Σύνδεση

BMW

ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΙΣΠΑΝΙΑ: BMW S 1000 XR

Όταν την πρωτοείδαμε, υποθέσαμε εύλογα ότι πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα με σπορ χαρακτηριστικά και «περιπετειώδη» χαρακτήρα, στα πρότυπα της πρωτοδιδάξασας Ducati Multistrada. Και μέσα πέσαμε στις υποθέσεις μας, μόνο που στην περίπτωσή μας αυτά τα σπορ χαρακτηριστικά είναι τόσο έντονα που κάλλιστα μπορούμε να βαφτίσουμε τη νέα BMW σαν «superbike με ψηλό τιμόνι», ή -αν προτιμάτε- «streetfighter με φέρινγκ».

Είναι ξεκάθαρο πως η νέα BMW S1000XR θα γνωρίσει μεγάλη εμπορική επιτυχία ακόμα και ανάμεσα σε αναβάτες που ποτέ δεν είχαν σκεφτεί να αγοράσουν ένα μοντέλο της ΒΜW. Όπως είχε κάνει προ πενταετίας και η superbike S1000RR, με την οποία άλλωστε μοιράζονται πολλά κοινά χαρακτηριστικά. Με τα περισσότερα εξ αυτών να έχουν ηλεκτρονικό χαρακτήρα, μετατρέποντας την XR σε πύραυλο εδάφους – εδάφους με έμφαση στην οδική συμπεριφορά και στην ασφάλεια.

Το S1000XR θυμίζει έντονα το γυμνό S1000R, φυσικά με τις απαραίτητες μετατροπές. Στο μπροστινό μέρος έχει προστεθεί φαίρινγκ και ζελατίνα για προστασία από τον αέρα, το τιμόνι είναι ψηλότερο για πιο όρθια θέση, ενώ πιο αναπαυτική είναι η σέλα για αναβάτη και συνεπιβάτη.

BMW-S-1000-XR-07

Αλλαγές παρατηρούμε και στο υποπλαίσιο, προκειμένου φυσικά να αντεπεξέλθει στις αυξημένες τουριστικές απαιτήσεις (βαλίτσες και δεύτερο άτομο). Νέο είναι και το ψαλίδι, που δείχνει πιο ελαφρύ και απαλλαγμένο από την υπερβολική ακαμψία που απαιτεί η χρήση στην πίστα, όπως στην περίπτωση του R.

Οι τροχοί παραμένουν 17 ιντσών, δημιουργώντας το πρώτο «Sport Adventure» των Βαυαρών που συνδυάζει τη σπορ εμφάνιση και απόδοση της σειράς S/R, με τον περιπετειώδη χαρακτήρα των R/GS.

Φυσικά, με το 190αρι πίσω ελαστικό οι εκτός δρόμου αναζητήσεις απορρίπτονται.

Η απόδοση του τετρακύλινδρου κινητήρα δεν αλλάζει, σε σχέση με το R, παραμένoντας στους 160 ίππους. Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται η δυνατότητα εναλλαγής (από τον αναβάτη) της απόδοσης του κινητήρα μεταξύ δύο mode διαχείρισης: για στεγνό ή βρεγμένο.

Στην περίπτωση του βρεγμένου η απόδοση του κινητήρα περιορίζεται από τις 6.500 rpm και πάνω, κρατώντας τη μέγιστη απόδοση στους 148 ίππους.

BMW-S-1000-XR-04

Μέρος του βασικού εξοπλισμού είναι και το ASC (traction control και ABS), ενώ σχεδόν ανεξάντλητη είναι η λίστα του προαιρετικού εξοπλισμού, που περιλαμβάνει ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις, σύστημα αλλαγών ταχυτήτων χωρίς να είναι απαραίτητη η χρήση συμπλέκτη και ABS Pro με αισθητήρα κλίσης.

Με ενεργοποιημένο το ASC (σύστημα ευστάθειας), μόνο ένα σοβαρό οδηγικό λάθος θα μπορούσε να χαλάσει το μενού. Oι 160 ίπποι βγαίνουν με έναν «ξερό», πρωτόγνωρο – για τέτοιου είδους μοτοσυκλέτα – τρόπο. Σαν ηλεκτρονικό παιχνίδι: σημαδεύεις, ανοίγεις και εκτοξεύεσαι. Τόσο απλά!

Στα 250 χιλιόμετρα που έκανα μαζί της στα βουνά της Καταλωνίας, συνειδητοποιήσα ότι η νέα Sport Adventure των Βαυαρών είναι μια απολαυστική στην οδήγηση μοτοσυκλέτα, αφιερωμένη σε όσους το λέει η καρδιά τους και αρέσκονται στο απόλυτο.

Η ΧR δεν είναι η μοτοσυκλέτα που θα προσελκύσει το κοινό της R1200GS αλλά μοτοσυκλετιστές που θέλουν στήσιμο, γκάζι και φρένα μιας supersport κατασκευής σε ένα καθημερινό εργαλείο που θα τους μεταφέρει από το σημείο Α στο σημείο Β εύκολα, πολύ γρήγορα και, ακόμα περισσότερο, λίαν διασκεδαστικά.

Η μοτοσυκλέτα θα βρίσκεται στις βιτρίνες των καταστημάτων από τα μέσα Ιουνίου με τιμή βάσης στα 16.500€.

Νίκος Βιτσιλάκης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αυτό είναι το καινούργιο Lancia Ypsilon!

Featured

Πόσο κοστίζει το νέο Honda CR-V στην Ελλάδα;

Honda

Αυτή είναι η ανανεωμένη Skoda Octavia

Featured

To νέο Ford Puma είναι ακόμα καλύτερο

Featured