Σύνδεση

Audi

AUDI A3 1.4 TFSI

audi-a3-14-tfsi-1

Από την πληθώρα νέων μοντέλων στο premium κομμάτι της μικρής-μεσαίας κατηγορίας το Αudi A3 μπορεί να περηφανεύεται για δύο πράγματα: ότι αυτό πρακτικά δημιούργησε την κλάση πριν από 16 και κάτι χρόνια και ότι είναι το αδιαμφισβήτητο best seller της.

Ετσι λοιπόν, για την καινούργια γενιά του, που πολύ σύντομα θα εμπλουτιστεί και από το 5θυρο Sportback και στο μέλλον τόσο από ένα κάμπριο όσο και από ένα σεντάν, οι άνθρωποι της Audi ήταν λογικό να εκμεταλλευτούν όλη την εμπειρία που έχουν συσσωρεύσει αυτά τα χρόνια. Το αποτέλεσμα είναι το νέο Α3 να εμφανίζεται πιο ώριμο και πιο ολοκληρωμένο από ποτέ.

Η ωριμότητα απεικονίζεται και στην εξωτερική του εμφάνιση. Χωρίς να έχει διαγραφεί το DNA που έχει δημιουργηθεί αυτό το χρονικό διάστημα καi χωρίς να έχει αποστασιοποιηθεί από το γνώριμο look του είναι σαφώς πιο σύγχρονο και ξεχωριστό, με νεανικές και ταυτόχρονα σπορτίφ γραμμές.

Παραπλήσια η λογική της προσέγγισης και στο εσωτερικό με το minimal διάκοσμο, την πολύ καλή ποιότητα, την χωρίς προβλήματα εργονομία και τη high tech νότα που εξασφαλίζεται τόσο από το MMI Νavigation Plus (επιπλέον εξοπλισμός) όσο και από την αναδυόμενη οθόνη των πολλαπλών ενδείξεων που είναι μια σαφώς καλύτερη λύση σε σχέση με τις σταθερές που χρησιμοποιούνται στην κατηγορία. Παράλληλα το εσωτερικό του νέου Α3 είναι και πιο άνετο, μιας και οι σχεδιαστές του εκμεταλλεύθηκαν την αύξηση του μεταξονίου (στο Sportback είναι ακόμα μεγαλύτερο) και εξασφάλισαν ικανοποιητικούς χώρους τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές (πορτμπαγκάζ από 365 έως 1.100 λίτρα).

Αυτή η βελτίωση των χώρων έγινε εφικτή χάρη στη χρήση του νέου πλαισίου με τον κωδικό MQB, που επιπλέον είχε σα συνέπεια και τη μείωση του βάρους. Στα επίπεδα του αρχέτυπου μοντέλου του 1996 με σαφώς πιο πλούσιο εξοπλισμό και συστήματα ασφαλείας, γεγονός που συνιστά πολύ μεγάλη πρόοδο.

Μια πρόοδος η οποία αντικατοπτρίζεται και στο δρόμο, μιας και το νέο Α3 δείχνει πιο ανάλαφρο και ζωντανό σε σχέση με τον προκάτοχό του, καθώς ο κινητήρας του -στην περίπτωσή μας ο 1.4 TFSI των 122 ίππων που είναι επίσης ολοκαίνουργιος-, πιέζεται σαφώς λιγότερο. Και εξασφαλίζει μια αίσθηση επάρκειας, κάτω από όλες σχεδόν τις συνθήκες. Παράλληλα εμφανίζεται και οικονομικός (επίσημη τιμή τα 5,2 λίτρα αμόλυβδης για κάθε 100 χιλιόμετρα, πρακτικά υπολογίστε γύρω στα 7), ενώ λογικό είναι τα πιο λίγα κιλά να έχουν ακόμα μεγαλύτερη θετική επίδραση στη βασική έκδοση των 1.200 κυβικών και των 105 ίππων, πάντα με turbo.

Φυσικά το πιο χαμηλό βάρος παίζει σημαντικό ρόλο και στα δυναμικά χαρακτηριστικά. Έτσι το Α3 είναι πιο ακριβές σε ότι αφορά την οδική του συμπεριφορά σε σχέση με τον προκάτοχό του, πιο άμεσο και πιο σπορτίφ, χωρίς παράλληλα να έχει χάσει το καλό επίπεδο άνεσης. Η έκδοση της δοκιμής μας ήταν εξοπλισμένη με άξονα πολλαπλών συνδέσμων πίσω, ενώ στη βασική 1.2 TFSI καθώς και στην 1.6 TDI των 105 ίππων χρησιμοποιείται ένας πιο απλός και ακόμα  πιο ελαφρύς ημιάκαμπτος που τα καταφέρνει μια χαρά.

Όπως μια χαρά τα καταφέρνει συνολικά το A3 1.4 TFSI, που αποδεικνύει στην πράξη πως αποτελεί κορυφαία επιλογή για την κατηγορία. Οι τιμές του ξεκινούν από τις 21.240 ευρώ με απόσυρση (22.200 χωρίς) και επίπεδο εξοπλισμού Attraction, που ουσιαστικά είναι πλήρες. H πιο πλούσια έκδοση Ambition, που επιπλέον διαθέτει το σύστημα Drive Select (o οδηγός εδώ επιλέγει το πρόγραμμα ρύθμισης, που επηρεάζει την αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης αλλά και την απόκριση τόσο του κινητήρα όσο και του αυτόματου κιβωτίου όπου υπάρχει), σπορ καθίσματα, το MMI με την αναδυόμενη οθόνη που προαναφέραμε, καθώς και αυτόματο κλιματισμό, κοστίζει 24.200 ευρώ. Τέλος οι τιμές του Α3 1.2 TFSI ξεκινούν από 20.500 ευρώ χωρίς απόσυρση, ενώ η διαφορά για το Sportback, που όπως είπαμε έχει μεγαλύτερο μεταξόνιο και ως εκ τούτου ακόμα καλύτερους χώρους και ευκολία πρόσβασης χάρη και στις πίσω πόρτες, είναι +1.000 ευρώ.

Γιάννης Σκουφής

AUDI A3 1.4 TFSI (122 PS)

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

4.237×1.777×1.421 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.601 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

365- 1.100 λίτρα

Βάρος:

1.365 κιλά

Κινητήρας:

1.395 κ.εκ., 4 κύλ., turboβενζίνης

Ισχύς:

122 PS/ 5.000 σ.α.λ.

Ροπή:

200 Nm/ 1.400 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

9,1”, 203 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:

7,2 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

120 γραμμάρια/ χλμ.

Τέλη:

108 €

Τιμή:

από 22.200  €

από 21.240 € με απόσυρση

{gallery}photos/32/TEST/AUDI-A3-14-TFSI{/gallery}


{youtube}lAFefUm4fSE{/youtube} {youtube}6NijltQ2A90{/youtube}

Επόμενο:

AUDI RS7: ΔΩΣΕ!

Μη χάσεις:

AUDI SQ5 TFSI

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Δείτε τι κάνουν οι Άραβες για να ξεκολλάνε τα αυτοκίνητα στην άμμο (Video)

Featured

Αυτό είναι το πιο φτηνό ηλεκτρικό αυτοκίνητο του κόσμου. Ξεκινά από 1.350 ευρώ

Featured

Δείτε το Ford Bronco στο πολύ σκληρό Rubicon Trail, το… Nürburgring των τετρακίνητων (Video)

Featured

H σπορ BMW M235i Gran Coupe προβλημάτισε στο τεστ ταράνδου (Video)

BMW







AbarthAlfa RomeoAston MartinAudiBentleyBMWCadillacCaterhamChevroletChryslerCitroenCorvetteDaciaDaihatsuDodgeFerrariFiatFordHondaHyundaiInfinitiJaguarJeepKIALamborghiniLanciaLand RoverMazdaMercedes BenzMiniMitsubishimorganmustangNissanOpelPeugeotPorscheRenaultsaabSEATskodasmartssangyongsubarusuzukiToyotaVolkswagenVolvo

Newsletter Signup