Σύνδεση

Alfa Romeo

ALFA GIULIETTA 1.4 170 PS

alfa-giulietta-170ps-1

Πόσα είναι τα αυτοκίνητα που πραγματικά ξεχωρίζουν; Όσο πιο χαμηλή είναι η τιμή τους τόσο λιγότερα γίνονται και αυτό είναι εν τέλει το μεγάλο προσόν της  Giulietta. Το ότι κατορθώνει δηλαδή σε μια οικονομικά προσιτή κατηγορία, τη μικρή- μεσαία, να αποτελεί μια ιδιαίτερη πρόταση, με προσωπικότητα αλλά και δυνατότητες.

Σίγουρα πρόκειται για μια από τις πολύ καλές στιγμές της πρόσφατης ιστορίας της Alfa Romeo, γεγονός που δικαιολογεί τόσο το βαρύ όνομα όσο και τα αισθητικά στοιχεία που δανείζεται από το top μοντέλο της μάρκας, την 8C Competizione, για το εσωτερικό της. Το οποίο είναι μοντέρνο και ξεχωριστό, με τους στρογγυλούς διακόπτες να δημιουργούν μια ωραία εικόνα και τον πίνακα οργάνων με το σαφή διαχωρισμό των δυο βασικών στοιχείων του να είναι σύγχρονος και ευανάγνωστος και ταυτόχρονα να παραπέμπει στην παράδοση της μάρκας.

Γεγονός είναι ότι το interior design της Alfa Romeo Giulietta σου δημιουργεί μια ιδιαίτερα θετική αίσθηση, μιας και νοιώθεις ωραία, κάθεσαι καλά πίσω από το τιμόνι και άνετα στις υπόλοιπες θέσεις, η ποιότητα είναι απόλυτα ικανοποιητική, η προσοχή στη λεπτομέρεια σημαντική και ο εξοπλισμός ουσιαστικά πλήρης ακόμα και στη βασική έκδοση. Όσο για το πορτμπαγκάζ μπορεί με τα 350 λίτρα του να μην είναι από τα μεγαλύτερα της μικρής-μεσαίας κατηγορίας και να έχει σχετικά ψηλό κατώφλι, είναι όμως πρακτικό καθότι το σχήμα του είναι καλά εκμεταλλεύσιμο.

Η ιδιαίτερη παρουσία συνεχίζεται και στο δρόμο, τόσο σε ότι αφορά την εμφάνιση της Giulietta όσο και τα δυναμικά της χαρακτηριστικά. Το πρώτο οφείλεται πέρα από τη συνολικά επιτυχημένη σχεδίασή της και στα τονισμένα επιμέρους αισθητικά στοιχεία της, όπως η μάσκα που συμβάλλει στο δυναμικό look, η διαμόρφωση αλά κουπέ του πίσω μέρους μαζί με την απουσία χειρολαβών για τις πίσω πόρτες, τα σχετικά φουσκωμένα φτερά. Παράλληλα το σπορτίφ στυλ ενισχύεται κι άλλο από τις σχετικά μικρές εξωτερικές διαστάσεις -το μήκος της δεν ξεπερνά τα 4,35 μέτρα- σε συνδυασμό με το μεγάλο μεταξόνιο (2,63 μέτρα) και τους μικρούς -οπτικά τουλάχιστον σε ότι αφορά τον εμπρός- προβόλους.

Φυσικά το μεγάλο μεταξόνιο, μαζί με τα φαρδιά μετατρόχια αλλά και τη σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση (γόνατα μπροστά, άξονας πολλαπλών συνδέσμων πίσω) κολακεύουν την παρουσία της μικρής Alfa Romeo στο δρόμο. H Giulietta, ακόμα και στο στάνταρ πρόγραμμα λειτουργίας της Normal «Ν», είναι άμεση και ακριβής στις αντιδράσεις της, καλά ζυγισμένη και με μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης.

Ο πραγματικός της χαρακτήρας αποκαλύπτεται πάντως στην επιλογή Dynamic (D) του γνωστού και από τη Mito διακόπτη DNA, που είναι στάνταρ σε όλη τη γκάμα. Εδώ ο προσανατολισμός γίνεται ακόμα πιο σπορτίφ, το τιμόνι βαραίνει κι άλλο και αποκτά ακόμα μεγαλύτερη αμεσότητα και ακρίβεια, ενώ ο κινητήρας έχει ακόμα πιο γρήγορη απόκριση στο γκάζι και αναπνέει ακόμα καλύτερα, ανεβάζοντας ακόμα πιο δυναμικά στροφές.

Ο MultiAir των 1.400 κυβικών στην έκδοσή του των 170 ίππων πάντως δείχνει η ιδανική επιλογή για την Giulietta. Κι αυτό γιατί έχει περισσότερα αποθέματα ισχύος ψηλά σε σχέση με το βασικό των 120 ίππων, ενώ ταυτόχρονα παραμένει αρκετά οικονομικός -κατά μέσο όρο χρειάστηκε 9,4 λίτρα για τη δοκιμή μας- και καθαρός, μιας και οι εκπομπές CO2 του είναι μόλις 134 γραμμάρια το χιλιόμετρο. Μάλιστα η τιμή αυτή –στη διαμόρφωσή της παίζει ρόλο και η ύπαρξη στάνταρ συστήματος start– stop που λειτουργεί πολύ καλά όσο ο οδηγός πατά αποφασιστικά το συμπλέκτη- είναι ενδεικτική για το πόσο ταιριάζει το συγκεκριμένο σύνολο στη Giulietta, μιας και η αντίστοιχη της έκδοσης των 120 ίππων είναι 149 γραμμάρια. Το τελευταίο έχει φυσικά αντίκτυπο και στα τέλη κυκλοφορίας που με τα σημερινά δεδομένα είναι 224 € για την έκδοση των 120 ίππων και 134 γι αυτήν των 170.

Αν κάτι εμποδίζει τον MultiAir στο να δει την κορυφή μεταξύ των διαθέσιμων turbo των 1.400 κυβικών της αγοράς είναι ότι ξεδιπλώνει τις αρετές του πάνω από τις 2.500 με 2.700 σ.α.λ. Κάτι που επιβεβαιώνεται και στα χαρτιά, καθώς και η μέγιστη ροπή του των 230 Nm στο πρόγραμμα Ν εμφανίζεται στις 2.250 στροφές, ενώ στο D τα Nm είναι μεν 250 αλλά στις 2.500 σ.α.λ. Στην πράξη δεν υπάρχει κανένα θέμα σε ότι αφορά τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, απλά δύσκολα θα δεις στο trip computer λιγότερα από 8,5 λίτρα, ακόμα και έξω από την πόλη.

Αυτό οφείλεται και στο ότι η Giulietta με το όλο στήσιμό της και το συνολικό της DNA σε παρακινεί να την πιέσεις, να επιλέξεις το D από το διακόπτη DNA (τυχαία η επωνυμία;) και να εκμεταλλευτείς τις πραγματικά μεγάλες δυνατότητες τόσο του πλαισίου όσο και του κινητήρα της. Κι αυτό είναι κάτι που δεν το συναντάς συχνά στις μέρες μας, οπότε ακόμα μόνο και γι αυτό θα μπορούσε να είναι μια ξεχωριστή και πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση μεταξύ των μικρών- μεσαίων μοντέλων κύρους.

Το τελευταίο προδιαθέτει στην ουσία και για τις τιμές της, οι οποίες για την εκδοχή των 170 ίππων του test μας και για τη βασική, αλλά ουσιαστικά χωρίς κενά, έκδοση εξοπλισμού Progression ξεκινούν από τις 22.650 € (21.690 με απόσυρση).

ALFA ROMEO GIULIETTA 1.4 TB (170 PS)

Διαστάσεις (ΜxΠxΥ):

4.351×1.798×1.465 χιλ.

Μεταξόνιο:

2.634 χιλ.

Πορτμπαγκάζ:

350 λίτρα

Βάρος:

1.365 κιλά

Κινητήρας:

1.368 κ.εκ., 4 κύλ., turbo

Ισχύς:

170 PS/ 5.500 σ.α.λ.

Ροπή:

230 Nm/ 2.250 σ.α.λ. (στο Ν)

250 Nm/ 2.500 σ.α.λ. (στο D)

0-100, Τελική:

7,8”, 218 χλμ./ ώρα

Κατανάλωση δοκιμής:

9,4 λίτρα/ 100 χλμ.

CO2:

134 γραμμάρια/ χλμ.

Τέλη:

134 €

Τιμή:

από 22.650  €

από 21.690 € με απόσυρση

φωτογραφίες: carzine.gr

{gallery}photos/26/test/ALFA-GIULIETTA-170PS{/gallery}


Επόμενο:

TOYOTA VERSO-S

Μη χάσεις:

FORD C-MAX 1.6 ECOBOOST

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

F1, Δοκιμές Μπαχρέιν: Η Red Bull παραχώρησε την πρώτη θέση στη Ferrari

F1

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Η Toyota κατηγορείται για παραποίηση στοιχείων σε κινητήρες diesel

Toyota