Σύνδεση

Aprilia

APRILIA TUONO V4R APRC

Η Aprilia γδύνει την  παγκόσμια πρωταθλήτρια SBK και την προσφέρει σε όσους αναζητούν το κάτι άλλο στην καθημερινότητά τους. Η νέα Tuono V4R βασίζεται στο πλαίσιο και στον κινητήρα του superbike RSV4, διαφέρει όμως με τις απαλές και συνάμα αιχμηρές γραμμές του, το όμορφο μικρό «μούτρο», τα μαζεμένα πλαστικά περιφερειακά και το χτυπητό κίτρινο χρώμα!

Είναι προκλητική μεν, αλλά και τόσο μικρή στο μάτι. Πάνω της κάθεσαι ψηλά, με το τιμόνι να είναι πιο ψηλά. Το τελευταίο δεν… κόβει καθόλου και στις περισσότερες των περιπτώσεων στέκεσαι ως θεατής ανάμεσα στα ακινητοποιημένα οχήματα.

Η κοφτερή συμπεριφορά του RSV4 και το ήδη μικρό μέγεθος είχαν περιθώρια για πιο προβλέψιμη συμπεριφορά και σταθερότητα σε καθημερινές συνθήκες οδήγησης και προς αυτόν ακριβώς τον τομέα κινήθηκε η Aprilia, κάνοντας τις απαραίτητες επεμβάσεις στα περιφερειακά (κυρίως σε ανάρτηση, γεωμετρία και φρένα). Παράλληλα έκανε νέες ρυθμίσεις στον τετρακύλινδρο διάταξης V κινητήρα με τον μεθυστικό ήχο, προκειμένου αυτός να προσαρμοστεί στη νέα του χρήση.

Το διαμάντι της Aprilia αποδίδει για την περίσταση 167,3 ίππους και με το βάρος της μοτοσυκλέτας να βρίσκεται στα 183 κιλά, έξι λιγότερα από του superbike μοντέλου, τα ερωτηματικά αρχίζουν να σου γαργαλάνε το  μυαλό. Αν σκεφτείς ότι σε αυτό το πακέτο έχουν παραμείνει αναλλοίωτα όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα που συναντήσαμε και στο RSV4, τότε η τελική τιμή αγοράς μπορεί να θεωρηθεί άκρως δελεαστική και να σε βάλει στην… πρίζα.

Το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης APRC που διαθέτει το Tuono ρυθμίζεται σε οκτώ θέσεις, ακόμα και εν κινήσει. Με τη «θέση 8» να παρεμβαίνει πιο ουσιαστικά στην μείωση του φαινομένου και τη «θέση 1» να επιτρέπει περισσότερη πλαγιολίσθηση και παιχνίδι, ο αναβάτης μπορεί μέχρι και να απενεργοποιήσει το σύστημα, αφήνοντας την τύχη του στην οδηγική του ικανότητα, τόλμη και εμπειρία.

Υπάρχει και έλεγχος …σούζας, μιας και το σύστημα wheelie control ελέγχεται σε τρία στάδια, με το πρώτο να είναι το πιο ελεύθερο και το τρίτο το πιο περιοριστικό, πάντα όσον αφορά στο πόσο ψηλά θα σηκωθεί ο μπροστινός τροχός! Ονειρικό και το σύστημα launch control, που σου δίνει τη δυνατότητα να «κλειδώσεις» το γκάζι και να ανεβάζεις ταχύτητες χωρίς συμπλέκτη, ενώ δεν θα μπορούσε να λείπει η τριπλή χαρτογράφηση, δηλαδή η δυνατότητα ρύθμισης του κινητήρα σε τρεις διαφορετικές λειτουργίες. Ρύθμιση Track για την απόλυτη δύναμη στην πίστα, Sport για κάτι πιο χαλαρό στο δρόμο και Rain για 25% μειωμένη απόδοση όταν οι συνθήκες είναι γλιστερές.

Το ψηφιακό όργανο δίνει τις απαραίτητες πληροφορίες για την προεπιλεγμένη πτήση: Όλα μέσα, όλα ενεργοποιημένα στο full: Traction control στο «mode 8», wheeliecontrol στο «mode 3», launch control στο «mode 3» και ανάφλεξη στο… όλα τέρμα. Πρώτη σχέση στο κιβώτιο, άνοιγμα του γκαζιού στις 6.000 σ.α.λ., προοδευτική αποσύμπλεξη και το Tuono… εκσφενδονίζεται!

Στην ξέφρενη πορεία νιώθεις τα ηλεκτρονικά να παρεμβαίνουν και το τελικό αποτέλεσμα της εκπληκτικής επιτάχυνσης και σταθερότητας σε κάνει να αισθάνεσαι άχρηστος. Δίχως τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, η μοτοσυκλέτα έρχεται εύκολα στα «κέφια» της και έχοντας θέση οδήγησης που βοηθάει στις «ταρζανιές», κάνει ακριβώς αυτό, κάθε στιγμή.

Ο τροχός αποχωρίζεται την άσφαλτο εν ριπή οφθαλμού, στήνεται εύκολα και ανάποδα, όπως κάναμε παλιά με τα ποδήλατα για να λαδώσουμε την αλυσίδα. Νριφτάρει με άνεση στην επιτάχυνση και ζωγραφίζει το δρόμο με το 200άρι πίσω ελαστικό, αναγκάζοντας τον αναβάτη να το γραπώσει από το τιμόνι, ή να κλείσει το γκάζι. Πρέπει να έχεις γνώσεις για να το πιέσεις στη στροφή, μιας και η ροπή του V4 εύκολα θα διώξει τον πίσω τροχό, με την παγιολίσθηση να είναι από απόλυτα ελεγχόμενη μέχρι απόλυτα ατελείωτη, ανάλογα με το πως έχεις ρυθμίσει τα ηλεκτρονικά καλούδια.

Το όλο σύστημα είναι διασκεδαστικό και ασφαλές, απαιτώντας σύνεση και σεβασμό από τον αναβάτη. Που ανάλογα με τις διαθέσεις και την εμπειρία του μπορεί να μάθει πολλά πράγματα από μόνος του, ένα σχολείο αυτό-εκπαίδευσης δηλαδή, με ηλεκτρονικό χαρακτήρα. Και για να το θέσουμε πιο απλά, ακόμα και τελείως άσχετος να είσαι, με το Tuono θα κινηθείς απροσδόκητα γρήγορα και με απρόσμενη αίσθηση ασφάλειας από την πρώτη στιγμή που θα το καβαλήσεις. Είπαμε όμως, με σύνεση γίνονται σωστά τα πράγματα!

Να το πάρω; Να το πάρεις, να το πάρεις! Και μάλιστα στην έκδοση με όλα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα, που στοιχίζει 13.900 ευρώ. Τηρουμένων απόλυτα των αναλογιών, είναι ότι «περισσότερο» μπορείς να αγοράσεις με αυτά τα χρήματα. Και δεν αναφερόμαστε σε αξεσουάρ εντυπώσεων αλλά σε ηλεκτρονικό παροξυσμό διασκέδασης, οδηγικής ευχαρίστησης και ασφάλειας!

Νίκος Βιτσιλάκης

 

  APRILIA TUONO V4R APRC

 

Κινητήρας: 

 

Υγρόψυκτος, 4χρονος, 4κύλινδρος σε σχήμα V, 2 ΕΕΚ, 16βάλβιδος, ηλεκτρονικός ψεκασμός

Κυβικά:

999,6

Ίπποι:

167,3 στις 11.500 σ.α.λ.

Κιβώτιο ταχυτήτων:

6 σχέσεων

Βάρος:

183 κιλά (κενή υγρών)

Ύψος σέλας:

835 χιλ.

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ:

17 λίτρα

Τιμή (χωρίς APRC):

13.900 € (12.700 €)

 

{gallery}photos/38/MOTO/APRILIA-TUONO-V4R-APRC{/gallery}


Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota