Σύνδεση

Aston Martin

ASTON MARTIN VALKYRIE: AYTH EINAI H OΡΙΣΤΙΚΗ ΜΟΡΦΗ ΤΗΣ

Πρόκειται για ένα από τα πιο πολυσυζητημένα (μαζί με την επερχόμενη MercedesProject One) αυτοκίνητα των ημερών μας, καθώς αποτελεί ότι πιο κοντινό θα έχει φτιαχτεί σε μονοθέσιο της Formula 1 (και αυτό δεν είναι σχήμα λόγο πλέον). Μιλάμε για την Aston Martin Valkyrie της οποίας πρόσφατα δόθηκαν στην δημοσιότητα οι πρώτες επίσημες φωτογραφίες για την σχεδόν τελική μορφή που θα έχει το αμάξωμά της.

aston-martin-valkyrie2

Πρόκειται για όσους δεν γνωρίζουν για την συνεργασία της Aston Martin με την ομάδα F1 της Red Bull και αποτελεί πνευματικό παιδί ενός από τα πιο χαρισματικά μυαλά που έχουν περάσει από την Formula 1, του Andrian Newey. Ο ίδιος υποστηρίζει σε συνέντευξή του στο Αγγλικό Top Gear ότι το πρότζεκτ ξεκίνησε στο μυαλό το το 2014 και πήρε το ΟΚ αρκετά αργότερα, με το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής να αναμένεται να δοθεί στους πελάτες στις αρχές του 2019.

aston-martin-valkyrie7

Στις φωτογραφίες, σύμφωνα με τον αρχισχεδιαστή της Aston Martin, Miles Nurnberger, βλέπουμε την Valkyrie όπως θα είναι στην τελική της μορφή σε ποσοστό 95%, με κάποιες αλλαγές να γίνονται για λόγους που έχουν να κάνουν με την χρήση στον δρόμο και τις νομικές απαιτήσεις που αυτό προϋποθέτει.

aston-martin-valkyrie5

Το μυστικό στην περίπτωση της Valkyrie είναι το μικρό μέγεθος και πάνω από όλα το χαμηλό βάρος. Ο ίδιος ο Νewey λέει ότι βρίσκει τις LaFerrari ή McLaren P1 μεγάλες και δυσκίνητες, οπότε έπρεπε να σχεδιάσει κάτι αρκετά διαφορετικό. Έτσι πέρα από το ελάχιστο δυνατό πλάτος για να μπορούν να χωρούν δύο επιβάτες, έγινε σημαντική προσπάθεια να κρατηθεί το βάρος στα 1.000 κιλά, αν και του ξέφυγε -προς το παρόν- κατά μόλις 30 επιπλέον.

aston-martin-valkyrie9

Κάθε τι επάνω στην Valkyrie έχει φτιαχτεί με στόχο την μείωση του βάρους στο ελάχιστο. Η προσοχή στην λεπτομέρεια φθανει σε τέτοιο σημείο ώστε ακόμα και το σήμα να έχει πάχος μόνο 70 microns κάτι που το κάνει 30% λεπτότερο από την ανθρώπινη τρίχα και 99,4% ελαφρύτερο από το κλασικό σήμα της Aston Martin.

aston-martin-valkyrie15

H ίδια μινιμαλιστική προσέγγιση ακολουθείται και στο εσωτερικό, όπου -αν καταφέρεις να μπεις…- κυριαρχεί το carbon fiber και οι ελάχιστες έως μηδενικές ανέσεις για τους δύο επιβάτες, που παρά τις αντιρρήσεις της Aston Martin (η οποία πρόκρινε μια διαφορετική λύση), τελικά φαίνεται να χωρούν ο ένας τόσο κοντά δίπλα στον άλλο. Το όλο set-up “χτίζεται” πάνω στον εκάστοτε πελάτη και τις ανάγκες του ενώ οι μόνες δυνατότητες ρύθμισης είναι στο τιμόνι και τα μετακινούμενα εμπρός πίσω πεντάλ.

aston-martin-valkyrie18

Σε ότι αφορά τις επιλογές των κινητήρων ο Newey είχε να διαλέξει μεταξύ ενός V6 και ενός V12 ατμοσφαιρικού, αλλά όπως λέει δεν υπήρχε και σημαντική διαφορά μεταξύ των δύο, οπότε κατέληξε στον δεύτερο (που υπάρχει βέβαια και μέσα στο… “μαγαζί”). Πέρα από όλα τα άλλα ένας V12 έχει και τον σωστό ήχο για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, ξεπερνώντας μάλιστα σ’ αυτό το σημείο τα αποστειρωμένα σύγχρονα μονοθέσια της F1. Το σίγουρο είναι ότι θα έχει κάποιας μορφής υποβοήθηση από ένα υβριδικό σύστημα με ηλεκτροκινητήρα με τις φήμες να θέλουν αυτόν τον κινητήρα να χρησιμεύει και ως… όπισθεν έτσι ώστε να μειωθεί ακόμα περισσότερο το βάρος του κιβωτίου ταχυτήτων.

aston-martin-valkyrie11

Πέρα από το χαμηλό βάρος και τον κινητήρα (για τον οποίο γνωρίζουμε ότι θα βρίσκεται πάνω από τα 1.000 άλογα ώστε να υπάρχει αναλογία βάρους 1:1), το δυνατότερο χαρτί του νέου hypercar είναι η αεροδυναμική. Όπως βλέπουμε και στις φωτογραφίες πρόκειται για ότι πιο ακραίο κυκλοφορεί (ή μάλλον πρόκειται να κυκλοφορήσει) στους δρόμους με πινακίδες και άδεια κυκλοφορίας, το οποίο χρησιμοποιεί στο έπακρο ενεργά πάνελ στην διαδρομή του αέρα έτσι ώστε να αυξάνει τα αεροδυναμικά φορτία στις υψηλές ταχύτητες.

aston-martin-valkyrie10

Όσο για τις επιδόσεις, είναι προφανές ότι θα έχουμε να κάνουμε ίσως με το πιο γρήγορο αυτοκίνητο στον κόσμο. Όταν ρωτήθηκε από το Top Gear για χρόνους, ο Νewey απάντησε ότι σε προσομειώσεις που έχουν κάνει περνάει άνετα την LaFerrari και την McLaren P1 GTR. Δεν τον ενδιαφέρει όμως ο χρόνος στο Νίρμπουργκρινγκ γιατί το βρίσκει εξαιρετικά επικίνδυνο ακόμα και για ένα Mini, πολύ δε περισσότερο για ένα αυτοκίνητο όπως η Valkyrie. Και προτείνει χρόνους σε κανονικές πίστες της Formula 1 όπως το Silvestone (και δεν του δίνουμε καθόλου άδικο για αυτό).

aston-martin-valkyrie12

Η Valkyrie θα κατασκευαστεί σε μόλις 150 κομμάτια με κόστος κοντά στα 3 εκατομμύρια ευρώ (περιττό να πούμε ότι όλα έχουν ήδη προπωληθεί…). Ακόμα 25 από αυτές θα κατασκευαστούν με προδιαγραφές πίστας έτσι ώστε να μπορούν να συμμετέχουν στην κατηγορία LMP1. Όπως και να έχει πρόκειται για το πιο ακραίο αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί μέχρι σήμερα, και όπως φαίνεται και από τις φωτογραφίες είναι ένα γνήσιο τέκνο ενός από τα καλύτερα μυαλά που έχει αναδείξει η Formula 1.

Παναγιώτης Τριτάρης

 

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Το Fiat Panda έγινε Pandina (Video)

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured