Σύνδεση

Peugeot

Peugeot 208 GTI (208 PS): αυτό μάλιστα!

Έχοντας πίσω του μία μεγάλη παράδοση εξαιρετικών μικρών σπορ μοντέλων όπως τα 205 GTi (και το 205 Rallye να μην το ξεχνάμε) έως τα πάσης φύσεως 106 Rallye που κάποτε γέμιζαν τους δρόμους της χώρας μας, η Peugeot με το 208 GTI της πρώτης γενιάς φάνηκε προς στιγμήν να κάνει ένα βήμα πίσω.

Λιγότερο συμμετοχικό και άμεσο απ’ ότι επέβαλε η παράδοση που η ίδια η γαλλική εταιρία είχε δημιουργήσει και με ένα χαρακτήρα πολύ πιο πολιτισμένο και χαμηλών τόνων από ότι ζητά το σκληροπυρηνικό κοινό της κατηγορίας βρέθηκε στην “γωνία” απέναντι σε αντιπάλους (όπως για παράδειγμα οι γρήγορες εκδόσεις του Mini ή του Fiesta) με πολύ πιο ξεκάθαρες προτεραιότητες.

s-208-gti-4

Η Peugeot όμως δεν ήταν αποφασισμένη να αφήσει το “εντός έδρας” παιχνίδι να χαθεί, και με την βοήθεια του τμήματος “Peugeot Sport” επανήλθε με μία νέα εκδοχή του γρήγορου 208. Μία εκδοχή που είδαμε σε πρώτη προβολή με την έκδοση “30th Anniversary” για τον εορτασμό 30 χρόνων από το πρώτο 205 GTI και η οποία πέρασε πριν λίγους μήνες στην παραγωγή. Έχοντας, πέρα από τις προφανείς αισθητικές αλλαγές, πολλές και ενδιαφέρουσες βελτιώσεις στα μηχανικά μέρη, με στόχο να αποκτήσει την “ψυχή” και το σπορ τσαγανό που απαιτεί ο αγοραστής από ένα αυτοκίνητο της γαλλικής εταιρίας με τα χαρακτηριστικά GTI.

s-208-gti-3

Οι αλλαγές είναι πολλές και -το σημαντικότερο- στα σημεία που “πονούσε” η αρχική έκδοση, δηλαδή στο πλαίσιο και τις αναρτήσεις. Τα αμορτισέρ είναι νέα και πιο σκληρά, διαφορετικές είναι και οι αντιστρεπτικές, ενώ και τα φρένα έχουν αναβαθμιστεί με μεγαλύτερης διαμέτρου δίσκους και τετραπίστονες δαγκάνες εμπρός της Brembo με τα σήματα της Peugeot Sport. Νέα ρύθμιση υπάρχει και στο σύστημα διεύθυνσης με στόχο μία πιο άμεση και καθαρή πληροφόρηση για τους εμπρός τροχούς αλλά και την καλύτερη συνεργασία με το torsen διαφορικό που βρίσκεται εμπρός.

s-208-gti-30

Το κιβώτιο παραμένει χειροκίνητο εξατάχυτο έχοντας πιο κοντές σχέσεις, το αμάξωμα χάρη και στη υιοθέτηση νέων ελατηρίων είναι χαμηλότερο κατά 10 χιλιοστά ενώ αυξημένα είναι και τα μετατρόχια εμπρός και πίσω (2,2 και 1,6 πόντους αντίστοιχα). Τέλος τα ελαστικά είναι διάστασης 205/40 ΖR με πανέμορφες μαύρες ζάντες 18 ιντσών.

Αισθητικά το αυτοκίνητο ξεχωρίζει από την έξτρα (κόστος 2.500 ευρώ) διχρωμία, που σε άλλους αρέσει και σε άλλους μοιάζει κάπως υπερβολική. Πάντως κάνει το αυτοκίνητο να μην περνά απαρατήρητο από πουθενά και βεβαίως δίνει και τον τόνο της διαφορετικής αυτής έκδοσης. Για όσους πάντως προτιμούν κάτι πιο διακριτικό υπάρχουν και δύο μονόχρωμες λύσεις σε λευκό περλέ και κόκκινο.

s-208-gti-2

Στο εσωτερικό τις εντυπώσεις κερδίζουν εξ’ αρχής τα μπάκετ καθίσματα με αλκαντάρα τα οποία στηρίζουν εξαιρετικά το σώμα ενός κανονικού μεγέθους σωματότυπου ενώ και η θέση οδήγησης είναι αντάξια ενός GTΙ, με το μικρό σε διάμετρο τιμόνι να σε προδιαθέτει για γρήγορες διαδρομές. Τον διαφορετικό τόνο δίνει επίσης ο μεταλλικός επιλογέας ταχυτήτων, τα αλουμινένια πεντάλ αλλά και μία διακριτική αίσθηση πολυτέλειας που ενισχύεται από τις κόκκινες ραφές στο ταμπλό και την ένδειξη GTI στο τιμόνι.

s-208-gti-10

Στον δρόμο το μαύρο-κόκκινο 208 GTI είναι πλέον ένα καθαρόαιμο τέκνο της μεγάλης παράδοσης της Peugeot, και μάλιστα στις καλύτερες στιγμές της. Η νέα ανάρτηση με την διαφοροποιημένη γεωμετρία και τις πιο σκληρές ρυθμίσεις δημιουργεί ένα σύνολο που ακολουθεί πιστά τις εντολές του οδηγού όντας παράλληλα ένα όχημα που διαρκώς του ζητά να το πιέσει και να βρει τα όριά του.

Το τιμόνι είναι το πιο χαρακτηριστικό στοιχείο βελτίωσης αυτής της έκδοσης, καθώς πλέον είναι ολοζώντανο σε πληροφορία χωρίς να είναι περιττά βαρύ, ενώ ανά πάσα στιγμή κρατά το αυτοκίνητο “βιδωμένο” στην στροφή, με το torsen να κάνει την “βρώμικη” δουλειά (ιδίως στα γλιστερά ελληνικά κομμάτια).

s-208-gti-21

Οι κλίσεις στις στροφές είναι σχεδόν μηδενικές ενώ και οι αντιδράσεις στο όριο είναι και αυτές ελεγχόμενες με το πίσω μέρος να ελαφραίνει μόνο αν το προκαλέσει ο οδηγός ή αν τα πράγματα έχουν ξεφύγει κατά πολύ από τα δεδομένα της συγκεκριμένης διαδρομής. Και πάλι όμως, τόσο το μπλοκέ όσο και τα φαρδιά λάστιχα (αλλά και το ESP αν χρειαστεί) θα φέρουν τα πράγματα στον ορθό δρόμο, χωρίς από την άλλη να αποστειρώνουν την οδήγηση και να φιμώνουν όποια διάθεση έχει ο καθένας να παίξει με πιο “σύνθετα” οδηγικά κόλπα.

Το σχεδόν καρτίστικο στήσιμο εντυπωσιάζει σε δρόμους με στροφές, όπου όπως σε κάθε κλασικό Peugeot αυτής της συνωμοταξίας ορμάς με δύναμη στο turn in με τον πίσω εσωτερικό τροχό να βρίσκεται στον αέρα. Όμως εδώ όλα γίνονται χωρίς περιττά δράματα και με μία αποτελεσματικότητα μοναδική, χάρη κυρίως στο μπλοκέ διαφορικό που δεν αφήνει την υποστροφή να εξελιχθεί ενώ και το πλαίσιο δείχνει πολύ πιο ώριμο και στιβαρό από εκείνες τις παλαιές ημέρες των 106 Rallye και τις στιγμές που βρισκόσουν μεταξύ φθοράς και αφθαρσίας στην κόψη του ξυραφιού.

s-208-gti-7

Αν για κάτι θα πρέπει να γκρινιάξουμε είναι η άνεση από την ανάρτηση η οποία μέσα στην πόλη ή σε δρόμους με λακκούβες και ανωμαλίες κουράζει οδηγό και επιβάτες. Από την άλλη βέβαια αυτό είναι ένα αναπόφευκτο τίμημα που πρέπει να πληρώσει κανείς με ένα τέτοιο αυτοκίνητο, τουλάχιστον μέχρι να βρεθεί στο κατάλληλο σημείο και στην σωστή διαδρομή όπου θα ανακαλύψει όλες τις υπόλοιπες αρετές του αυτοκινήτου.

Σε ότι αφορά τον κινητήρα, οι βελτιώσεις δεν είναι μόνο στους αριθμούς, με την ιπποδύναμη να φθάνει πλέον στα 208 άλογα και την ροπή στα 300 Νm ενώ ταυτόχρονα έχουν μειωθεί σημαντικά οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (από τα 145 στα 125 γρ./χλμ.). Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι ότι ο twin scroll turbo της Peugeot έχει αποκτήσει σαφώς πιο άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού που σε συνδυασμό με το κιβώτιο οδηγούν στην πλήρη εκμετάλλευση του πλαισίου ενώ εξασφαλίζει και κορυφαίες για την κατηγορία επιδόσεις.

s-208-gti-38

Μας έλειψε μία μικρή… φροντίδα στον ήχο που θα μπορούσε να απογειώσει το σύνολο, όμως ακόμα και έτσι αποτελεί ένα από τα δυνατά χαρτιά του αυτοκινήτου. Όσο για την κατανάλωση, με όση αυτοσυγκράτηση και αν δείξεις -που σπάνια μπορείς να δείξεις- τα 8 λίτρα/100 χλμ είναι μία καθημερινότητα, ενώ αν αρχίσεις τα παιχνίδια και το πιέσεις, τα 10+ λίτρα είναι μία τιμή που δύσκολα θα αποφύγεις.

Συμπερασματικά, το ανανεωμένο 208 GTI με τα 208 άλογα και όλες τις “περιποιήσεις” της Peugeot Sport είναι πλέον ένα αυτοκίνητο που τιμά την μεγάλη και σημαντική παράδοση του κατασκευαστή σ’ αυτού του είδους τα οχήματα. Πολύ πιο συμμετοχικό από την πρώτη απόπειρα, είναι παράλληλα και πολύ πιο ξεκάθαρο με τους στόχους και τις επιδιώξεις του. Επιδιώξεις που εστιάζονται αποκλειστικά και μόνο στις λέξεις “οδηγική απόλαυση”, χωρίς φίλτρα και προσπάθεια να “λειανθούν” οι αναγκαίες υποχωρήσεις που πρέπει να κάνει κάποιος για ένα τέτοιο μοντέλο.

s-208-gti-1

Η τιμή του βέβαια έχει πλέον ανέβει σε μάλλον υψηλά επίπεδα, καθώς τα 26.500 ευρώ είναι νούμερο εντελώς οριακό για την οικονομική κατάσταση στην χώρα μας σήμερα. Ο εξοπλισμός βέβαια είναι υπερπλήρης (ΕSP, Brake Assist, Hill Start, αυτόματος διζωνικός κλιματισμός, 6 αερόσακοι, εξελιγμένο infotainment με οθόνη αφής 7 ιντσών, start/stop κ.λπ.) κάτι που μειώνει ως ένα βαθμό τις εντυπώσεις.

Όμως ούτως ή άλλως το αυτοκίνητο αυτό θα το αγοράσεις πέρα και πάνω από κάθε τιμοκατάλογο και οικονομοτεχνικές λογικές. Και όσοι έχετε συντονιστεί με αυτή τη νέα εκδοχή του 208 GTI το μόνο που έχουμε να σας πούμε είναι ότι πρόκειται για μία σπάνια περίπτωση αυτοκινήτου και σίγουρα τον πιο άξιο συνεχιστή των μεγάλων στιγμών της Peugeot του παρελθόντος.

Φέρνει στο νου όσο κανένα άλλο γρήγορο μικρό Peugeot των τελευταίων ετών όσα μας έκανε να νιώσουμε το 106 Rallye (χωρίς τα “δράματα” και την ανωριμότητα εκείνου).  Και αυτό για πολλούς αρκεί και περισσεύει.

Peugeot 208 1.6 HTP GTi (208 PS)
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 3.973×1.829×1.460 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.538 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 285-1.076 λίτρα
Βάρος: 1.235  κιλά
Κινητήρας: 1.598 κ.εκ., 4 κύλινδροι, βενζίνης Turbo
Ισχύς: 208 PS/ 5.800 σ.α.λ.
Ροπή: 300 Nm/ 1.700 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 6,5”, 230 χλμ./ ώρα
Μέση κατανάλωση δοκιμής: 5,4 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 125 γρ./ χλμ.
Τέλη: 150 €
Τιμή: 26.500  €

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured