Σύνδεση

Volkswagen

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ ΠΟΥ ΘΑ “ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΝ” ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΕΤΟΙΜΑΖΕΙ Η VW

Μία από τις σημαντικές αλλαγές που συντελούνται αυτό το διάστημα στην αυτοκινητοβιομηχανία είναι και η εξέλιξη συστημάτων Vehicle-2-Vehicle, δηλαδή τεχνολογιών για την επικοινωνία των αυτοκινήτων μεταξύ τους. Και όπως όλα δείχνουν η VW θα είναι από τις πρώτες εταιρίες που θα εισάγουν αυτού του είδους τα συστήματα σε αυτοκίνητα παραγωγής.

Το πρωτόκολλο επικοινωνίας pWLAN θα αποτελέσει στάνταρ στοιχείο των μελλοντικών Volkswagen και θα παρέχει την δυνατότητα ανταλλαγής πληροφοριών τόσο με οχήματα VW όσο και με οχήματα άλλων κατασκευαστών. Η ανταλλαγή δεδομένων θα είναι δυνατή και μέσω σταθερών στοιχείων (σηματοδότες, πινακίδες κ.α.) σε μία ακτίνα περίπου 500 μέτρων και με την δυνατότητα προειδοποίησης για διάφορες καταστάσεις.

Γενικά η επικοινωνία μεταξύ οχήματος και υποδομής (V2I ή Vehicle-to-Infrastructure Control) περιλαμβάνει την ανταλλαγή πληροφοριών του αυτοκινήτου με σταθερά σημεία (π.χ. φωτεινούς σηματοδότες, σήματα κυκλοφορίας κ.α.), ενώ η επικοινωνία ενός οχήματος με ένα άλλο όχημα (V2V ή Vehicle-to-Vehicle) περιλαμβάνει την ανταλλαγή δεδομένων αυτοκινήτων που κινούνται στο ίδιο ή κοντινό οδικό δίκτυο.
Ουσιαστικά, πρόκειται για ένα ασύρματο κόμβο επικοινωνίας όπου τα οχήματα ανταλλάσσουν μεταξύ τους δεδομένα (του στιλ «προσοχή, ολισθηρό οδόστρωμα», όταν προηγουμένως έχει επέμβει το ESP) όταν πλησιάζουν το ένα με το άλλο ή από σταθερά σημεία.

Η ειδοποίηση γίνεται σε πραγματικό χρόνο (οι πληροφορίες μεταφέρονται και αποστέλλονται σε ένα κέντρο δεδομένων μέσω του δικτύου κινητής τηλεφωνίας) και μπορεί να αποσιωπήσει π.χ. παράνομες ενέργειες τρίτων όπως όταν ένα αυτοκίνητο περάσει με «κόκκινο» ώστε να ειδοποιηθούν τα διερχόμενα στην διασταύρωση και αποφευχθεί πιθανή σύγκρουση.

Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό τεχνολογικό βήμα, που πέρα από οτιδήποτε άλλο είναι ένα απαραίτητο σκαλί για να μπορέσουμε να περάσουμε στα πλήρως αυτόνομα αυτοκίνητα. Και σίγουρα είναι η τεχνολογία η οποία θα κάνει τα αυτοκίνητα και τις μετακινήσεις με αυτά πολύ πιο ασφαλείς από ότι είναι σήμερα.

Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo