Σύνδεση

Audi

AUDI TT 2.0 TDI: SUPER DIESEL

Το TT της Audi ξεχώριζε από το 1998 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με την εμφάνισή του, που τότε ακολουθούσε την τάση του Bauhaus της δεκαετίας του ‘20. Σήμερα η αισθητική του προσέγγιση είναι ο συνδυασμός των ιδιαίτερων στοιχείων του αρχέτυπου μοντέλου, στην πιο σύγχρονη βέβαια εκδοχή τους με τα τρέχοντα χαρακτηριστικά της μάρκας, η εξαγωνική πλέον μάσκα Single frame είναι ένα αυτά, αλλά και με τις αναφορές στο ολοκαίνουργιο R8.

Το βέβαιο είναι πως το ΤΤ δεν περνά απαρατήρητο, ενώ αν είχε κανείς τη δυνατότητα να δει από έξω τον πίνακα οργάνων του θα εντυπωσιαζόταν ακόμα πιο πολύ. Κι αυτό γιατί πρόκειται ουσιαστικά για μια μεγάλη οθόνη TFT, με δυνατότητα προγραμματισμού αυτών που προβάλλει, τα οποία μπορεί να είναι π.χ. τα παραδοσιακά «αναλογικά» όργανα είτε ο χάρτης του συστήματος πλοήγησης.

AUDI-TT-2.0-TDI-1C

Κατά τα άλλα ο διάκοσμος είναι λιτός, ενώ αν προσέξει κανείς καλά εντοπίζει κάποια πολύ ενδιαφέροντα και έξυπνα στοιχεία. Όπως τους αεραγωγούς, οι οποίοι εφενός θυμίζουν φτερωτές από τουρμπίνες και αφετέρου διαθέτουν στο κέντρο τους μικρές οθόνες, που ενσωματώνουν τα χειριστήρια του κλιματισμού. Πολύ καλά είναι και τα τύπου μπάκετ καθίσματα του επιπλέον «πακέτου» εξοπλισμού S-Line που περιλαμβάνει και εξωτερικά στοιχεία, ενώ σε ότι αφορά τους χώρους το μικρό σπορ Audi παραμένει 2+2 θέσεων. Αυστηρά, κάτι που σημαίνει πως το πίσω κάθισμά του μπορεί να φολοξενήσει μόνο παιδιά έως 12 ετών που δεν ξεπερνούν το 1,60 από πλευράς ύψους.

Ο κινητήρας στο αυτοκίνητο που είχαμε στη διάθεσή μας είναι ο μοναδικός diesel της γκάμας, ο TDI των 2.000 κυβικών, ο οποίος αποδίδει 184 ίππους και 380 Nm. Τα τελευταία από τις 1.750 έως τις 3.250 σ.α.λ., ενώ αυτό που στην πράξη εντυπωσιάζει δεν είναι κάτι άλλο από τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας. Ανεβάζει τόσο άνετα και τόσο αβίαστα στροφές που αν δεν το γνωρίζει πρέπει να προσέξεις επό τούτου για να καταλάβεις ότι είναι diesel, ενώ χάρη και στη προσεγμένη ηχομόνωση δεν ακούγεται σχεδόν καθόλου. Επιπρόσθετα μπορούν να σε ξεγελάσουν και οι πολύ καλές επιδόσεις που εξασφαλίζει, με το 0-100 να ολοκληρώνεται σε μόλις 7,1 δεύτερα και την τελική να ξεπερνά τα 240.

AUDI-TT-2.0-TDI-1D

Στο δρόμο το σπορ Audi είναι άμεσο στις αντιδράσεις του, με ένα καλό και αρκετά ακριβές σύστημα διεύθυνσης, στήσιμο με προοδευτικές αντιδράσεις και μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης. Το ότι οι κινητήριοι τροχοί είναι (αποκλειστικά) οι εμπρός θα περάσει ουσιαστικά απαρατήρητο, ενώ από τη στιγμή που, όπως είπαμε, τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μεγάλα και τα δυναμικά χαρακτηριστικά ιδιαίτερα καλά,  επιτυγχάνονται υψηλές μέσες ωριαίες ταχύτητες χωρίς ο οδηγός να πιέζεται. Θετικό ρόλο σε αυτό παίζει και η μεγαλύτερη κατά 23% ακαμψία σε σχέση με το TT της προηγούμενης γενιάς, ενώ χάρη στις αλλαγές της ανάρτησης σαφώς καλύτερο είναι πλέον και το επίπεδο άνεσης, λαμβάνοντας βέβαια υπόψη τις συνολικά σφιχτές ρυθμίσεις, όπως άλλωστε είναι λογικό να υπάρχουν σε ένα μοντέλο με σπορ χαρακτήρα.

Ένας χαρακτήρας που δεν επηρεάζεται καθόλου από την παρουσία ενός κινητήρα πετρελαίου και ας εξακολουθεί να ξενίζει αυτό. Μάλιστα ο 2.0 TDI συνδυάζεται πολύ καλά με το προσαρμοσμένο στα χαρακτηριστικά απόδοσής του χειροκίνητο κιβώτιο των 6 σχέσεων. Έκπληξη, θετική φυσικά, η κατανάλωσή του, η οποία στα πλαίσια της δοκιμής μας κυμάνθηκε κατά μέσο όρο στα 7,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

AUDI-TT-2.0-TDI-1A

Η ιδιαίτερα καλή, με βάση και το χαρακτήρα του, κατανάλωση του ΤΤ αλλά και οι πολύ καλές επιδόσεις του, οφείλονται σε κάποιο βαθμό και στο βάρος του που για το 2.0 TDI δεν ξεπερνά τα 1.300 κιλά. Προκειμένου να το πετύχουν αυτό οι μηχανικοί της Audi χρησιμοποίησαν ένα σύμμικτο πλαίσιο, συνδυάζοντας στοιχεία από το μεταβλητό MQB και από το χωροδικτύωμα ASF, εξασφαλίζοντας πέρα από όλα όσα προαναφέραμε και ένα ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο παθητικής ασφάλειας.

Το Audi TT της τελευταίας γενιάς κινείται συνολικά σε υψηλά επίπεδα σε όλους τους τομείς, ενώ η τιμή του ως 2.0 TDI ξεκινά από 42.300 ευρώ με απόσυρση (45.100 χωρίς).

Γιάννης Σκουφής

AUDI TT 2.0 TDI
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.175×1.830×1.350 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.505 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 305- 710 λίτρα
Βάρος: 1.265 κιλά
Κινητήρας: 1.968 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo diesel
Ισχύς: 184 PS/ 3.500 σ.α.λ.
Ροπή: 380 Nm/ 1.750- 3.250 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 7,1”, 241 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 7,2 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 110 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 108 €
Τιμή: από 45.100 €, από 42.300 € με απόσυρση

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota