Σύνδεση

Featured

ΔΕΙΤΕ ΠΟΣΟ ΠΩΛΗΘΗΚΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ NEO HONDA CIVIC TYPE-R ΣΤΙΣ ΗΠΑ!

Αν και η βασική του τιμή στην Αμερική είναι στα 34.000 δολάρια (πόσο;;;), το πρώτο Honda Type R που πουλήθηκε στην Αμερική κατάφερε να πιάσει ένα εξωφρενικό ποσό. Για την ακρίβεια το Type R με αριθμό πλαισίου 001 κατάφερε να συγκεντρώσει ούτε λίγο ούτε πολύ 200.000 δολάρια!

Honda-Civic-Type-R-8

Η πώληση του αυτοκινήτου ανατέθηκε σε έναν διαδικτυακό οίκο δημοπράτησης, την Βring a Trailer. Το μπλε χρώματος (Aegean Blue Metallic το ονομάζει η Honda) με τις 20άρες ζάντες και τα ελαστικά  Continental ContiSportContact 6 ήταν για αρκετές ημέρες στην δημοπρασία, μέχρι ο ανώνυμος χρήστης με την ονομασία  «happycappyauto» το “χτύπησε” με αυτό το απίστευτο ποσό που ξεπερνά ακόμα και πανάκριβα supercars.

Honda-Civic-Type-R-27

Bέβαια η όλη διαδικασία είναι για καλό σκοπό, καθώς τα χρήματα αυτά θα γίνουν δωρεά σε ένα παιδιατρικό ίδρυμα στις ΗΠΑ που φιλοξενείς 28.000 παιδιά με ειδικές ανάγκες. Παρακάτω μπορείτε να μάθετε κάθε λεπτομέρεια του νέου Civic Type R.

Honda-Civic-Type-R-22

Τι λέει η Honda για το νέο CivicTypeR

  • Συνεχίζει την παράδοση της Honda στα hatchback υψηλών επιδόσεων
  • Άκαμπτο πλαίσιο με προηγμένα συστήματα προσαρμοζόμενης ανάρτησης και διεύθυνσης
  • Το πιο γρήγορο και με την καλύτερη επιτάχυνση όχημα στην κατηγορία
  • Νέα, κατ’ επιλογή προγράμματα οδήγησης προσφέρουν απαράμιλλη χρηστικότητα
  • Παράλληλη εξέλιξη με το στάνταρ Civic hatchback, με αμοιβαία οφέλη για τη δυναμική συμπεριφορά και των δύο οχημάτων

Βασισμένο σε εντελώς νέες σχεδιαστικές αρχές , το Type R εξελίχθηκε παράλληλα με το νέο, στάνταρ μοντέλο Civic hatchback, με αμοιβαία οφέλη για τη δυναμική συμπεριφορά και την πολιτισμένη λειτουργία και των δύο εκδόσεων. Συνεχίζει την κληρονομιά της οικογένειας μοντέλων hatchback υψηλών επιδόσεων της Honda, συνδυάζοντας τη γνήσια δυναμική της εμπρόσθιας κίνησης (FWD) με εντυπωσιακή σχεδίαση και μελετημένη αεροδυναμική.

Ένα νέο βολάν μονής μάζας σε συνδυασμό με το ‘στρωτό’ εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο μειώνει την αδράνεια του συμπλέκτη κατά 25%, και συνδυάζεται με μικρότερη τελική σχέση μετάδοσης κατά 7% για βελτιωμένη απόκριση κατά την επιτάχυνση. Η λειτουργία συγχρονισμού στροφών κινητήρα-κιβωτίου εξαφανίζει τους κραδασμούς κατά τις αλλαγές λόγω μεγάλης διαφοράς στροφών, ενώ απογειώνει την απόλαυση της οδήγησης ενός σπορ αυτοκινήτου με μηχανικό κιβώτιο.

Ένα ελαφρύ, άκαμπτο αμάξωμα – προϊόν καινοτόμων, νέων τεχνικών σχεδιασμού & κατασκευής – συμπληρώνει το χαμηλότερο κέντρο βάρους και το νέο, προηγμένο σύστημα ανάρτησης, συμβάλλοντας στη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος. Το προηγμένο σύστημα εμπρός ανάρτησης με γόνατα διπλού άξονα – Dual-Axis Strut μειώνει τη ροπή διεύθυνσης κατά την επιτάχυνση, βελτιώνει το στρίψιμο στο όριο και την αίσθηση του τιμονιού. Η νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων του Type R βελτιώνει την οδηγική άνεση και την ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες.

Το σύστημα διεύθυνσης – κρεμαγιέρα με δύο πινιόν, μεταβλητού λόγου και με ηλεκτρική υποβοήθηση (Dual-Pinion Variable-Ratio Electric Power Steering) είναι νέο στο Type R, παρόμοιο με αυτό του στάνταρ Civic, αλλά με βελτιστοποιημένο μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού για να επιτυγχάνεται πιο άμεση απόκριση και αίσθημα ασφάλειας στις υψηλές ταχύτητες.

Η μέγιστη ισχύς από τον βελτιστοποιημένο και πιο πολιτισμένο κινητήρα 2.0-litre VTEC TURBO είναι 320 PS στις 6.500rpm, και η μέγιστη ροπή 400Nm από 2.500rpm έως τις 4.500rpm. Η επιτάχυνση 0-100km/h γίνεται σε 5,7 δεύτερα και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 272km/h, που σημαίνει ότι είναι το πιο γρήγορο, και με την καλύτερη επιτάχυνση μοντέλο στην κατηγορία του. Επίσης, είναι το ταχύτερο Type R που έχει περάσει ποτέ από το Nürburgring Nordschleife με χρόνο γύρου 7: 43.8.

Το 2017 Type R διαθέτει μεγαλύτερη σειρά προγραμμάτων οδήγησης, προσθέτοντας μία ρύθμιση ‘Comfort’ στο στάνταρ ‘Sport’ και στο ‘+R’ mode που προορίζεται για την αγωνιστική πίστα. Όλα προσαρμόζουν την ενδοτικότητα της ανάρτησης, τη γεωμετρία διεύθυνσης και την απόκριση του γκαζιού του αυτοκινήτου, ανάλογα με τις απαιτήσεις (on demand). Συγκριτικά με το προηγούμενο Type R, η σημαντικότερη διαφορά μεταξύ των δυνάμεων απόσβεσης κάθε προγράμματος προσφέρει τώρα μεγαλύτερη χρηστικότητα σε μεγαλύτερη ποικιλία οδικών συνθηκών. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Comfort mode προσφέρει υψηλό βαθμό ενδοτικότητας, μαζί με πιο ομαλή απόκριση διεύθυνσης.

Οι επιθετικές γραμμές του Civic Type R δείχνουν απερίφραστα τα δυναμικό χαρακτήρα του. Φαρδύτερο, μακρύτερο και χαμηλότερο από όλους τους προκατόχους του, το νέο Civic έχει μικρότερους προβόλους και μυώδεις, στιβαρές γραμμές. Μία ζωηρή και επιθετική φυσιογνωμία, προτεταμένοι θόλοι των τροχών και ανάγλυφες εμπρός και πίσω εισαγωγές αέρα προδίδουν το σπορ χαρακτήρα του.

Το ολοκληρωμένο αεροδυναμικό πακέτο περιλαμβάνει ένα λείο κάτω τμήμα αμαξώματος, εμπρός ‘air curtain’, λεπτή πίσω πτέρυγα και γεννήτριες στροβιλισμών, τα λεγόμενα vortex generators στο πίσω άκρο της γραμμής οροφής. Αυτά τα χαρακτηριστικά πετυχαίνουν τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ άνωσης και αντίστασης στην κατηγορία, προσφέροντας ανώτερα επίπεδα ευστάθειας στις υψηλές ταχύτητες.

Τα επίπεδα ποιότητας, άνεσης και θορύβων έχουν βελτιωθεί αισθητά στο εσωτερικό. Όλοι οι επιβάτες απολαμβάνουν αναβαθμισμένη ορατότητα και κορυφαία ευρυχωρία για να βιώνουν τις συναρπαστικές επιδόσεις του  Type R, ενώ ο πλούσιος χώρος αποσκευών και το συρόμενο από το πλάι πρωτοποριακό κάλυμμα διασφαλίζουν την πρωτοκαθεδρία του σε επίπεδο πρακτικότητας και ευελιξίας στην κατηγορία σπορ hatchback.

Το νέο Civic Type R δημιουργήθηκε στο πλαίσιο του ιδίου προγράμματος εξέλιξης με τα υπόλοιπα μέλη της δέκατης γενιάς της οικογένειας Civic– του παγκοσμίως μεγαλύτερου project για ένα μοντέλο στην ιστορία της Honda. Η παραγωγή του νέου Type R αναμένεται να ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2017 στη Honda of the UK Manufacturing (HUM) στο Swindon – παγκόσμιο κόμβο παραγωγής της δέκατης γενιάς του Civic hatchback.

Το Type R θα εξάγεται σε όλη την Ευρώπη και σε άλλες αγορές σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Ιαπωνίας και των ΗΠΑ. Η άφιξή του στη Β. Αμερική θα σηματοδοτήσει την πρώτη φορά που ένα Type R με το σήμα Honda θα πωλείται επίσημα εκεί.

Ειδική ρύθμιση του πλαισίου, των αναρτήσεων και του συστήματος διεύθυνσης που μεγιστοποιεί τη μεταφορά ισχύος και την ευστάθεια σε υψηλές ταχύτητες

Το νέο αυτοφερόμενο αμάξωμα είναι ελαφρύτερο και πιο άκαμπτο από του προηγούμενου Type R

  • Προηγμένη ρύθμιση της ανάρτησης προσφέρει ταχύτερη απόκριση και βελτιωμένη οδηγική άνεση
  • Adaptive Damper System (Σύστημα Προσαρμοζόμενων Αποσβεστήρων) τεσσάρων σημείων για εξαιρετικό κράτημα
  • EPS με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού με διαφορετική χαρτογράφηση για κάθε ένα από τα τρία κατ’ επιλογή προγράμματα οδήγησης

Με νέα ανάρτηση, χαμηλότερο κέντρο βάρους και αυξημένη ακαμψία αμαξώματος, η τελευταία γενιά Civic Type R προσφέρει πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία στην κατηγορία hot hatch. Εκτός από την πιο άμεση απόκριση, και η οδηγική άνεση είναι σημαντικά βελτιωμένη σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, σαν αποτέλεσμα της εκτενούς εξέλιξης και έμφασης στις τεχνικές και τεχνολογίες που βελτιώνουν την απορρόφηση των κραδασμών.

Προηγμένη διάταξη με γόνατα διπλού άξονα εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω

Μπροστά, η ανάρτηση με γόνατα MacPherson και κάτω βραχίονες προσφέρει υψηλή πλευρική ακαμψία για γραμμική απόκριση, και χαμηλή διαμήκη ακαμψία για βελτιστοποιημένη απορρόφηση κραδασμών.

Το Civic Type R εξοπλίζεται μεμια μοναδική διάταξη γονάτων διπλού άξονα εμπρός με νέα γεωμετρία που μειώνει το ίχνος κατά 19mm και το αρχικό κάμπερ κατά 1.0 μοίρες συγκριτικά με το αντίστοιχο του στάνταρ Civic. Αυτή η ειδική ρύθμιση για το Type R ελαχιστοποιεί τη ροπή διεύθυνσης κατά την επιτάχυνση και μεγιστοποιεί τη σπορ συμπεριφορά του.

Επιπλέον, για μεγαλύτερη ακαμψία και μείωση του βάρους, οι κάτω βραχίονες και τα ακροαξόνια των γονάτων κατασκευάζονται από αλουμίνιο. Πίσω, μία νέα ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και ανεξάρτητοι βραχίονες προσφέρουν αυξημένη γεωμετρική ευστάθεια για ανώτερη οδηγική άνεση και ασφαλή οδήγηση στις υψηλές ταχύτητες καθώς και πιο γραμμική απόκριση σε συνδυασμό με τη ρύθμιση του EPS.

Η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων βελτιώνει τη σταθερότητα στο φρενάρισμα, μειώνοντας τις κλίσεις του αμαξώματος. Σε συνδυασμό με το χαμηλότερο κέντρο βάρους και το φαρδύτερο μετατρόχιο, επιτρέπει καθυστέρηση στο φρενάρισμα και υψηλότερες ταχύτητες στις στροφές. Οι πάνω, κάτω και οι υστερούντες βραχίονες είναι εξαρτήματα υψηλής ακαμψίας, αποκλειστικά στο Type R.

Η αλλαγή θέσης μερικών στοιχείων, συμπεριλαμβανομένου του ρεζερβουάρ καυσίμου, σε όλο το μήκος του αυτοκινήτου, πετυχαίνει βελτιωμένη κατανομή βάρους μεταξύ των αξόνων. Αυτή η ανακατανομή έχει σαν αποτέλεσμα μείωση 3% στην αναλογία βάρους πάνω από τον εμπρός άξονα, συγκριτικά με το προηγούμενο Type R, και είναι ένας ακόμα παράγοντας που συντελεί στη βελτιωμένη δυναμική συμπεριφορά και ευστάθεια.

Adaptive Damper System (Σύστημα Προσαρμοζόμενων Αποσβεστήρων)

Το νέο Civic Type R διαθέτει ανανεωμένο Adaptive Damper System τεσσάρων σημείων που προσφέρει ανώτερη οδηγική ποιότητα και εξαιρετικό κράτημα. Το σύστημα υιοθετεί αναβαθμισμένα αμορτισέρ σχεδίασης τριών θαλάμων, για μεγαλύτερο εύρος μεταβλητότητας της δύναμης απόσβεσης.

 Συνεχής, ανεξάρτητος έλεγχος της δύναμης απόσβεσης και στους τέσσερις αποσβεστήρες ενεργοποιείται με ρύθμιση του ρεύματος στα ηλεκτρομαγνητικά πηνία στο εσωτερικό των αποσβεστήρων, βάσει πληροφόρησης από τους τρεις αισθητήρες G γύρω από το αυτοκίνητο.

Αυτοί οι αισθητήρες G – ένας σε κάθε πλευρά του αυτοκινήτου στη βάση των κολόνων A, και ένας λίγο μπροστά από τον πίσω άξονα – και οι αισθητήρες διαδρομής στην ανάρτηση κάθε τροχού, παρακολουθούν την κατάσταση του αυτοκινήτου σε πραγματικό χρόνο. Το ρεύμα στα ηλεκτρομαγνητικά πηνία στο εσωτερικό των αποσβεστήρων ρυθμίζεται σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, μεταβάλλοντας τη ροή του λαδιού και ελέγχοντας τη δύναμη απόσβεσης. Αισθητήρες πλευρικών επιταχύνσεων, γωνίας διεύθυνσης & πίεσης πέδησης είναι στοιχεία του συστήματος.

Οι αναβαθμισμένοι αποσβεστήρες τριών θαλάμων βελτιώνουν σημαντικά το εύρος ρύθμισης των αποσβέσεων συμπίεσης και επαναφοράς, κάτι που επέτρεψε την προσθήκη της πολύ πιο μαλακής ρύθμισης ‘Comfort’ στα κατ’ επιλογή προγράμματα οδήγησης του Civic Type R.

Μία φιλοσοφία ειδική για τη μοναδική ανάρτηση και τα ελαστικά του Type R προσφέρει ανεξάρτητο έλεγχο σε κάθε τροχό, βελτιώνοντας την επαφή με την επιφάνεια του δρόμου (ακόμα και σε οδοστρώματα με ανωμαλίες), διατηρώντας υψηλά επίπεδα πρόσφυσης σε όλες τις συνθήκες. Αυτό εξασφαλίζει δυναμική συμπεριφορά και ευστάθεια στις στροφές με υψηλότερη ταχύτητα, περιορίζοντας τις κλίσεις του αμαξώματος. Η δύναμη απόσβεσης αυξάνεται περαιτέρω στο αναβαθμισμένο +R mode [βλέπε κεφάλαιο 5].

EPS Δύο Πινιόν με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού

Η κρεμαγιέρα με δύο πινιόν με μεταβλητό λόγο και ηλεκτρική υποβοήθηση (Dual-Pinion Variable-Ratio Electric Power Steering) έχει παρόμοια ρύθμιση με αυτή του στάνταρ Civic, αλλά με βελτιστοποιημένο λόγο πολλαπλασιασμού, για να επιτυγχάνεται πιο άμεση απόκριση και αίσθημα ασφάλειας.

Τα δύο πινιόν επιτρέπουν το διαχωρισμό διεύθυνσης από την υποβοήθηση, ενώ το σύστημα μεταβλητού λόγου υποπολλαπλασιασμού προσαρμόζεται στη γεωμετρία κρεμαγιέρας-πινιόν και όχι στην ταχύτητα του αυτοκινήτου, διατηρώντας σταθερή την αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης.

Το EPS χαρτογραφείται ξεχωριστά σε κάθε ένα από τα τρία κατ’ επιλογή  προγράμματα οδήγησης: Comfort, Sport και +R. Το τελευταίο προσφέρει πιο άμεση αίσθηση, μία πιο άμεση και γραμμική ισορροπία χαρακτηρίζει το Sport, ενώ το Comfort αντίστοιχα προσφέρει πιο ομαλή και φυσική αίσθηση.

Agile Handling Assist

Το σύστημα υποβοήθησης ευκινησίας της Honda – Agile Handling Assist (AHA) είναι ειδικά ρυθμισμένο για το νέο Civic Type R, όπως και οι ειδικές λειτουργικές παράμετροι του +R mode. Το AHA λειτουργεί μέσω του συστήματος Vehicle Stability Assist, εφαρμόζοντας ελαφρά πέδηση στους εσωτερικούς τροχούς όταν στρίβει το τιμόνι. Αυτό παρέχει έξυπνη, διακριτική υποβοήθηση για αυξημένη απόκριση και ευστάθεια στις χαμηλές και υψηλές ταχύτητες, και σε αργούς ή γρήγορους ελιγμούς διεύθυνσης. Το AHA βελτιώνει επίσης την επέμβαση του διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης, μειώνοντας την ολίσθηση του εσωτερικού τροχού κατά την επιτάχυνση στη μέση της στροφής.

Σύστημα φρένων υψηλών προδιαγραφών

Για να μπορεί ο οδηγός να διαχειριστεί  την τεράστια ισχύ του Type R, οι εμπρός τροχοί φέρουν ισχυρό σύστημα πέδησης Brembo, ειδικά εξελιγμένο για το μοντέλο.

Μπροστά, τετραπίστονες δαγκάνες ασκούν πίεση πέδησης σε αεριζόμενους δίσκους 350 mm. Οι εισαγωγές του εμπρός προφυλακτήρα φέρουν μοναδικούς αεραγωγούς ψύξης που διοχετεύουν τον αέρα μέσω του αμαξώματος για να μειώσουν τη θερμότητα στους δίσκους και τις δαγκάνες. Πίσω, συμπαγείς δίσκοι 305mm είναι 9mm μεγαλύτεροι από αυτούς του προηγούμενου Type R.

Ελαφρύ και εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο

Το προηγμένο, αυτοφερόμενο αμάξωμα της δέκατης γενιάς Civic hatchback σημαίνει ότι το πλαίσιο του νέου Type R είναι 16kg ελαφρύτερο από του προηγούμενου Civic Type R, με βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία κατά 37% και αυξημένη αντοχή στη στατική κάμψη κατά 45%. Αυτό μεταφράζεται σε σημαντικά οφέλη στην απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και στην ευστάθεια στις στροφές, ενώ βελτιώνει επίσης την παθητική ασφάλεια και τα χαρακτηριστικά NVH του αυτοκινήτου.

Το Type R ωφελείται επίσης από την καινοτόμο διαδικασία συναρμολόγησης αμαξώματος του Civic hatchback, που εμπεριέχει μία άκρως αποδοτική τεχνική σύνδεσης. Ολόκληρο το εσωτερικό πλαίσιο συναρμολογείται πρώτο, ακολουθεί το εξωτερικό πλαίσιο και μετά οι σύνδεσμοι. Αυτή η  νέα διαδικασία συναρμολόγησης πλαισίου ‘από μέσα προς τα έξω’  διαφέρει από τη συμβατική μέθοδο, αλλά συμβάλλει τρομερά στη συνολική ακαμψία του αμαξώματος.

Το ρεζερβουάρ του Civic Type R είναι τοποθετημένο σε νέα θέση, και το πάτωμα είναι χαμηλότερο από του προηγούμενου μοντέλου. Σε συνδυασμό με τις βελτιώσεις στο πλαίσιο και την ανάρτηση, το κέντρο βάρους του νέου μοντέλου βρίσκεται 10 mm χαμηλότερα. Οι αλλαγές αυτές επιτρέπουν επίσης την τοποθέτηση της θέσης οδήγησης πιο κοντά στο δρόμο με hip point (σημείο ύψους γοφών) 35 mm χαμηλότερα, στοιχείο που δημιουργεί μία πιο σπορ αίσθηση.

Μυώδης, αεροδυναμική σχεδίαση για σπορ επιδόσεις

  • Το νέο Type R προάγει τη σχεδιαστική ταυτότητα του Civic με μυώδη στιλιστικά και δυναμικά χαρακτηριστικά
  • Ανώτερη διαχείριση ροής αέρα με τη χρήση καινοτόμων θυρίδων εισαγωγής αέρα και στοιχείων που παράγουν στροβιλισμό
  • Προηγμένη αεροδυναμική, η καλύτερη ισορροπία άνωσης και αντίστασης στην κατηγορία

Το νέο Civic Type R είναι κατά 165mm μακρύτερο, 36mm χαμηλότερο και 2mm φαρδύτερο από το μοντέλο προηγούμενης γενιάς. Οι αναλογίες του αναδεικνύουν τη χαρακτηριστική σχεδίαση και τα στιλιστικά στοιχεία του hot hatch, και επιτρέπουν τη δημιουργία πιο ευρύχωρης καμπίνας χάρη στο μεγαλύτερο αποτύπωμα.

Το νέο Type R διαθέτει πιο ολοκληρωμένο αεροδυναμικό πακέτο από το προηγούμενο μοντέλο, και περιλαμβάνει ένα πιο λείο κάτω τμήμα αμαξώματος, αεραγωγούς τύπου ‘air curtain’ προς τα εμπρός ελαστικά, μία λεπτή πίσω πτέρυγα και γεννήτριες στροβιλισμού στο πίσω άκρο της γραμμής οροφής. Το μυώδες, δυναμικό αμάξωμα προσφέρει την καλύτερη στην κατηγορία ισορροπία άνωσης και αντίστασης, συμβάλλοντας στη βελτιωμένη ευστάθεια σε υψηλές ταχύτητες.

Μπροστά, ο δυναμικός προφυλακτήρας επεκτείνεται από ένα μεγάλο σπλίτερ με εφέ ανθρακονημάτων ενώ μία σπορ κόκκινη γραμμή περιβάλλει όλο το αυτοκίνητο. Πρόσθετες θυρίδες εισαγωγής αέρα προσθέτουν πλάτος στον προφυλακτήρα, και κυψελοειδή πλέγματα ολοκληρώνουν τις ανάγλυφες εισαγωγές αέρα.

Η δυναμική ερμηνεία της σχεδιαστικής ταυτότητας της Honda με τους εμπρός προβολείς, επιτείνεται με ένα νέο αεραγωγό στο ρύγχος του αυτοκινήτου. Όπως όλα τα προηγούμενα μοντέλα Type R, κοσμείται με το διάσημο κόκκινο σήμα ‘Η’ της Honda. Το νέο Civic Type R διαθέτει ελαφρύ αλουμινένιο καπό με ενσωματωμένο αεραγωγό, κεντρικά τοποθετημένο σε τραπεζοειδή υποδοχή. Το καπό ζυγίζει 5,3kg λιγότερο από όσο το ατσάλινο του στάνταρ πεντάθυρου μοντέλου.

Πλαϊνές ποδιές με εφε ανθρακονημάτων μεταξύ εμπρός και πίσω θόλων των τροχών είναι φαρδύτερες από της προηγούμενης γενιάς του Civic Type R. Οι θόλοι των τροχών φιλοξενούν ελαστικά μεγαλύτερων διαστάσεων, ενώ το φαρδύτερο πίσω μετατρόχιο έχει αυξηθεί κατά 65mm στα 1.593mm.

Νέες ζάντες αλουμινίου 20-ιντσών σε berlina black, μοναδικές στο Type R, συμπληρώνουν τις οπτικές αλλαγές, και κοσμούν τους διευρυμένους θόλους των τροχών με ελαστικά 245/30 R20. Ένας διαχύτης με ανθρακονημάτινη εμφάνιση εκτείνεται κάτω από τον φαρδύτερο πίσω προφυλακτήρα, που πλαισιώνει τρεις πλήρως λειτουργικές απολήξεις εξαγωγής με ένα ζευγάρι πρόσθετων πτερυγίων σε κάθε πλευρά. Η κεντρική απόληξη εξαγωγής είναι μικρότερης διαμέτρου. Μοναδικές εξοχές στα άκρα της οροφής εστιάζουν στην πολύ εντυπωσιακή πίσω πτέρυγα.

Προηγμένη αεροδυναμική σχεδίαση

Ένας κοντός εμπρός πρόβολος συνδυάζεται με ένα σχεδόν επίπεδο κάτω τμήμα και τις νέες ποδιές του κινητήρα και του πατώματος για να διευκολύνεται  η ροή αέρα κάτω από το όχημα. Σε συνδυασμό με τον πίσω διαχύτη που αυξάνει τη σταθερότητα και βελτιστοποιεί την αεροδυναμική πίεση, το συνολικό αεροδυναμικό πακέτο βοηθά το αυτοκίνητο να ‘μένει κολλημένο’ στο δρόμο, προσφέροντας μία άκρως απολαυστική οδηγική εμπειρία. Ο συνολικός συντελεστής οπισθέλκουσας έχει μειωθεί κατά 3% συγκριτικά με το προηγούμενο Type R.

Ο εμπρός προφυλακτήρας είναι ειδικά διαμορφωμένος για να αποτρέπει το στροβιλισμό του αέρα γύρω από τους εμπρός τροχούς, με ένα νέο εμπρός ‘air curtain’, φαρδύ εμπρός σπλίτερ και βαθιές πλαϊνές ποδιές που διαχειρίζονται τη ροή του αέρα και δημιουργούν αεροδυναμική πίεση στον εμπρός άξονα. Θυρίδες αέρα στο αμάξωμα πίσω από τους τροχούς μειώνουν τη στατική πίεση μέσα στους θόλους και βελτιώνουν το συντελεστή άνωσης κατά 1%.

Η μεγάλη πίσω πτέρυγα συνεργάζεται με τις γεννήτριες στροβιλισμού στη γραμμή οροφής, εκτρέποντας τη ροή αέρα κάθετα ως προς το πίσω τμήμα ώστε να παράγεται πρόσθετη αεροδυναμική πίεση στον πίσω άξονα. Η βελτιστοποιημένη και πιο λεπτή πίσω πτέρυγα προσφέρει μία μείωση βάρους 0,7kg συγκριτικά με την αεροτομή πίσω πόρτας του στάνταρ, πεντάθυρου μοντέλου. Η πτέρυγα συμβάλλει στη συνολική αρνητική άνωση και βελτιώνει το κράτημα, κυρίως στις γρήγορες στροφές, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ασφάλεια στη σπορ οδηγική εμπειρία.

Κινητήρας 2.0-litre VTEC TURBO και μηχανικό κιβώτιο -βελτιστοποιημένα για ευελιξία και συναρπαστικές επιδόσεις 

  • Ο κινητήρας VTEC TURBO της πολυβραβευμένης προηγούμενης γενιάς Type R βελτιστοποιείται και αναβαθμίζεται
  • Μέγιστη ισχύς 320 PS, μέγιστη ροπή 400 Nm
  • Μηχανικό κιβώτιο συντελεί στην απολαυστική, οδηγική εμπειρία
  • Νέο βολάν μονής μάζας βελτιώνει την απόκριση του κινητήρα και μειώνει την αδράνεια του συμπλέκτη
  • Ειδική εξαγωγή με τρεις απολήξεις ρυθμίζει τον ήχο του κινητήρα

Η ‘καρδιά’ του δίλιτρου VTEC TURBO της πολυβραβευμένης προηγούμενης γενιάς Type R έχει βελτιστοποιηθεί και αναβαθμιστεί ώστε να προσφέρει ισχύ, ροπή και επιδόσεις σε επίπεδα απαράμιλλα στην κατηγορία προσθιοκίνητων hot hatch.

Η απόκριση του γκαζιού και η ελαστικότητα έχουν βελτιωθεί με τις νέες ρυθμίσεις ελέγχου του κινητήρα, ενώ το ‘στρωτό’ εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο έχει αναβαθμιστεί με ένα σύστημα συγχρονισμού στροφών, που δεν κάνει κανένα συμβιβασμό στην ιδιαίτερα απολαυστική σχέση του Type R με τον οδηγό. Η μέγιστη ισχύς του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα άμεσου ψεκασμού είναι 320 PS στις 6.500rpm, και η μέγιστη ροπή 400 Nm από 2.500rpm – 4.500rpm. Η επιτάχυνση 0-100km/h ολοκληρώνεται σε 5,7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 272km/h. Αυτές οι επιδόσεις το καθιστούν κορυφαίο στην κατηγορία του.

Οι τεχνολογίες Μεταβλητού Χρονισμού & Ηλεκτρονικού Ελέγχου Βύθισης Βαλβίδων – Variable Timing & Lift Electronic Control (VTEC) και Διπλού Μεταβλητού Ελέγχου Χρονισμού Dual-Variable Timing Control (VTC) της Honda προσφέρουν ειδικά πλεονεκτήματα στον υπερτροφοδότη μονής εισαγωγής (mono-scroll) του κινητήρα. Το VTEC μεταβάλλει τη βύθιση των βαλβίδων εξαγωγής για να μειώσει την υστέρηση turbo (turbo lag) μέσω αυξημένης πίεσης στην εξαγωγή στις χαμηλότερες στροφές, ενώ προσφέρει αυξημένη ισχύ στις υψηλότερες στροφές. Το Dual-VTC επιτρέπει ένα βαθμό επικάλυψης στο χρονισμό των βαλβίδων που μεταβάλλεται σε μεγάλο εύρος στροφών για βελτίωση της απόκρισης και της απόδοσης του καυσίμου. Η ηλεκτρική ενεργοποίηση της βαλβίδας ελέγχου πίεσης υπερπλήρωσης (wastegate) επιτρέπει πιο ακριβή έλεγχο της πίεσης υπερπλήρωσης σε σχέση με ένα συμβατικό turbo.

Προηγμένη τεχνολογία θερμικής διαχείρισης απαντά στις προκλήσεις που δημιουργεί η υψηλή αναλογία 9.8:1 και η υπερσυμπίεση. Ο αέρα υπερπλήρωσης ψύχεται μέσω ενός εναλλάκτη αέρα-αέρα υψηλής χωρητικότητας, ενώ η κυλινδροκεφαλή έχει μία υγρόψυκτη πολλαπλή εξαγωγής δύο τμημάτων για τη μείωση των θερμοκρασιών των καυσαερίων και των θαλάμων καύσης. Κάθε έμβολο περιλαμβάνει ένα κανάλι ψύξης για αυξημένη ροή λαδιού, κάτι που αυξάνει σημαντικά τα  όρια αυτανάφλεξης.

Ομαλή και ακριβής λειτουργία μηχανικού κιβωτίου

Ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο με στρωτή και ακριβή λειτουργία, εξασφαλίζει μία ιδιαίτερη, απολαυστική ‘σχέση’ με τον οδηγό. Ένα νέο βολάν μονής μάζας βελτιώνει την απόκριση του κινητήρα και μειώνει την αδράνεια του συμπλέκτη κατά 25%. Οι σχέσεις μετάδοσης έχουν βελτιστοποιηθεί με κριτήριο τις επιδόσεις, με μικρότερο λόγο τελικής μετάδοσης κατά 7% για βελτιωμένη απόκριση κατά την επιτάχυνση. Η τελική ταχύτητα του Type R είναι 272km/h.

Η λειτουργία συγχρονισμού στροφών κινητήρα-πρωτεύοντα άξονα κιβωτίου στα ανεβάσματα και κατεβάσματα, ελαχιστοποιεί τους ανεπιθύμητους κραδασμούς από τη μετάδοση που σχετίζονται με την υπερβολικές διαφορές στροφών. Η λειτουργία συγχρονισμού στροφών μπορεί να ενεργοποιείται ή να απενεργοποιείται μέσω των ρυθμίσεων χρήστη, ανεξάρτητα από το mode που έχει επιλεγεί.

Η τελική μετάδοση περιλαμβάνει ένα ταχύτατης απόκρισης ελικοειδές, μπλοκέ διαφορικό (LSD). Το LSD αυξάνει το κράτημα στις στροφές, ακόμα και σε δυναμική οδήγηση. Αυτό μπορεί συμβάλλει στη βελτίωση του χρόνου γύρου στο Nürburgring, συγκρινόμενο με τον ίδιο κινητήρα με παραδοσιακό διαφορικό.

Ένα υγρόψυκτο ψυγείο λαδιού ειδικό για το κιβώτιο βοηθά στη διαχείριση θερμοκρασιών κατά τη διάρκεια παρατεταμένης οδήγησης στο όριο (π.χ. σε ένα σιρκουί). Επίσης, το κέλυφος του κιβωτίου περιλαμβάνει πτερύγια ευθυγραμμισμένα με τη ροή του αέρα στο κάλυμμα κάτω από τον κινητήρα, για πρόσθετη ψύξη του κιβωτίου στις υψηλές ταχύτητες.

Εξατομικευμένη εξαγωγή με τρεις απολήξεις

Τρεις πλήρως λειτουργικές απολήξεις είναι τοποθετημένες στο κέντρο του πίσω διαχύτη. Οι κεντρικές απολήξεις σε κάθε πλευρά απελευθερώνουν τα καυσαέρια, ενώ μία μοναδική κεντρική απόληξη ελέγχει τον ήχο του κινητήρα. Η ροή των καυσαερίων έχει αυξηθεί μέσω της εξαγωγής κατά 10% συγκριτικά με του προηγούμενου Type R, πράγμα που μειώνει την πίεση επιστροφής μέσα στο σύστημα. Για να παράγεται πιο δυναμικός ήχος κατά την επιτάχυνση, η κεντρική απόληξη λειτουργεί σαν μία ακόμα ροή εξαγωγής, με αποτέλεσμα αύξηση 2dB συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο με τις ίδιες ταχύτητες.

Ωστόσο, στα μεσαία φορτία κινητήρα η πίεση στην κεντρική απόληξη εξαγωγής γίνεται αρνητική, αντλώντας ατμοσφαιρικό αέρα. Αυτό βελτιώνει τα χαρακτηριστικά NVH εξαλείφοντας το βουητό που σε άλλη περίπτωση θα γινόταν αντιληπτό στην καμπίνα επιβατών.

Ηλεκτρονικό γκάζι

Ένα σύστημα ηλεκτρονικού γκαζιού αντικαθιστά το συμβατικό που συνδέει το πεντάλ του γκαζιού με την πεταλούδα μέσω ντίζας. Το αποτέλεσμα είναι μικρότερο βάρος εξαρτήματος, και ταχύτερη και πιο ακριβής ενεργοποίηση του γκαζιού. Μία ειδικά προγραμματισμένη, μη γραμμική σχέση μεταξύ του πεντάλ του γκαζιού και του κινητήρα προσφέρει βελτιωμένη ελαστικότητα και βελτιστοποιημένη απόκριση του κινητήρα κατάλληλη για τις συνθήκες οδήγησης.

Νέα και αναβαθμισμένα προγράμματα οδήγησης (driving modes) προσφέρουν στο Civic Type R απαράμιλλη χρηστικότητα

  • Αναβαθμισμένοι, προσαρμοζόμενοι αποσβεστήρες επιτρέπουν μεγαλύτερη εξατομίκευση των ρυθμίσεων των προγραμμάτων οδήγησης
  • Νέο ‘Comfort’ mode προσφέρει μεγαλύτερη ενδοτικότητα και καθημερινή χρηστικότητα
  • Νέες ρυθμίσεις του ‘Sport’ mode προσδίδουν μεγαλύτερη αμεσότητα στην οδηγική εμπειρία
  • Αποκλειστικό +R mode παραμένει η επιλογή για οδήγηση στην πίστα

Μία μεγαλύτερη ποικιλία προγραμμάτων οδήγησης προσφέρει στο νέο Civic Type R μεγαλύτερη χρηστικότητα συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο. Το ‘Comfort’ mode προστίθεται στο στάνταρ ‘Sport’ και στο ‘+R’ mode που προορίζεται για αγωνιστική οδήγηση. Το καθένα προσαρμόζει τους αποσβεστήρες, την υποβοήθηση διεύθυνσης, την αίσθηση αλλαγών σχέσεων και την απόκριση του γκαζιού, ανάλογα με τις απαιτήσεις (on demand)

Το Comfort mode προσφέρει μεγαλύτερη ενδοτικότητα και καθημερινή χρηστικότητα συγκριτικά με το προηγούμενο Type R, με μία πιο μαλακή ρύθμιση και πιο ομαλή αίσθηση διεύθυνση. Το λανσάρισμά του στο νέο Type R κατέστη εφικτό λόγω των αναβαθμισμένων, προσαρμοζόμενων αποσβεστήρων τριών θαλάμων, που προσφέρουν μεγαλύτερο εύρος ρύθμισης απόσβεσης συμπίεσης και επαναφοράς.

Το νέο Comfort mode είναι ιδανικό για δρόμους με ανωμαλίες αλλά και πιο ασφαλές για οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο με φθαρμένο οδόστρωμα σε υψηλότερες ταχύτητες. Παρά τις πολύ μεγαλύτερες διαφορές μεταξύ των δυνάμεων απόσβεσης κάθε προγράμματος, με τις βελτιώσεις στη χαρτογράφηση και των τριών ρυθμίσεων το νέοType R δίνει την αίσθηση ότι πατά στο δρόμο ακόμα καλύτερα και υπ’ όλες τις συνθήκες, προσφέροντας μία πιο ασφαλή και ευχάριστη οδηγική εμπειρία.

Το Sport mode παραμένει η στάνταρ ρύθμιση (default) κατά την εκκίνηση. Προσφέρει ένα μίγμα άνεσης και δυναμικής απόκρισης και βρίσκεται μεταξύ του στάνταρ και του R mode του προηγούμενου Type R. Το Comfort mode επιλέγεται μέσω ενός διθέσιου διακόπτη πίσω από το λεβιέ ταχυτήτων.  Οι φωτισμοί του ταμπλό οργάνων μεταβάλλονται όταν επιλέγεται αυτό το πρόγραμμα, μειώνοντας την ένταση και τον αριθμό των κόκκινων στοιχείων γύρω από τα ‘εικονικά’ όργανα. Το +R mode παραμένει η επιλογή για οδήγηση στην πίστα. Η απόκριση του κινητήρα αυξάνεται, με την καμπύλη ροπής να αλλάζει σε πιο επιθετική και σπορ διάταξη, επιτρέποντας περισσότερη διαθέσιμη ροπή στις χαμηλές στροφές. Ο συγχρονισμός στροφών μέσω ‘ξερογκαζιών’ αυξάνεται επίσης.

Η δύναμη απόσβεσης από το νέο Adaptive Damper System 4 σημείων στο +R mode αυξάνεται κατά 15% σε σχέση με το Sport mode. Η πιο σφικτή, μειωμένων κλίσεων και μεγαλύτερης ευελιξίας ρυθμίσεις αναβαθμίζουν τη συμπεριφορά στη γρήγορη οδήγηση. Επιπλέον, το EPS με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού γίνεται βαρύτερο, με μειωμένη υποβοήθηση που προσφέρει πιο άμεση και γραμμική αίσθηση στο τιμόνι.

Το σύστημα Vehicle Stability Assist (VSA®) προσαρμόζεται ανάλογα στο +R mode με έμφαση στην επιτάχυνση και τις επιδόσεις, επιτρέποντας μεγαλύτερο ποσοστό περιστροφής του αμαξώματος πριν την παρέμβαση. Επιπλέον, τόσο το  Traction Control System όσο και η λειτουργία VSA μπορούν να απενεργοποιούνται πλήρως πιέζοντας το μπουτόν VSA για πέντε δευτερόλεπτα, ενώ το Type R είναι στο +R mode. Ο φωτισμός των οργάνων αλλάζει σε πιο έντονο κόκκινο θέμα, με την επιλογή του +R από το διθέσιο διακόπτη.

Το ταχύτερο προσθιοκίνητο αυτοκίνητο που έχει περάσει από την πίστα του Nürburgring Nordschleife

  • Η μάχη με το χρόνο στο Nürburgring απέφερε ρεκόρ γύρου στα 7:43.8
  • Προηγμένη αεροδυναμική και αναβαθμισμένος κινητήρας 2.0-L VTEC TURBO είναι οι κύριοι παράγοντες της σημαντικής βελτίωσης έναντι του προηγούμενου Type R
  • Το ρεκόρ επιτεύχθηκε με ένα πρωτότυπο βασισμένο σε τεχνικές προδιαγραφές μοντέλου παραγωγής

Λίγο μετά την παρουσίαση του στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης 2017, το νέο Honda Civic Type R πέτυχε νέο ρεκόρ γύρου για τα προσθιοκίνητα αυτοκίνητα στην πίστα Nürburgring Nordschleife. Στις 3 Απριλίου 2017, ένα πρωτότυπο μοντέλο ολοκλήρωσε το γύρο της θρυλικής πίστας  σε χρόνο 7:43.8.

Ο χρόνος αυτός επιτεύχθηκε στην τελική φάση του προγράμματος εξέλιξης του μοντέλου, σε στεγνή πίστα με βέλτιστη θερμοκρασία περιβάλλοντος για άριστες επιδόσεις των ελαστικών και του κινητήρα.  Ο νέος χρόνος είναι βελτιωμένος κατά 7 δεύτερα περίπου συγκριτικά με τον προηγούμενο.

 

Αρκετοί παράγοντες συνέβαλαν στο νέο ρεκόρ. Στην καρδιά του βρίσκεται ο βελτιστοποιημένος και αναβαθμισμένος δίλιτρος κινητήρας VTEC TURBO που αποδίδει 320 PS και ροπή 400Nm. Νέες πιο κοντές σχέσεις στο εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο βελτιώνουν την επιτάχυνση, ενώ το ολοκληρωμένο αεροδυναμικό πακέτο του νέου Type R προσφέρει εξαιρετική ευστάθεια σε υψηλές ταχύτητες, με την καλύτερη στην κατηγορία ισορροπία μεταξύ άνωσης και αντίστασης

Ο Ryuichi Kijima είναι ο επικεφαλής μηχανικός πλαισίου για το Honda Civic Type R. Αυτός εξηγεί  σε ποια σημεία το νέο μοντέλο παρουσιάζει τις σημαντικότερες βελτιώσεις στο Nürburgring συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά.

«Η ταχύτητα εισόδου σε στροφή με το νέο Type R είναι υψηλότερη επειδή διαθέτει φαρδύτερο μετατρόχιο και ελαστικά, μακρύτερο μεταξόνιο, νέα ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων πίσω και βελτιστοποιημένη αεροδυναμική που βελτιώνει την ευστάθεια. Για παράδειγμα οι οδηγοί συνήθως μπαίνουν στη στροφή μετά τη Metzgesfeld με περίπου 150 km/h. Ακόμα και σε αυτή τη στροφή μέτριας ταχύτητας, η ταχύτητα είναι περίπου 10 km/h υψηλότερη λόγω της εξαιρετικής σταθερότητας του νέου Type R. Έτσι, με βελτιωμένες επιδόσεις στις στροφές, μπορούμε να αυξήσουμε την ταχύτητα σε όλο το γύρο, βοηθώντας το νέο Type R να πετύχει πολύ ταχύτερο χρόνο».

Το πρωτότυπο ήταν τεχνικά αντιπροσωπευτικό του μοντέλου παραγωγής.  Η προσθήκη ενός πλήρως ανεξάρτητου κλωβού ασφαλείας (roll cage) δεν προσέφερε περισσότερη στρεπτική ακαμψία στο πλαίσιο. Το πρόσθετο βάρος του κλωβού αντισταθμίστηκε με την προσωρινή αφαίρεση του συστήματος ενημέρωσης / ψυχαγωγίας και των πίσω καθισμάτων. Χρησιμοποιήθηκαν  ελαστικά παραγωγής για χρήση στη πίστα, με έγκριση τύπου και για το δρόμο.

Σπορ, αεροδυναμική και προηγμένη καμπίνα, με βελτιωμένα χαρακτηριστικά NVH και κορυφαία ευρυχωρία

  • Πιο ευρύχωρο από το προηγούμενο μοντέλο
  • Μοντέρνα, κομψή και απλή αισθητική με εντυπωσιακές κόκκινες πινελιές
  • Premium ποιότητα καμπίνας, νέα όργανα LCD και εργονομική, διεπίπεδη κονσόλα φιλοσοφίας ‘τεχνολογικού κέντρου
  • Καινοτόμο, συρόμενο κάλυμμα χώρου αποσκευών που ανοίγει στο πλάι

Το εσωτερικό των μοντέλων Type R είναι πάντα απαράμιλλο και έχει μία παράδοση 25 χρόνων, από τότε που κυκλοφόρησε το πρώτο Honda με το θρυλικό, κόκκινο σήμα.

Το νέο Civic Type R βασίζεται στο προηγμένο περιβάλλον της καμπίνας του στάνταρ μοντέλου, με εντυπωσιακή σουέντ κόκκινη και μαύρη υφασμάτινη ταπετσαρία, για τα νέα, σπορ καθίσματα υψηλής πλευρικής στήριξης. Τα καθίσματα ενσωματώνουν ανανεωμένα κάτω και πλευρικά μαξιλάρια, προσφέροντας εξαιρετική στήριξη για σπορ οδήγηση, ενώ παράλληλα είναι και τα ελαφρύτερα καθίσματα της έκδοσης Type R στην ιστορία του μοντέλου.

Το τιμόνι ενσωματώνει κόκκινα δερμάτινα ένθετα και εξαγωνική ραφή, ενώ το κεντρικό ένθετο από ανθρακονήματα στο ταμπλό πλαισιώνεται από κόκκινη διακοσμητική λωρίδα που εκτείνεται στις πόρτες. Η σφαιρική λαβή του επιλογέα κατασκευάζεται από κατεργασμένο αλουμίνιο. Όλος αυτός ο εξοπλισμός εσωτερικού είναι μοναδικός στο Type R.

Το σπορ εσωτερικό είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει την πιο άνετη και προηγμένη καμπίνα στην κατηγορία compact, και αποπνέει μία διακριτικά μοντέρνα, κομψή και απλή αισθητική που συμπληρώνει το ανάγλυφο εξωτερικό. Αυτό επιτυγχάνεται με οριζόντιες γραμμές που τονίζουν την αίσθηση πλάτους και μήκους και κατ’ επέκταση την ευρυχωρία.

Με το μακρύτερο, φαρδύτερο πάτωμα και το μακρύτερο μεταξόνιο, οι επιβάτες των εμπρός και πίσω καθισμάτων επωφελούνται από τη βελτιωμένη ορατότητα και ευρυχωρία από όπου βιώνουν τις συναρπαστικές επιδόσεις του Type R. Για τον οδηγό, η πιο συμπαγής πάνω επιφάνεια του ταμπλό σημαίνει ότι κάθεται κατά  65mm χαμηλότερα, στοιχείο που μεταφράζεται σε βελτιωμένη ορατότητα. Λεπτές κολώνες Α (12 mm στενότερες) μειώνουν τα μπροστινά εμπόδια κατά 11,6%, προσφέροντας κορυφαία ορατότητα μπροστά 84,3 μοιρών

Ο χώρος αποσκευών είναι 414 L, και περιλαμβάνει ένα καινοτόμο, συρόμενο κάλυμμα που σύρεται από το πλάι και αφαιρείται, επιβεβαιώνοντας ότι το Type R παραμένει το πιο πρακτικό και ευέλικτο hatchback υψηλών επιδόσεων. Εύκολη πρόσβαση διασφαλίζουν τα πίσω καθίσματα που είναι διαιρούμενα / αναδιπλούμενα 60:40, με χαμηλό σκαλοπάτι φόρτωσης (680mm) και μεγάλο άνοιγμα (1.120mm) σε συνδυασμό με ένα επίπεδο πάτωμα που διευκολύνουν τη φόρτωση αντικειμένων μεγάλου βάρους, πλάτους και μήκους.

Τα χαρακτηριστικά NVH έχουν βελτιωθεί, με μειωμένη ακουστική πίεση στο εσωτερικό της καμπίνας στις υψηλότερες στροφές του κινητήρα συγκριτικά με το προηγούμενο Type R.

Κονσόλα Φιλοσοφίας ‘Τεχνολογικού Κέντρου’

Η κεντρική κονσόλα έχει φινίρισμα piano-black και σχεδιαστικά θυμίζει ‘τεχνολογικό κέντρο’. Το κάτω τμήμα μπροστά από τον επιλογέα ταχυτήτων, είναι σχεδιασμένο σαν ένα διεπεπίπεδο ράφι. Το εμπρός ράφι προσφέρει άμεση πρόσβαση σε φορητές συσκευές χωρίς καλώδια σύνδεσης, με μία ενσωματωμένη επιφάνεια ασύρματης φόρτισης (σε μοντέλα GT). Ένα δεύτερο ράφι πίσω από την κεντρική κονσόλα προσφέρει ένα πιο διακριτικό αποθηκευτικό χώρο και πρόσβαση στις θύρες HDMI και USB, και στην πρίζα 12v. Μία οπή στο κέντρο της κεντρικής κονσόλας επιτρέπει να περνάνε τα καλώδια σύνδεσης και φόρτισης συσκευών από το ράφι του δεύτερου επιπέδου στο εμπρός.

Στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας βρίσκεται η έγχρωμη οθόνη αφής επτά ιντσών Honda CONNECT. Εκτός από επιφάνεια ελέγχου αφής για τις λειτουργίες του συστήματος ενημέρωσης & ψυχαγωγίας και κλιματισμού, η οθόνη ενσωματώνει μία κάμερα οπισθοπορείας. Επίσης προσφέρει αναβαθμισμένη διαισθητική λειτουργία και πλήρη ενσωμάτωση smartphone μέσω Apple CarPlay® and Android Auto.

Μπροστά από τον οδηγό, η νέα διάταξη των οργάνων είναι πιο σαφής και φιλική προς το χρήστη. Μία νέα οθόνη επτά ιντσών TFT-LCD Driver Information Interface (DII) κυριαρχεί στο κεντρικό τμήμα του ανανεωμένου ταμπλό που περιλαμβάνει εικονικά όργανα και μία περιοχή στην οποία ο οδηγός μπορεί να επιλέγει την απεικόνιση διαφορετικών ενδείξεων.

Μοναδική στο Type R είναι μία λειτουργία φωτισμού ειδική για κάθε driving mode που περιλαμβάνει ειδικές ενδείξεις, όπως ενδεικτική λυχνία LED αλλαγής σχέσης κιβωτίου, πίεση υπερπλήρωσης, επιταχυνσιόμετρο και χρονόμετρο καταγραφής γύρων.

Το σκρολάρισμα και η επιλογή των λειτουργιών στην DII εκτελούνται με χειριστηρίων αντίχειρα στην αριστερή ακτίνα του τιμονιού. Ο συνδυασμός των χειριστηρίων του τιμονιού και της οθόνης DII στο πεδίο ορατότητας του οδηγού, τον βοηθά να μένει συγκεντρωμένος στο δρόμο ενώ οδηγεί. Επίσης στην αριστερή ακτίνα είναι ενσωματωμένα τα χειριστήρια του τηλεφώνου που συνδέεται μέσω Bluetooth®3 HandsFreeLink®. Ένα δεύτερο χειριστήριο στη δεξιά ακτίνα του τιμονιού ελέγχει τις ρυθμίσεις του adaptive cruise control και του συστήματος lane keeping assist.

Όπως το νέο Civic hatchback, το νέο Type R διαθέτει τη σειρά των τεχνολογιών ασφάλειας Honda SENSING, ένα από τα πιο ολοκληρωμένα πακέτα ασφάλειας στην κατηγορία. Αυτό χρησιμοποιεί ένα συνδυασμό πληροφοριών από ραντάρ, κάμερες και προηγμένους αισθητήρες που βοηθούν και προειδοποιούν τον οδηγό σε πιθανά επικίνδυνα σενάρια.

Η γκάμα τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας Honda SENSING περιλαμβάνει:

Collision Mitigation Braking System

Forward Collision Warning

Lane Departure Warning

Road Departure Mitigation

Lane Keeping Assist System

Adaptive Cruise Control

Traffic Sign Recognition

Intelligent Speed Assistance

Intelligent Adaptive Cruise Control

Επίσης, ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει Vehicle Stability Assist (VSA) με έλεγχο πρόσφυσης, που αυξάνει τη δυνατότητα ελέγχου, ενώ το όχημα επιταχύνει, φρενάρει στρίβει και  Indirect Tyre Pressure Monitoring System (TPMS).

Η κορυφαία έκδοση εξοπλισμού Type R GT περιλαμβάνει επιπλέον Blind Spot Information με Cross Traffic Monitor, διζωνικό έλεγχο κλιματισμού, αυτόματη σκίαση εσωτερικού καθρέπτη, Honda CONNECT με Garmin Navigation, ασύρματη επιφάνεια φόρτισης, ηχοσύστημα 12 ηχείων 542-watt και εμπρός φώτα ομίχλης LED.

Γιορτάζοντας τα 25 χρόνια του Type R

  • Το 2017 σηματοδοτεί 25 χρόνια από το ντεμπούτο του πρώτου Honda Type R
  • Ένα τέταρτο του αιώνα με αυτοκίνητα δρόμου εμπνευσμένα από το μηχανοκίνητο αθλητισμό και έμφαση σε εξαρτήματα ελαφρού βάρους , αναβαθμίσεις πλαισίου και επιδόσεων
  • Η νέα πέμπτη γενιά του Civic hot hatch είναι ένα πραγματικά ‘παγκόσμιο’ Type R

Το 2017 σηματοδοτεί 25 χρόνια από την παρουσίαση του πρώτου Honda Type R. Πάνω από δύο δεκαετίες, το σήμα Type R υποδηλώνει την έκδοση κορυφαίων επιδόσεων του αντίστοιχου μοντέλου, βασισμένη σε μία φιλοσοφία αγωνιστικών αυτοκινήτων προδιαγραφών δρόμου.

Τα μοντέλα Type R της Honda ανέκαθεν αντιπροσώπευαν την αυθεντικότητα της αρχικής φιλοσοφίας – ελαχιστοποιώντας το βάρος και μεγιστοποιώντας την ισχύ, την απόκριση, τη δυναμική ευστάθεια και την αποτελεσματική πέδηση.

Νέο Civic Type R

Κατασκευασμένο εξ αρχής, για να προσφέρει την πιο απολαυστική οδηγική εμπειρία στην κατηγορία hot hatch, η 5η γενιά Civic Type R αντιπροσωπεύει το πρώτο πραγματικά ‘παγκόσμιο’ Type R. Αντίθετα με προηγούμενα μοντέλα των οποίων ειδικές εκδόσεις περιορίζονταν στις αγορές της Ιαπωνίας ή της Ευρώπης, το νέο Type R θα εξάγεται σε όλο τον κόσμο.

Η ιστορία του Type R

Το όνομα Type R εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1992, με την παρουσίαση  της πρώτης γενιάς NSX Type R. Στόχος της Honda ήταν η δημιουργία ενός αυτοκινήτου το οποίο προσέφερε άφθονη οδηγική απόλαυση και την ταχύτητα ενός αγωνιστικού μοντέλου, με τη ισχύ ενός κινητήρα 3.0-L V6 280 PS. Ένα εκτενές πρόγραμμα μείωσης βάρους αφαίρεσε σχεδόν 120kg από το στάνταρ NSX, μεταξύ των οποίων τα νέα, ελαφρά, συνθετικά καθίσματα Recaro στη θέση των ηλεκτρικά ρυθμιζόμενων δερμάτινων.

Ήταν η πρώτη φορά που το κόκκινο έμβλημα της Honda, κόκκινη ταπετσαρία και το  εξωτερικό χρώμα Championship White εμφανίσθηκαν σε Honda παραγωγής. Ο χρωματικός συνδυασμός ήταν φόρος τιμής στην κληρονομιά της Honda στη Formula 1, αποτυπώνοντας τα αγωνιστικά χρώματα που εμφανίστηκαν στα μονοθέσια Honda RA271 και RA272. Το RA271 ήταν το πρώτο Ιαπωνικό μονοθέσιο που έτρεξε σε  Formula 1, ενώ το RA272 ήταν το πρώτο της χώρας που κέρδισε σε Grand Prix, παίρνοντας την καρό σημαία στο Μεξικό το 1965. Και τα δύο οχήματα ήταν βαμμένα λευκά με ένα κόκκινο ‘ήλιο’ – εμπνευσμένο από την εθνική σημαία της Ιαπωνίας – κάτι που συνεχίστηκε ως παράδοση και στις μελλοντικές εκδόσεις Type R.

Το 1995, η Honda παρουσίασε την πρώτη γενιά Integra Type R, επίσημα διαθέσιμη μόνο στην Ιαπωνική αγορά. Ο τετρακύλινδρος 1.8-L VTEC 200 PS με ‘κόκκινο’ στις 8.000 rpm προσέλκυσε ένα πολύ μεγαλύτερο κοινό στην εμπειρία του Type R. Η αναβαθμισμένη έκδοση ήταν ελαφρύτερη από το στάνταρ Integra, διατηρώντας την ίδια ακαμψία, και προσέφερε ένα πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο πυκνής κλιμάκωσης, και αναβαθμισμένη ανάρτηση και φρένα.

Το Ιαπωνικό – κατ’ αποκλειστικότητα-  1997 Honda Civic Type R που ακολούθησε χρησιμοποιούσε το διάσημο κινητήρα B16 1.6-L – τον πρώτο σε στάνταρ μοντέλο μαζικής παραγωγής που προσέφερε ειδική ισχύ πάνω από 100 PS ανά λίτρο. Το Type R διέθετε πιο άκαμπτο πλαίσιο, εμπρός και πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, αναβαθμισμένα φρένα και ελικοειδές μπλοκέ διαφορικό.

Οι Ευρωπαίοι πελάτες είχαν τη δυνατότητα να αποκτήσουν το Type R για πρώτη φορά με τη μορφή του 1998 Integra Type R. Με την ισχύ ενός τετρακύλινδρου 1.8-L κινητήρα VTEC, το θρυλικό coupe απέδιδε 190 PS με το κόκκινο επίσης στις 8.000 rpm. Η φιλοσοφία εξοικονόμησης βάρους περιελάμβανε ακόμα και πιο λεπτά κρύσταλλα παρμπρίζ για τις Ευρωπαϊκές εκδόσεις.

Το πρώτο πεντάθυρο Type R παρουσιάστηκε το 1999. Το Accord Type R διέθετε πιο σκληρό πλαίσιο και ανάρτηση, ισχυρότερα φρένα και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Επίσης προσέφερε διπλό σύστημα εξαγωγής και προαιρετική πίσω αεροτομή.

Το 2001 σηματοδότησε το ντεμπούτο της δεύτερης γενιάς Integra Type R για την Ιαπωνική αγορά, και την παρουσίαση της δεύτερης γενιάς Civic Type R. Αυτή σηματοδότησε την πρώτη φορά που μοντέλο Type R κατασκευάστηκε στη Honda of the UK Manufacturing (HUM) στο Swindon. Η έκδοση της Ιαπωνικής εγχώριας αγοράς, με αρκετές αναβαθμίσεις σε σχέση με το Βρετανικό μοντέλο, κατασκευαζόταν επίσης στο HUM.

Το 2002, η δεύτερη γενιά NSX Type R εμφανίσθηκε  στην Ιαπωνία, σαν μία περαιτέρω εξέλιξη της αγωνιστικής φιλοσοφίας. Αξιοσημείωτη ήταν η χρήση ανθρακονημάτων για τη μείωση του βάρους,  συμπεριλαμβανομένης της μεγάλης πίσω αεροτομής και του καπό με αεραγωγούς. Το αυτοκίνητο παραμένει το πιο σπάνιο των μοντέλων Type R της Honda.

Η τρίτη γενιά Civic Type R παρουσιάστηκε το Μάρτιο 2007, και ήταν διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις. Οι Ιάπωνες πελάτες μπορούσαν να αποκτήσουν ένα τετράθυρο sedan με τετρακύλινδρο κινητήρα 2.0-L VTEC 225 PS και ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση, ενώ το Type R της Ευρωπαϊκής αγοράς ήταν βασισμένο στο πεντάθυρο hatchback, με κινητήρα 2.0-L VTEC που απέδιδε 201 PS στις 7.800 rpm.

 

Η τέταρτη γενιά Civic Type R λανσαρίστηκε το 2015 με πολλές τεχνολογικές πρωτιές. Στην καρδιά του βρισκόταν ο πρώτος κινητήρας VTEC Turbo – ο πιο αποδοτικός και ισχυρός κινητήρας στην ιστορία του Type R – που απέδιδε 310 PS στις 6.500 rpm και ροπή 400 Nm από τις 2.500 rpm. Η βελτιστοποιημένη συμπεριφορά ήταν αποτέλεσμα ενός συστήματος προσαρμοζόμενων αποσβεστήρων τεσσάρων τροχών και ενός μοναδικού σεταρίσματος διπλού άξονα εμπρός ανάρτησης. Επίσης, εμφανίσθηκε ένα νέο +R mode προσφέροντας στους οδηγούς τη δυνατότητα να επιλέξουν μία αγωνιστική οδηγική εμπειρία – με αυξημένη απόκριση του κινητήρα και αίσθηση διεύθυνσης, και βελτιωμένες ρυθμίσεις αποσβεστήρων – πιέζοντας ένα μπουτόν. Στη φάση εξέλιξής της, η τέταρτη γενιά Civic Type R έθεσε νέο ορόσημο προσθιοκίνητου αυτοκινήτου παραγωγής στο Nürburgring Nordschleife.

Παραγωγή του νέου Civic Type R στη Honda of the UK Manufacturing (HUM)

Το νέο Type R θα κατασκευάζεται στο Βρετανικό Εργοστάσιο της Honda στο Swindon και θα εξάγεται σε όλο τον κόσμο, συμπερ. των ΗΠΑ

Επένδυση 270 εκατομμυρίων ευρώ σε νέες τεχνολογίες και διαδικασίες παραγωγής της οικογένειας Civic

Μακροχρόνια δέσμευση για παραγωγή στη Βρετανία και την Ευρώπη

Το Ευρωπαϊκό εργοστάσιο παραγωγής της Honda, Honda UK Manufacturing (HUM), είναι ο παγκόσμιος κόμβος παραγωγής για τη δέκατη γενιά του Civic hatchback και το μοναδικό εργοστάσιο όπου θα κατασκευάζεται το Civic Type R. Η Honda έχει πραγματοποιήσει επένδυση 270 εκατομμυρίων ευρώ σε νέες τεχνολογίες και διαδικασίες παραγωγής με σκοπό την προετοιμασία για το νέο hatchback μοντέλο, συμπεριλαμβανομένου του νέου Civic Type R. Η επένδυση αποτελεί τμήμα ενός μακροπρόθεσμου οράματος για το Ευρωπαϊκό εργοστάσιο στις παγκόσμιες δραστηριότητες της Honda.

Η παραγωγή του νέου Civic Type R αναμένεται να ξεκινήσει το καλοκαίρι του 2017. Το Type R θα εξάγεται σε όλη την Ευρώπη και σε άλλες αγορές σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Ιαπωνίας και των ΗΠΑ. Η άφιξή του στη Β. Αμερική θα σηματοδοτήσει την πρώτη φορά που Type R με το σήμα Honda θα πωληθεί επίσημα εκεί.

Το εργοστάσιο της HUM κατασκεύασε τον πρώτο του κινητήρα το 1989 και το πρώτο του αυτοκίνητο το 1992. Τώρα περιλαμβάνει δύο Μονάδες παραγωγής οχημάτων και μία μονάδα παραγωγής κινητήρων. Άλλες περιοχές των εγκαταστάσεων προορίζονται για πίστες δοκιμών, εργαστήρια δυναμικών και στατικών δοκιμών, αλλά και τμήματα διοίκησης και προμηθειών.

 

Premium ποιότητα βαφής

Θέλοντας να διασφαλίσει ότι η ποιότητα βαφής συμπληρώνει την υψηλή ποιότητα της εξωτερικής σχεδίασης, η Honda αποφάσισε να επενδύσει σε ένα νέο βαφείο στο HUM. Η ποιότητα φινιρίσματος που θα προσφέρει το νέο βαφείο θα είναι κορυφαία  χάρη στο βελτιωμένο πάχος και ένα νέο είδος διάφανου στρώματος. Ο συνδυασμός αυτών των δύο βελτιώνει την αίσθηση βάθους, ποιότητας λάμψης και πετυχαίνει πιο εντυπωσιακή αντανάκλαση. Χάρη σε αυτές τις αλλαγές το νέο Civic προσφέρει premium ποιότητα βαφής και φινιρίσματος εφάμιλλη της πολυτελούς Αμερικανικής μάρκας της Honda Acura.

Γνήσια Αξεσουάρ Honda Civic Type R 2017

Καλύμματα καθρεπτών από Carbon

Χειροποίητα, από carbon και με κόκκινο ένθετο, τα καλύμματα καθρεπτών χαρίζουν στο νέο Civic Type R μία διακριτική αλλά premium εξωτερική αναβάθμιση.

Πτέρυγα από Carbon

Η κεντρική λεπίδα της πτέρυγας του νέου Civic Type R κατασκευάζεται από ανθρακονήματα και περιλαμβάνει ένα κόκκινο ένθετο ενώ τα πλαϊνά πτερύγια βάφονται στο χρώμα του αμαξώματος.

Εσωτερικές επενδύσεις από Carbon

Χειροποίητες επενδύσεις με carbon ένθετα στο ταμπλό και τις εμπρός πόρτες προσφέρουν στο νέο Civic Type R μία premium αναβάθμιση εσωτερικού.

Φωτιζόμενες πλάκες μαρσπιέ

Κατασκευασμένες από μαύρο, ανοδιωμένο αλουμίνιο και με ένα κόκκινο, φωτιζόμενο λογότυπο Type R, οι φωτιζόμενες πλάκες μαρσπιέ παρέχουν παράλληλα και προστασία. Οι εμπρός είναι και φωτιζόμενες.

 

Τεχνικές προδιαγραφές

 

Όλες οι τεχνικές προδιαγραφές είναι προκαταρκτικές και υπόκεινται σε αλλαγές

Όλες οι τιμές κατανάλωσης και εκπομπών CO2 υπόκεινται σε τελική έγκριση τύπου

 

Αμάξωμα και πλαίσιο

 

Πεντάθυρο, πενταθέσιο hatchback με αυτοφερόμενη δομή αμαξώματος. Βενζινοκινητήρας και μηχανικό κιβώτιο, εμπρόσθια κίνηση (FWD).

 

Κινητήρας

litre VTEC TURBOΤετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας
6MT
Τύπος 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο
Διάμετρος x διαδρομή 86.0mm x 85.9mm
Σχέση συμπίεσης 9.8:1
Ισχύς 320 PS (235 kW) στις 6.500rpm
Ροπή 400 Nm στις 2.500 – 4.500rpm

 

Κιβώτιο

2.0 litre VTEC TURBO
Μηχανικό 6 speeds with rev-matching function

 

Σχέσεις μετάδοσης

2.0 litre VTEC TURBO 6MT
1η 3.625
2η 2.115
3η 1.529
4η 1.125
5η 0.911
6η 0.734
Όπισθεν 3.757
Τελική μετάδοση 4.111

 

 

Σύστημα Ανάρτησης και Απόσβεσης

Εμπρός MacPherson Strut Dual Axis Adaptive damper control
Πίσω Πολλαπλών συνδέσμωνΠροσαρμοζόμενος έλεγχος απόσβεσης

 

Φρένα

Κινητήρας 2.0 litre VTEC TURBO
Εμπρός 350mm αεριζόμενοι και διάτρητοι δίσκοι 4-πίστονες δαγκάνες
Πίσω 305mm συμπαγείς δίσκοι

 

Τροχοί και ελαστικά

Διάσταση ζάντας Ελαστικά – Εμπρός Ελαστικά – Πίσω
x 20-ιντσών 245/30 R20 – Continental SportContact6 245/30 R20 – Continental SportContact6

 

Σύστημα Διεύθυνσης

Κινητήρας 2.0 litre VTEC TURBO
Τύπος Κρεμαγιέρα με μεταβλητό λόγο υποπολλαπασιασμού
Στροφές από τέρμα σε τέρμα 2.11
Κύκλος στροφής(στους τροχούς) 11.78
Κύκλος στροφής(στο αμάξωμα) 12.56

 

Διαστάσεις (mm)

Εξωτερικό (mm)
Συνολικό μήκος 4.557
Συνολικό πλάτος 1.877
Συνολικό πλάτος (με εξωτερικούς καθρέπτες 2.076
Συνολικό ύψος 1.434
Μεταξόνιο 2.699
Μετατρόχιο (εμπρός) 1.599
Μετατρόχιο (πίσω) 1.593

 

Χωρητικότητες (L)

Έκδοση Type R
Χώρος αποσκευών (μέθοδος VDA, καθίσματα όρθια, μέχρι το παρμπρίζ) 420
Χώρος αποσκευών (μέθοδος VDA, καθίσματα όρθια, μέχρι την οροφή) 492
Χώρος αποσκευών (μέθοδος VDA, καθίσματα αναδιπλωμένα, μέχρι το παρμπρίζ) 786
Χώρος αποσκευών (μέθοδος VDA, καθίσματα αναδιπλωμένα, μέχρι την οροφή) 1.209
Ρεζερβουάρ καυσίμου 46

 

Βάρη (kg)

Έκδοση Type R
Απόβαρο (kg) 1.380
Μέγ. Επιτρεπόμενο βάρος (kg) 1.760

 

Επιδόσεις και κατανάλωση για 2.0 L VTEC TURBO

Έκδοση Type R
Τελική ταχύτητα (km/h) 272
0-100 km/h (δευτ.) 5.7
Κατανάλωση στην πόλη (l/100 km) 9.8
Κατανάλωση εκτός πόλης (l/100 km) 6.5
Κατανάλωση στο μικτό κύκλο (l/100 km) 7.7
Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο (g/km) 176

 

<iframe width=”640″ height=”360″ src=”https://www.youtube.com/embed/h1YiQwqYV4s” frameborder=”0″ allowfullscreen></iframe>

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured