Σύνδεση

Audi

AUDI Q2 1.6 TDI: ΜΕ ΣΥΧΡΟΝΟ, ΝΕΑΝΙΚΟ ΣΤΥΛ ΚΑΙ ΣΠΟΡ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ

Η αποστολή του ολοκαίνουργιου Audi Q2 είναι σαφής: διευρύνει τη γκάμα των SUV της μάρκας στην ιδιαίτερα δημοφιλή μικρή- μεσαία κατηγορία και ταυτόχρονα είναι πιο νεανικό και trendy σε σχέση με τα πιο μεγάλα και πιο ακριβά.

Και αν το πρώτο εξασφαλίζεται εξ ορισμού από τις εξωτερικές του διαστάσεις μιας και το μήκος του δεν ξεπερνά τα 4,20 μέτρα για το δεύτερο οι σχεδιαστές της γερμανικής μάρκας επέλεξαν μια νέα προσέγγιση, πιο σύγχρονη και πιο ανάλαφρη σε σχέση με ότι γνωρίζουμε μέχρι τώρα. Με μια νέα παραλλαγή της χαρακτηριστικής Singleframe μάσκας, με πολλές και έντονες ακμές ειδικά στο προφίλ –προσέξτε ιδιαίτερα αυτές στις πόρτες που χρειάστηκαν και νέες πρέσες για να υλοποιηθούν- με τα καθιερωμένα για τη μάρκα μικρά παράθυρα, με μαύρα στοιχεία στους προφυλακτήρες και μαύρα προστατευτικά στα φτερά και στις πόρτες που τονίζουν τον SUV χαρακτήρα και βέβαια με σημαντικές δυνατότητες προσωποποίησης.

Σε αυτές εντάσσονται και οι 4 επιπλέον επιλογές για το χρώμα της τρίτης κολώνας –το μαύρο πάντως δείχνει να ταιριάζει ιδιαίτερα με τα άλλα μαύρα στοιχεία του αμαξώματος- αλλά και οι αντίστοιχες επιλογές που υπάρχουν για το εσωτερικό. Τόσο για τα διακοσμητικά στοιχεία όσο και για το φωτισμό, προκειμένου το Q2 να μπορεί να προσαρμοστεί στο στυλ που το θέλει κανείς. Από πλευράς σχεδιασμού αλλά και ποιότητας κατασκευής το ταμπλό του θυμίζει πολύ το αντίστοιχο του Α3 με μόνη διαφοροποίηση τη σταθερή οθόνη στο κέντρο του -γεγονός είναι πως θα θέλαμε και εδώ τη βυθιζόμενη- το μέγεθος της οποίας μπορεί να φτάσει μέχρι και τις 8,3 ίντσες. Από την οθόνη ελέγχονται ουσιαστικά τα πάντα, των ολοκληρωμένων δυνατοτήτων διασύνδεσης smartphones συμπεριλαμβανομένων, ενώ διαθέσιμα είναι και όλα τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Στα οποία περιλαμβάνονται τόσο αυτό της αυτόνομης στάθμευσης (Parking Assist), για παράλληλους και κάθετους χώρους, όσο και το σύστημα ημι- αυτονόμης οδήγησης που λειτουργεί μέχρι και τα 65 χλμ./ ώρα.

q2-29

Γενικά ο εξοπλισμός εξυπηρέτησης, διασύνδεσης, ασφάλειας και υποβοήθησης είναι πλήρης, ενώ η λίστα με τα εξτρά περιλαμβάνει από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων (Audi Virtual Cockpit) μέχρι και Head Up Display (HUD).

Πέρα από καλά εξοπλισμένη και high tech η καμπίνα του Q2 είναι και άνετη, με ικανοποιητικούς χώρους ακόμα και για 5 επιβάτες και πορτμπαγκάζ με μέγεθος που κυμαίνεται από 405 έως και 1.050 λίτρα, πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα αλλά και σχετικά ψηλό κατώφλι φόρτωσης. Μάλιστα η 5η πόρτα μπορεί να ανοίγει και ηλεκτρικά, γεγονός που αυξάνει κατά πολύ την πρακτικότητα, όπως και η δυνατότητα ασύμμετρης αναδίπλωσης της πλάτης του πίσω καθίσματος και μάλιστα σε τρία τμήματα (40:20:40) στην έκδοση Comfort.

Γενικά το εσωτερικό του Q2 είναι πρακτικό, με πολλές θήκες και θέσεις για μικρο- αντικείμενα και ότι έχει κανείς πάνω του από φορητές συσκευές, κουτιά αναψυκτικών κ.λπ, γεγονός που επίσης τονίζει το σύγχρονο αλλά και νεανικό προφίλ του.

Το τελευταίο αντικατοπτρίζεται και στα δυναμικά χαρακτηριστικά, καθώς το μικρότερο SUV της Audi έχει σαφή σπορτίφ προσανατολισμό. Με πολύ μικρές ή περιορισμένες κλίσεις στις στροφές, με καλό έλεγχο του αμαξώματος από την ανάρτηση, με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης και όταν η κίνηση μεταδίδεται μόνο στους εμπρός τροχούς -quattro είναι οι 2.0 TDI των 150 και 190 ίππων που συνδυάζονται αποκλειστικά με το αυτόματο S-Tronic των 7 σχέσεων- και με ένα πολύ καλό, το καλύτερο σε SUV με τα σήματα της Audi, σε αίσθηση και ακρίβεια σύστημα διεύθυνσης.

q2-2

Σε ότι αφορά την άνεση από την ανάρτηση, υπάρχει η εξ ορισμού αδυναμία του πίσω ημιάκαμπτου στις εγκάρσιες ανωμαλίες των δρόμων, που εδώ γίνεται αντιληπτή από τους επιβάτες μόνο στις ιδιαίτερα έντονες.

Στην πράξη το Q2 και λόγω διαστάσεων είναι εξαιρετικά ευέλικτο στον αστικό ιστό, ιδιαίτερα ευχάριστο στο επαρχιακό οδικό δίκτυο με διαδοχικές στροφές, ενώ στις εθνικές οδούς είναι ήσυχο και πολιτισμένο. Αυτό πρέπει να αποδοθεί και στην πολύ καλή του αεροδυναμική (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,30), στην οποία συμβάλλει και η απόσταση των σχεδόν 15 εκατοστών από το έδαφος.

Η τελευταία θα βοηθήσει και στην κίνηση σε βατούς χωματόδρομους, ενώ από κει και πέρα τα όρια θέτουν τόσο οι ικανότητες του οδηγού όσο και οι περιορισμοί των ελαστικών. Πέρα από την άσφαλτο, αλλά και στην άσφαλτο ο τετρακύλινδρος diesel των 1.600 κυβικών, των 116 ίππων και των 250 Nm αποδεικνύεται ελαστικός από χαμηλά και πρόθυμος τουλάχιστον μέχρι και τις μεσαίες στροφές λειτουργίας του. Από κει και πάνω δεν υπάρχει λόγος να τον πιέσει κανείς, μιας και η κατανάλωσή του αυξάνεται -αν με τη βοήθεια του κιβωτίου με τον πολύ καλό επιλογέα ο οδηγός τον κρατά στη μεσαία περιοχή του στροφομέτρου θα δεί χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια κάτω από τα 6,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα και ας καλύπτει πολλά χιλιόμετρα μέσα στην πόλη. Εξίσου αυξάνεται και το επίπεδο θορύβου του, που έτσι κι αλλιώς δεν είναι χαμηλό.

Από πλευράς επιδόσεων το Q2 1.6 TDI χρειάζεται 10,3 δεύτερα για το 0-100 και η τελική του φτάνει σχεδόν τα 200 χλμ./ ώρα, ενώ η τιμή εκκίνησής του είναι οι 27.300 ευρώ (31.400 με αυτόματο κιβώτιο). Συνολικά οι τιμές του νέου και ιδιαίτερα αξιόλογου μικρού SUV της Audi ξεκινούν από τις 23.900 ευρώ σε συνδυασμό με τον καινούργιο 3κύλινδρο 1.0 TFSI, που αποδίδει και αυτός 116 ίππους.

Γιάννης Σκουφής

AUDI Q2 1.6 TDI
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.191×1.794×1.508 χιλ.
Μεταξόνιο: 2.601 χιλ.
Πορτμπαγκάζ: 405- 1.050 λίτρα
Βάρος: 1.310 κιλά
Κινητήρας: 1.598 κ.εκ., 4 κύλινδροι, turbo diesel
Ισχύς: 116 PS/ 3.250- 4.000 σ.α.λ.
Ροπή: 250 Nm/ 1.500- 3.200 σ.α.λ.
0-100, Τελική: 10,3”, 197 χλμ./ ώρα
Κατανάλωση: 5,9 λίτρα/ 100 χλμ.
CO2: 104 γραμμάρια/ χλμ.
Τέλη: 102 €
Τιμή: από 27.600 €

Φωτογραφίες: Παναγιώτης Τριτάρης

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Formula 1: Αυτά είναι τα μονοθέσια του 2024

F1

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

Alfa Romeo: Τελικές δοκιμές της Milano που παρουσιάζεται στις 10 Απριλίου

Alfa Romeo

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz