ότι βρίσκεσαι σε ένα πολύ ακριβότερο αυτοκίνητο, καθώς τόσο ο οδηγός όσο και οι επιβάτες περιστοιχίζονται από υλικά και διάκοσμο πρώτης γραμμής που αντίστοιχο δεν συναντάς σε αυτοκίνητο σ’ αυτά τα λεφτά.

s-kodiaq-24

Χωρίς σχεδιαστικές ακρότητες όπως άλλωστε περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο του γκρουπ, είναι ιδιαίτερα καλαίσθητο και προσεγμένο, ιδίως σ’ αυτή την έκδοση της δοκιμής μας με την πανέμορφη διχρωμία στο ταμπλό και τα καθίσματα αλλά και την μεγάλη γυάλινη οροφή που δίνει έναν άλλο “αέρα” πολυτέλειας στο σαλόνι. Τα υλικά είναι κορυφαίας ποιότητας -σχεδόν παντού μαλακά στην υφή-, η συναρμολόγηση μοιάζει εξαιρετική, η σχεδίαση σοβαρή αλλά μοντέρνα και ελκυστική ενώ και η εργονομία στέκεται στο ύψος που αρμόζει σε κάθε αυτοκίνητο της εταιρίας.

Από κει και πέρα ξεχωρίζουμε την εξαιρετική θέση οδήγησης με πλήρες πακέτο ρυθμίσεων με καλή επόπτευση των γωνιών του μεγάλου αμαξώματος και το πλούσιο πακέτο εξοπλισμού με το οποίο εφοδιάζεται το αυτοκίνητο ακόμα και από τις βασικές του εκδόσεις. Η πολύ όμορφη οθόνη των 8 ιντσών είναι υπόδειγμα λειτουργικότητας, αποτελώντας το κέντρο ελέγχου του αυτοκινήτου αλλά και του συστήματος infotainment που πέραν όλων των άλλων διαθέτει και κορυφαίες δυνατότητες διασύνδεσης με φορητές συσκευές.

s-kodiaq-26

Από τα υπόλοιπα στοιχεία του εξοπλισμού, οι βασικές εκδόσεις Ambition εξοπλίζονται με ένα φουλ πακέτο άνεσης και ασφάλειας, διαθέτοντας 9 αερόσακους, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, αισθητήρες παρκαρίσματος, μπροστινό σύστημα προειδοποίησης κινδύνου “Front Assist”, Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού ”Driver Alert”, star/stop, σύστημα emergency call για ειδοποίηση όταν το αυτοκίνητο εμπλακεί σε ατύχημα κ.λπ. Οι πιο ακριβές εκδόσεις εφοδιάζονται με 18άρες ζάντες, φώτα LED, τραπεζάκια στις πλάτες των εμπρός καθισμάτων αλλά και το Driving Mode Select.

Η λίστα των εξτρά είναι επίσης μεγάλη, με συστήματα όπως το Park Assist, το Lane Assist, το σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος trailer, το Traffic Jam Assist κ.λπ., στοιχείο που δείχνει με ακόμα πιο πειστικό τρόπο το μεγάλο ενδιαφέρον της Skoda αλλά και του γκρουπ για την πλήρως ανταγωνιστική παρουσία του Kodiaq στο σημερινό περιβάλλον των SUV.

s-kodiaq-34

Δύο στα δύο λοιπόν μέχρι στιγμής (σχεδίαση και ποιότητα) και ερχόμαστε στο τρίτο και εξίσου δυνατό “χαρτί’ του Kodiaq, τους χώρους. Παραδοσιακά το δυνατό σημείο κάθε Skoda, εδώ ξεπερνά κάθε προσδοκία, είτε στην πενταθέσια είτε στην επταθέσια διάταξη η οποία χρεώνεται έξτρα με κόστος 500 ευρώ..

Στην τελευταία περίπτωση μιλάμε για μία μοναδική πρόταση σ’ αυτή την κατηγορία των “μεσαίων” SUV καθώς τα λίγα μοντέλα του ανταγωνισμού που έχουν αυτή την δυνατότητα είναι εμφανώς μικρότερα. Ενώ και η εμφάνιση του Tiguan Allspace αργότερα μέσα στην χρονιά όπως είναι προφανές θα έχει το αναμενόμενο μειονέκτημα της αυξημένης τιμής σε σχέση με το Kodiaq.

s-kodiaq-21

Σε ότι αφορά τους χώρους, το Kodiaq δείχνει πραγματικά τον δρόμο σε όλο τον ανταγωνισμό ακόμα και σε πολύ ακριβότερες προτάσεις. Η Skoda έχει εκμεταλλευτεί κάθε χιλιοστό του μήκους 2,791 μεταξονίου, εξασφαλίζοντας μοναδική άνεση για τους πέντε επιβάτες με τους δύο έξτρα να μην υποχρεώνονται σε μεγάλες υποχωρήσεις (μπορούν να φιλοξενηθούν και ενήλικες και όχι μόνο παιδιά στην τρίτη σειρά καθισμάτων). Παράλληλα τα καθίσματα της μεσαίας σειράς μπορούν να μετακινηθούν εμπρός-πίσω σε μια διαδρομή 180 χιλιοστών ενώ η πλάτη τους μπορεί να ανακλιθεί έως και τις 27 μοίρες.

Όσο για τον χώρο αποσκευών και μόνο οι αριθμοί αρκούν να περιγράψουν την υπεροχή του Kodiaq. Σε πενταθέσια διάταξη η χωρητικότητα κυμαίνεται από τα 720 λίτρα (με όρθιες τις πλάτες των πίσω καθισμάτων), στην επταθέσια στα 270 λίτρα ενώ με όλα τα καθίσματα αναδιπλωμένα ο χώρος αυτός ξεπερνά αγγίζει την μοναδική τιμή των 2,065 λίτρων.

s-kodiaq-39

Αξίζει δε να αναφερθεί ότι αν αναδιπλωθεί και η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού, μπορούν να μεταφερθούν στο εσωτερικό του Κodiaq αντικείμενα μήκους 2,8 μέτρων! Η φόρτωση των αντικειμένων γίνεται με ιδιαίτερη ευκολία μέσα από μία τεράστια πόρτα (πολύ χρήσιμη η ηλεκτρική υποβοήθηση στο άνοιγμά της), ενώ το κατώφλι φόρτωσης και η γενικότερη διαρρύθμιση επιτρέπουν την εύκολη πρόσβαση σ’ αυτόν.

Σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν και πολλές και έξυπνες λύσεις σε ότι αφορά τις πάμπολλες φανερές και κρυφές θήκες για μικροαντικείμενα με βάση το πακέτο “Simply Clever” που εφαρμόζει η Skoda σε όλα της τα μοντέλα. Ενώ κάποιες λεπτομέρειες, όπως για παράδειγμα ο πολύ έξυπνος αναδιπλούμενος μηχανισμός για την προστασία των θυρών από μικροχτυπήματα δίνουν αυτό το κάτι παραπάνω όχι μόνο σε επίπεδο εντυπώσεων αλλά και ουσίας.

s-kodiaq-16

Πέρα από το αδιαμφισβήτητα εντυπωσιακό από κάθε άποψη αμάξωμα, το Kodiaq έχει πολλά ακόμα χαρίσματα που δεν φαίνονται με την πρώτη ματιά. Και ο λόγος γίνεται για τα μηχανικά μέρη, και δη το γενικότερο στήσιμο του πλαισίου και των αναρτήσεων και ο τρόπος που αυτό αποδίδει στον δρόμο.

Και εδώ μιλάμε για άλλη μία έκπληξη πρώτου μεγέθους, αφού από την πρώτη στιγμή καταλαβαίνεις ότι έχεις να κάνεις με ένα πραγματικά εξαιρετικό από κάθε άποψη αυτοκίνητο, που σίγουρα αλλάζει όλα τα δεδομένα που μπορεί να έχει κανείς στο μυαλό του για την Skoda μέχρι σήμερα.

Η άνεση και η ποιότητα κύλισης είναι σε πολύ υψηλά επίπεδα, τόσο που για άλλη μια φορά αναρωτιέσαι -δεν θα κουραστούμε να το επαναλαμβάνουμε- αν βρίσκεσαι μέσα σε ένα SUV των 25 χιλιάδων ή σε κάτι που κοστίζει τα διπλά χρήματα. Η ανάρτηση ισοπεδώνει κάθε ανωμαλία των ελληνικών δρόμων με μία αίσθηση ποιότητας και premium συμπεριφοράς, κρατώντας τους θορύβους από την κύλιση στην καμπίνα σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα.

s-kodiaq-11

Αυτή η αίσθηση της ποιότητας στην καμπίνα -που ενισχύεται και από την εξαιρετική αεροδυναμική και την φροντισμένη ηχομόνωση- δημιουργεί ένα πρωτόγνωρα πολυτελές για την κατηγορία σαλόνι, στο οποίο ταξιδεύει κανείς με κορυφαία άνεση και ησυχία, ακόμα και σε ταχύτητες που ξεπερνούν κατά πολύ τα νόμιμα όρια της ελληνικής επικράτειας.

Σε όλο αυτό βοηθά και ο δίλιτρος TDI με τα 150 άλογα και τα 340 Nm στην έκδοση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας, ο οποίος παραμένει ήσυχος και πολιτισμένος σε όλο το φάσμα των στροφών του. Χάρη δεν στην ομοιόμορφα απλωμένη ροπή του και την καλή κλιμάκωση του επτατάχυτου DSG, κινεί σβέλτα το μεγάλο αμάξωμα, παραμένοντας πεισματικά οικονομικός (δύσκολα ξεπερνά τα 7 λίτρα στην Εθνική, κάπου ένα λίτρο και λίγο παραπάνω μέσα στην πόλη).

s-kodiaq-9

Μοναδική ένσταση τουλάχιστον στην δική μας περίπτωση οι κάπως αργές αντιδράσεις του συγκεκριμένου DSG που εξοπλίζει το Kodiaq, το οποίο αρκετές φορές δεν αντιδρούσε με την γνωστή από άλλα αυτοκίνητα του γκρουπ αμεσότητα στην πίεση του γκαζιού για κατέβασμα σε προσπεράσεις.

Από εκεί και πέρα, έχουμε ένα αυτοκίνητο που πραγματικά χαίρεσαι να οδηγείς με τις ώρες, ιδιαίτερα ξεκούραστο και άνετο στα μεγάλα ταξίδια και με προβλέψιμο στις αντιδράσεις του στις πιο κλειστές διαδρομές ενός τυπικού ελληνικού επαρχιακού δρόμου.

Το τιμόνι στέκεται από άποψη αίσθησης στο ύψος των περιστάσεων, όντας ελαφρύ αλλά ακριβές όσο απαιτούν οι περιστάσεις, οι κλίσεις είναι αρκετά περιορισμένες παρά τον όγκο του αμαξώματος ενώ και τα φρένα δεν δείχνουν σημάδια κόπωσης σε σκληρή χρήση (βλέπε… κατάβαση Πιτίτσας με φουλ φορτίο).

s-kodiaq-6

Όσο για τις εκτός δρόμου διαδρομές, στην δικίνητη έκδοση που είχαμε στην διάθεσή μας, τους περιορισμούς τους θέτει κατά κύριο λόγο η επιλογή των ασφάλτινων ελαστικών. Τα εφόδια πάντως υπάρχουν για όσους είναι προσεκτικοί -η απόσταση από το έδαφος είναι στα 18,7 εκατοστά- ή για όσους θέλουν και μπορούν να ξοδέψουν το επιπλέον ποσό που απαιτεί η τετρακίνητη έκδοση και το πακέτο “off road” με πολλά υποβοηθητικά συστήματα για την εκτός δρόμου οδήγηση.

Και σ’ αυτή την περίπτωση πάντως αξίζει ιδιαίτερης μνείας ο τρόπος με τον οποίο η ανάρτηση περνάει “αφρός” πάνω από το ανάγλυφο των χωματόδρομων, κάτι στο οποίο συμβάλλει και η έξυπνη επιλογή με τα 65άρια ελαστικά, τα πολύ καλά Latitude Sport 3 της Michelin.

Συνοψίζοντας, είναι προφανές από όλα όσα γράφουμε πιο πάνω ότι έχουμε να κάνουμε με μία σπάνια περίπτωση, ένα απίστευτα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, που κάνει όλα όσα του ζητήσει και προσδοκά ο ιδιοκτήτης του και σχεδόν όλα τα κάνει από εξαιρετικά έως άριστα.

s-kodiaq-7

Όμορφο και ιδιαίτερα πρακτικό, με χώρους και ανέσεις για επτά, με ποιοτικό διάκοσμο και πλούσιο εξοπλισμό και με μηχανικά μέρη που συμπεριφέρονται λες και ανήκουν σε μεγαλύτερες κατηγορίες, το Kodiaq αποτελεί αυτή την στιγμή την πρώτη μας επιλογή για όσους θέλουν να αγοράσουν ένα SUV αυτού του μεγέθους και φιλοσοφίας.

Σε συνδυασμό με την εξαιρετική τιμή, που ξεκινά από τα 22.000 ευρώ για την βασική έκδοση με τον 1.4 TSI (στα 27.700 η έκδοση της δοκιμής μας) μιλάμε ίσως για το αυτοκίνητο που αντιπροσωπεύει την καλύτερη σχέση τιμής προς απόδοση και ίσως την πιο έξυπνη επιλογή στο σύνολο της Ελληνικής αγοράς.

s-kodiaq-2

Δεν θα το κρύψουμε, μας άρεσε και μάλιστα πολύ. Σε τέτοιο βαθμό που να μπαινουμε σε διαδικασίες σύγκρισης με αυτοκίνητα στα διπλά χρήματα και με “επώνυμα” SUV άλλων πιο premium κατηγοριών. Kαι αληθινά δεν μπορούμε να σκεφτούμε μεγαλύτερο εύσημο από αυτό για ένα Kodiaq που ήρθε να φέρει τα πάνω-κάτω στην ελληνική αγορά.

Πρόκειται ίσως για την πιο ολοκληρωμένη πρόταση στα προσιτά SUV αυτή την στιγμή, και σε κάθε περίπτωση ένα αυτοκίνητο ικανό να αλλάξει την πορεία της Skoda και πιθανόν ολόκληρης της κατηγορίας του για τα χρόνια που έρχονται.

Παναγιώτης Τριτάρης

SKODA KODIAQ 2.0 TDI (150 PS) DSG FWD
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.670×1.882×1.655 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.791 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 720-2.065 λίτρα
Βάρος: 1.667 κιλά
Κινητήρας: 1.968 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo diesel
Ισχύς: 150 PS/ 3.500 σ.α.λ.
Ροπή: 340 Nm/ 1.750 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 10,1”, 199 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 7,3 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 131 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 157 €
Τιμή: από 27.700 €

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

 

 

1 Σχόλιο

1 Σχόλιο

  1. NIAN

    23/05/2017 στις 23:13

    H εκπληξη είναι στην τιμή και όχι στα υπόλοιπα, από την στιγμή που πρόκειται για μια απομίμηση του Q7. Στερείται παντελώς χαρακτήρα, αλλα αυτό θα είναι και το μυστικό της επιτυχίας του…να το οδηγείς και να αισθάνεσαι ότι βρίσκεσαι στο Q7. Αν το groupVW αποφασίσει να δώσει και στη seat την εντολη να κανει φτηνό αντίγραφο της macan, εκεί να δείτε πωλήσεις.
    Προσωπικά πάντως, οι αντιγραφές του VW group, με έχουν κουράσει και νομίζω ότι απαξιώνουν σχετικά και τις “μητρικές” φιρμες του group

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured