Σύνδεση

BMW

BMW 316: ΕΠΙΛΟΓΗ ΛΟΓΙΚΗΣ

Πόσο ελκυστική μπορεί να είναι η βασική έκδοση ενός μεσαίου μοντέλου πολυτελείας; Η απάντηση έχει δύο σκέλη και στην περίπτωση της BMW 316i, μιας και γι αυτήν μιλάμε, αυτά είναι το συνολικό προφίλ της και οι επιδόσεις.

Σε ότι αφορά το πρώτο η 3άρα, παρά το ότι δεν παρουσιάστηκε χτες, είναι ένα ιδιαίτερα σύγχρονο και ποιοτικό αυτοκίνητο. Κι αυτό δεν έχει να κάνει μόνο με την κατασκευή της ή με τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί, που δεν αφήνουν κανένα περιθώριο για κριτική. Κυρίως έχει να κάνει με το βάθος που διαθέτει σε όλους τους τομείς: Από την οδική συμπεριφορά μέχρι την αίσθηση πολυτέλειας που αποπνέει, ειδικά αν είναι εξοπλισμένη και με τις εξτρά δερμάτινες επενδύσεις, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

Στο δρόμο έχει σαφώς το σπορτίφ στοιχείο που χαρακτηρίζει τις μεσαίες BMW, με την αμεσότητα στο σύστημα διεύθυνσης, το ζυγισμένο στήσιμο, το πολύ καλό πλαίσιο που λειτουργεί στα πάντα υποστηρικτικά και τον εξαιρετικό επιλογέα, ενώ η ανάρτησή της παρόλο που είναι σφιχτή δεν είναι διόλου κουραστική.

Από εκεί και πέρα οι χώροι για όσους κάθονται πίσω –ειδικά αν είναι μόνο δύο, μιας και υπάρχει το τούνελ της μετάδοσης- είναι ικανοποιητικοί, το ίδιο και το πορτμπαγκάζ με τα 460 λίτρα του, ενώ το επίπεδο του βασικού εξοπλισμού δεν έχει ουσιαστικά κενά.

Κάπως έτσι φτάνουμε στις επιδόσεις και στο δυναμισμό που εξασφαλίζει ο 4κύλινδρος των 1.600 κυβικών. Σίγουρα οι 122 ίπποι που αποδίδει δεν έχουν εύκολη δουλειά, καθώς τα 1.425 κιλά του αμαξώματος κάθε άλλο παρά λίγα είναι. Λογικά λοιπόν το 0-100 (σε 10,8”) δεν διεκδικεί μεν βραβείο αλλά είναι αξιοπρεπές, το ίδιο και οι ρεπρίζ, ενώ για να μπορέσεις να διατηρήσεις ένα σβέλτο ρυθμό χρειάζεται να ασχολείσαι αρκετά με το κιβώτιο. Που δείχνει τόσο στιβαρό, που παίρνεις όρκο ότι δεν θα πάθει τίποτα ακόμα και αν του φερθείς με την πιο άγαρμπο τρόπο.

Η ενασχόληση με το κιβώτιο επιβάλλεται και από το ότι η μέγιστη ροπή εμφανίζεται σχετικά ψηλά, στις 4.250 σ.α.λ., ενώ από την άλλη η εξαιρετική αεροδυναμική με το συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26 εξασφαλίζει την εντυπωσιακή για τα κυβικά και την ισχύ τελική των 210 χλμ./ ώρα.

Με δεδομένο ότι ο κινητήρας πιέζεται και από το βάρος του αμαξώματος αλλά και από τον οδηγό θα περίμενε κανείς να είναι κάθε άλλο παρά οικονομικός. Παρόλο αυτά σπάνια θα χρειαστεί περισσότερα από 9 λίτρα αμόλυβδης κατά μέσο όρο, γεγονός που αποδεικνύει το βάθος στην εξέλιξη που υπάρχει και εδώ. Γιατί το συγκεκριμένο σύνολο μπορεί να είναι το βασικό, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είναι και τεχνολογικά προηγμένο. Κάθε άλλο, μιας και έχει τα πάντα, από το Valvetronic μέχρι το πολύ καλό σύστημα start stop και συνολικά η τεχνολογία Efficient Dynamics.

Έτσι λοιπόν με την 316i δεν κάνεις ούτε τεχνολογικές παραχωρήσεις, οπότε εκεί μόνο που πρέπει ουσιαστικά να κάνεις κάποιους συμβιβασμούς είναι στις επιδόσεις και στην απουσία αυτής της συνεχούς πρόωσης, από το ρελαντί μέχρι τον κόφτη, που χαρακτηρίζει τους μεγάλους 6κύλινδρους της μάρκας. Από την άλλη όμως στην εποχή που ζούμε οι τελευταίοι τείνουν να γίνουν –αν δεν έχουν γίνει ήδη- απαγορευμένοι, οπότε υπό αυτό το πρίσμα η 316i είναι μια τίμια και λογική πρόταση. Ειδικά από τη στιγμή που πέρα από τις επιδόσεις διαθέτει όλα τα άλλα στοιχεία που συνθέτουν το προφίλ της 3άρας και επιπλέον ενδιαφέρουσα τιμή αγοράς αν λάβει κανείς υπόψη του και τις κατά καιρούς προσφορές.

Γιάννης Σκουφής

BMW 316i Comfort
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.531×1.817×1.421 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.760 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 460 λίτρα
Βάρος: 1.425 κιλά
Κινητήρας: 1.599 κ.εκ., 4 κύλινδροι
Ισχύς: 122 PS/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή: 160 Nm/ 4.250 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 10,8”, 210 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση δοκιμής: 8,8 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 142 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 213 €
Τιμή: από 29.789 €

 

Φωτογραφίες: carzine.gr

{gallery}photos/26/test/BMW-316i{/gallery}


Επόμενο:

NISSAN JUKE 1.6

Μη χάσεις:

PEUGEOT 508 1.6 THP

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo