Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια κινητικότητα στην αναβίωση γνωστών ή λιγότερο γνωστών αυτοκινητοβιομηχανιών του παρελθόντος, όχι πάντα με επιτυχία αν κρίνει κανείς από το πιο τρανταχτό παράδειγμα, αυτό της Maybach.
Στην έκθεση της Γενεύης λοιπόν, σε λιγότερο από ένα μήνα, θα γίνει το πρώτο βήμα, με μια συνέντευξη τύπου, για την αναβίωση της Borgward, μιας γερμανικής μάρκας κύρους που είχε παρουσιάσει το πρώτο της μοντέλο, το Hansa 1500, στην έκθεση της Γενεύης και πάλι το 1949.
Ακολούθησαν, με μεγάλη επιτυχία, τα Isabella και Arabella, καθώς και το μεγαλύτερο των μοντέλων της μάρκας, το P100 που αποδείχθηκε και το κύκνειο άσμα της. Το P100 ήταν η πρώτη ευρωπαϊκή λιμουζίνα με πνευματική ανάρτηση, με αποτέλεσμα να θέτει τα όρια στη μεγάλη κατηγορία σε ότι αφορούσε τόσο την άνεση όσο και το επίπεδο εξοπλισμού.
Το P100 μπορεί να ήταν το τελευταίο αυτοκίνητο που παρουσίασε η Borgward, που τελικά πτώχευσε το 1961 αφήνοντας στο δρόμο 20.000 εργαζόμενους, αλλά ο λόγος για την οικονομική της καταστροφή ήταν το πολύ μεγάλο κόστος εξέλιξης του Arabella.
Οι φήμες για την αναγέννησή της ακούγονται από το 2006, ενώ τώρα φαίνεται πως ήρθε η ώρα, με επικεφαλής τον εγγονό του ιδρυτή της.
Γιάννης Σκουφής
