Σύνδεση

Audi

AUDI A1 1.6 TDI

Μπορεί οι κινητήρες πετρελαίου να ταιριάζουν συνειρμικά με μεγάλα αμαξώματα, όμως όπως αποδεικνύουν και οι ποσοστώσεις επί των πωλήσεων είναι δημοφιλείς και στα μίνι και υπερ-μίνι. Ακόμα και σε αυτά με premium χαρακτήρα και τιμή, όπως το Audi A1 της δοκιμής μας. Μάλιστα στο συγκεκριμένο ο γνωστός, δοκιμασμένος και καθιερωμένος diesel των 1.600 κυβικών της μάρκας και του ομίλου VW συνεργάζεται και με αυτόματο κιβώτιο.

Το οποίο και εδώ αποδεικνύει πόσο σωστός είναι ο συνδυασμός κινητήρα πετρελαίου και αυτόματου κιβωτίου τόσο σε ότι αφορά τη μείωση του φόρτου εργασίας το οδηγού όσο και την επίτευξη οικονομίας καυσίμου. Κι αυτό γιατί παρουσία του αυτόματου κιβωτίου η ροπή του diesel, που για την περίσταση ανέρχεται σε 230 Nm, μπορεί να εκμεταλλευθεί πλήρως και αντίστοιχα να συμπιεστεί η κατανάλωση ακόμα και κοντά στα 5,0 λίτρα για κάθε 100 χιλιόμετρα.

Στον ανοιχτό δρόμο η παραπάνω τιμή είναι βέβαια ακόμα πιο εύκολο να επιτευχθεί, ενώ ταυτόχρονα το μικρότερο των Audi παραμένει σταθερό, άνετο και σβέλτο (0-100 σε 11,4 δεύτερα, τελική 182 χλμ./ ώρα). Σίγουρα πιο σβέλτο από ότι νομίζει κανείς λαμβάνοντας υπόψη τους 90 ίππους που αποδίδει ο τετρακύλινδρος TDI. Οι οποίοι ως ονομαστική τιμή ακούγονται λίγοι –υπάρχει πάντως και έκδοση 105 ίππων του ίδιου κινητήρα- αλλά ας μην ξεχνάμε αφενός πως εδώ το καταλυτικό μέγεθος είναι η ροπή και αφετέρου πως μιλάμε για ένα μικρό από πλευράς διαστάσεων μοντέλο με αντίστοιχο βάρος.

Αν κάτι ενοχλεί στον κινητήρα δεν είναι ούτε η απόδοσή του ούτε ο συνδυασμός του με το αυτόματο κιβώτιο. Είναι η σχετικά τραχιά λειτουργία του, άλλωστε έχει και κάποια χρόνια στην πλάτη του, που πάντως μετά από κάποιο χρονικό διάστημα διόλου ενοχλεί καθώς την έχεις συνηθίσει μαζί με το επίπεδο θορύβου του, που βέβαια γίνεται αντιληπτό περισσότερο απ’ έξω παρά μέσα.

Γεγονός είναι πάντως πως το Α1 με τον κινητήρα πετρελαίου αποδεικνύεται ευχάριστο και οικονομικό εκτός πόλης, πρακτικό, ευέλικτο και ξεκούραστο εντός αυτής χάρη και στο αυτόματο κιβώτιο, ενώ σε κάθε περίπτωση είναι οικονομικό. Κάτι που ειδικά στις μέρες μας παίζει κάτι παραπάνω από σημαντικό ρόλο.

Από κει και πέρα τα υπόλοιπα στοιχεία δεν διαφοροποιούνται από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις του μικρού Audi, δηλαδή είναι ποιοτικό, πολύ άνετο για δύο επιβάτες και άνετο για τέσσερις, οι οποίοι μάλιστα στην 5θυρη έκδοση Sportback της δοκιμής μας μπαίνουν και βγαίνουν με άνεση.

Συνολικά πρόκειται για μια αξιόλογη πρόταση, η οποία βέβαια δεν είναι φτηνή: το Αudi Α1 1.6 TDI ξεκινά στη βασική του αλλά αρκετά καλά εξοπλισμένη έκδοση Attraction από τις 19.300 ευρώ, ενώ η προσαύξηση για το αυτόματο κιβώτιο είναι 2.000 ευρώ –πάντα για το 5θυρο Sportback.

Αν στο σημείο αυτό θα θέλαμε να κάναμε μια σύγκριση με τις βενζινοκίνητες εκδόσεις του Α1 και ειδικά αυτές με αυτόματο κιβώτιο θα πρέπει να πούμε πως πρακτικά οι 1.4 TFSI και 1.6 TDI έχουν άλλο χαρακτήρα –πιο σπορτίφ η πρώτη, πιο touring και οικονομική η δεύτερη- ενώ το γεγονός ότι τις χωρίζουν μόλις 300 ευρώ κάνει τη μεταξύ τους επιλογή μια καθαρά προσωπική υπόθεση, με βάση τις εκάστοτε ανάγκες και προτιμήσεις.

Από την άλλη αν βγάλει κανείς από την εξίσωση το αυτόματο κιβώτιο τότε αυτό που κερδίζει πόντους είναι το 1.2 TFSI των 86 ίππων –διαθέσιμο αποκλειστικά με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο– που και ζωντανό είναι και αρκούντως οικονομικό και η τιμή του ξεκινά από τις 16.800 ευρώ. Αυτό σημαίνει μια διαφορά της τάξης των 2.500 ευρώ από την αντίστοιχη έκδοση εξοπλισμού του 1.6 TDI, πόσο δηλαδή που πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη αναφορικά με την απόσβεσή του κ.λπ.

Γιάννης Σκουφής

ΑUDI A1 1.6 TDI

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

3.964×1.740×1.416 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.469 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

270 λίτρα

Βάρος:

1.136 κιλά

Κινητήρας:

1.598 κ.εκ., 4 κύλ., turbodiesel

Ισχύς:

90 PS/ 4.200 σ.α.λ.

Ροπή:

230 Nm/ 1.500- 2.500 σ.α.λ.

0-100, Τελική:

11,4”, 182 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:

5,1λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

99 γραμμάρια/ χλμ.

(110 το αυτόματο)

Τέλη:

0 € (99 €το αυτόματο)

Τιμή:

από 19.300  €

από 21.300 € το αυτόματο

 

{gallery}photos/29/test/AUDI-A1-16-TDI{/gallery}


Επόμενο:

AUDI RS5 CABRIOLET

Μη χάσεις:

ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΟ AUDI R8

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured