Σύνδεση

BMW

BMW ELECTRIC TOUR NOW 2017: ΟΙ ΒΑΥΑΡΟΙ ΠΟΝΤΑΡΟΥΝ ΣΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟ ΔΙΑΤΗΡΩΝΤΑΣ ΤΟ FUN TO DRIVE

Από τις premium μάρκες και όχι μόνο, αυτή που έχει επενδύσει περισσότερο στην υπόθεση ηλεκτροκίνηση είναι η BMW. Η οποία στη γκάμα της πέρα από τις υβριδικές εκδοχές των συμβατικών μοντέλων της, που αποτελούν τα iPerformance, διαθέτει ένα εντυπωσιακό σπορ υβριδικό μοντέλο που έχει σχεδιαστεί αποκλειστικό ως τέτοιο, το i8 και βέβαια το φουλ ηλεκτρικό i3.

Τα επόμενα βήματά της είναι η αύξηση της αυτονομίας των μελλοντικών ηλεκτρικών της στα 500 χιλιόμετρα προκειμένου να γίνουν πιο ελκυστικά, καθώς και η μείωση των τιμών τους ώστε να είναι πιο προσιτά σε περισσότερους. Ταυτόχρονα μέλημα των μηχανικών της είναι να διατηρήσουν και εδώ το fun to drive που σύμφωνα με τη μάρκα χαρακτηρίζει όλα τα μοντέλα της.

Το τελευταίο πάντως το έχουν πετύχει ήδη, καθώς το i3 είναι πράγματι ενδιαφέρον στο δρόμο, επιδεικνύοντας πολύ καλές επιδόσεις από στάση (0-100 σε 7,8 δεύτερα), άμεση απόκριση στο γκάζι και ιδιαίτερα καλές ρεπρίζ. Έτσι κινείται με άνεση μέσα στην πόλη, όντας ταυτόχρονα και ιδιαίτερα ευέλικτο λόγω της μικρής ακτίνας στροφής και του μήκους του των 4,0 μέτρων, όπως διαπιστώσαμε οδηγώντας το σε μια ειδικά διαμορφωμένη πίστα στην Αυστρία.

BMW-ELECTRIC-TOUR (19)

Με άνεση κινείται και έξω από την πόλη, ενώ εδώ, αλλά και στην καθημερινή χρήση, η νέα έκδοση με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 94 Ah αποδεικνύεται σαφώς πιο πρακτική από αυτή των 60 Ah. Κι αυτό γιατί η αυτονομία με ζεστό καιρό φτάνει μέχρι και τα 200 πραγματικά χιλιόμετρα, με ελάχιστη τιμή τα 120 και αυτό όταν ο καιρός είναι πολύ κρύος.

Η αυτονομία λοιπόν του i3 με τη μεγάλη μπαταρία είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική με βάση τα τρέχοντα δεδομένα, ενώ το άλλο κρίσιμο μέγεθος είναι η διάρκεια της φόρτισής της. Η οποία σε κοινό οικιακό δίκτυο φτάνει μέχρι και τις 15 ώρες, ενώ με τους εξτρά επιτοίχιους ταχυφορτιστές της BMW χρειάζονται λιγότερες από 2,5 για το 80% της χωρητικότητας. Αν στο σημείο αυτό αναρωτιέστε γιατί η αναφορά γίνεται για το 80% η απάντηση είναι πως πάνω από αυτό το ποσοστό η διαδικασία της φόρτισης μέχρι το 100% είναι σαφώς πιο αργή.

Το i3, ανεξάρτητα από το μέγεθος της μπαταρίας του, είναι διαθέσιμο και ως Range Extender. Στην περίπτωση αυτή υπάρχει επιπλέον ένας μικρός κινητήρας βενζίνης -προέρχεται από τις μοτοσυκλέτες της μάρκας- που δεν κινεί τους τροχούς αλλά φορτίζει τη μπαταρία, που με τη σειρά της τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα.

Για το υβριδικό i8, που σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές μπορεί να κινηθεί καθαρά ηλεκτρικά για έως και 37 χιλιόμετρα, μπορούν φυσικά να χρησιμοποιηθούν οι ίδιοι ταχυφορτιστές. Στην περίπτωση της καθαρά ηλεκτρικής του κίνησης η ταχύτητα περιορίζεται στα 120 χλμ./ ώρα, ενώ κινητήριοι τροχοί είναι οι εμπρός. Όταν ενεργοποιείται και ο κινητήρας βενζίνης -πρόκειται για την πιο ισχυρή εκδοχή του 3κύλινδρου βενζίνης των 1.500 κυβικών της μάρκας που αποδίδει 231 ίππους- το i8 γίνεται αφενός τετρακίνητο και αφετέρου πολύ γρήγορο. Κι αυτό γιατί το 0-100 είναι υπόθεση μόλις 4,4 δευτερολέπτων και η τελική του φτάνει τα 250 χλμ./ώρα.

BMW-ELECTRIC-TOUR (8)

Για να επιτυχθούν οι τιμές αυτές ρόλο παίζει και το σχετικά χαμηλό βάρος (1.486 κιλά) του i8, που όπως είπαμε έχει εξελιχθεί ευθύς εξαρχής ως υβριδικό με εκτεταμένη χρήση αλουμινίου και ανθρακονήματος για πλαίσιο και αμάξωμα.

Πέρα από γρήγορο το i8 είναι, όπως διαπιστώσαμε σε μια μικρή πίστα στην Ασία, είναι και πολύ καλά στημένο, χάρη και στην ομοιόμορφη κατανομή βάρους (50:50) στους δύο άξονες, στοιχείο που είναι χαρακτηριστικό για όλα τα μοντέλα της βαυαρικής μάρκας.

Αυτό ισχύει σε μεγάλο βαθμό και τα iPerformance, τα υβριδικά μοντέλα των γνωστών σειρών της BMW. Τα οποία, όπως είδαμε στις 530e και 740 Le που οδηγήσαμε, είναι και ευχάριστα στο δρόμο και έχουν σπορτίφ αίσθηση. Την ίδια στιγμή οι επιδόσεις τους είναι ανάλογες των αντίστοιχων συμβατικών μοντέλων με ανάλογη κωδικοποίηση.

Στις χαμηλές και μεσαίες ταχύτητες όλες οι plug-in υβριδικές BMW κινούνται όσο γίνεται περισσότερο αποκλειστικά ηλεκτρικά. Αν χρειαστεί επιπλέον ισχύς, π.χ. για επιτάχυνση, ενεργοποιείται και ο κινητήρας βενζίνης των 2.000 κυβικών. Στις μεγάλες ταχύτητες η ηλεκτρική υποβοήθηση του τελευταίου εξασφαλίζει τη μείωση της κατανάλωσης, ενώ η οικονομία γίνεται ακόμα μεγαλύτερη στην περίπτωση που είναι ενεργοποιημένο το σύστημα πλοήγησης. Ενδιαφέρον είναι πως στην περίπτωση που ο επιλογέας μετακινηθεί στη θέση S ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί ανεξάρτητα από το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεγεί, ενώ στο Save Battery mode το ενεργειακό περιεχόμενο της μπαταρίας διατηρείται για μετέπειτα χρήση.

BMW-ELECTRIC-TOUR (12)

Η αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης κυμαίνεται από τα 31 χιλιόμετρα της X5 xDrive 40e μέχρι τα 48 της 740e, ενώ άξιο λόγου είναι πως οι υβριδικές εκδοχές των μοντέλων του ομίλου που χρησιμοποιούν το προσθιοκίνητο πλαίσιο (σειρά 2 Active Tourer και το αναμενόμενο Mini Countryman) είναι τετρακίνητες, μιας και ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς.

Στη χώρα μας είναι διαθέσιμα τόσο τα i3 και i8, όσο και τα μοντέλα iPerformance. Το πιο προσιτό i3 60 Αh κοστίζει από 36.444 ευρώ, με τη μεγαλύτερη των 94 Ah η τιμή του διαμορφώνεται στις 46.174 ευρώ, ενώ αν υπάρχει και Range Extender στις παραπάνω τιμές προστίθενται 9.730 και 9.900 ευρώ αντίστοιχα.

Το i8 ξεκινά από 157.4350 ευρώ, η 225xe iPerformance κοστίζει από 44.550 ευρώ, οι αντίστοιχες 330e και 530e 47.532 και 65.500 ευρώ, η X5 xDrive 40e από 89.975 ευρώ και η σειρά 7 από 111.500 ευρώ.

Γιάννης Σκουφής

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz