Σύνδεση

ΕΙΔΗΣΕΙΣ

15 ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ

Είναι γεγονός ότι μπορεί να φτιάξεις άπειρες λίστες με μοντέλα αυτοκινήτων. Εμείς στη συγκρεκριμένη σας παρουσιάζουμε 15 σημαντικά που είτε πρόσθεσαν κάτι στην εξέλιξη του αυτοκινήτου με την πάροδο των χρόνων, είτε έφτιαξαν είτε αναγέννησαν μια κατηγορία.

Φυσικά πρώτο πρώτο δεν θα μπορούσε να είναι άλλο από το Benz Patentwagen, που δημιούργησε στα τέλη του 19ου αιώνα την έννοια αυτοκίνητο όπως τη γνωρίζουμε σήμερα. Παρά την αναιμική του ισχύ, την οποία σήμερα έχει ένα τηλεκατευθυνόμενο αυτοκινητάκι ήταν ένα τεράστιο βήμα προς τη διευκόλυνση των μετακινήσεων.

Ακριβώς όπως ένα τεράστιο βήμα προκειμένου το αυτοκίνητο να μην μείνει προνόμιο των πλουσίων ήταν το Ford Model T, που έμεινε στην ιστορία για τους τεράστιους αριθμούς πωλήσεών του, για την εισαγωγή της γραμμής παραγωγής, αλλά και για την περίφημη φράση του Henry Ford «μπορείτε να πάρετε όποιο χρώμα θέλετε, αρκεί να είναι μαύρο». Κι αυτό γιατί στην αρχή τουλάχιστον της παραγωγής του η μαύρη βαφή στέγνωνε πιο γρήγορα και δεν καθυστερούσε έτσι η γραμμή.

Το ευρωπαϊκό αντίστοιχο του Ford Model T, με αρκετά χρόνια βέβαια να παρεμβάλλονται μεταξύ τους, είναι το VW Beetle, ο θρυλικός Σκαραβαίος, που ξεπέρασε τα 21.000.000 μονάδες, έβαλε τα θεμέλια για τη δημιουργία του τεράστιου ομίλου Volkswagen και λίγο έλειψε να τον διαλύσει όταν επέμεναν σε αυτόν, παρά το ότι έδειχνε και ήταν ξεπερασμένος. Ο μύθος θέλει μετά το Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο καμία από τις αυτοκινητοβιομηχανίες των Συμμάχων να μη θέλει το Σκαραβαίο γιατί θεωρούσαν το στρογγυλό του σχήμα αποτυχία!

Πάντως τη νίκη των Συμμάχων την υποστήριξε τότε ένα όχημα πιο πολύ περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο, κι αυτό είναι το Jeep Willys, ο προπάπος όλων των 4x4 και ο δημιουργός όχι μόνο της μάρκας Jeep αλλά και του όρου τζιπ.

Ακριβώς όπως το Austin Mini του Ισιγόνη δημιούργησε τον όρο μίνι –σχεδόν παράλληλα με την ομώνυμη φούστα- και εξακολουθεί ακόμα και σήμερα να είναι το πιο σημαντικό μικρό μοντέλο, καθώς σε μήκος μόλις 3,05 μέτρων μπορούσε να μετακινήσει άνετα 4 ενήλικες και να εντυπωσιάσει με το οδικά του χαρακτηριστικά. Κι όλα αυτά το 1959, όπου ο εγκάρσια τοποθετημένος κινητήρας ήταν κάτι παραπάνω από εξωτικός για την αυτοκινητοβιομηχανία.

Ακόμα πιο εξωτικός ήταν ο περιστροφικός κινητήρας ή κινητήρας Wankel, που κινούσε το NSU Ro80, που εμφανίστηκε το 1969 και παρά τα προσόντα του αποδείχθηκε εμπορική αποτυχία καθώς ήταν αισθητά μπροστά από την εποχή του και στη σχεδίαση του αμαξώματός του.

Εμπορική επιτυχία απεναντίας ήταν το Renault 16, που ουσιαστικά με τη μεγάλη του 5η πόρτα δημιούργησε την κατηγορία των hatchback όπως την ξέρουμε σήμερα και η οποία κυριαρχεί μέχρι τα μικρο-μεσαία, λόγω της πρακτικότητάς.

Αν το Renault 16 όρισε τα hatchback αυτό που τα καθιέρωσε ήταν ένα χαρισματικό αυτοκίνητο της αμέσως μικρότερης κατηγορίας, το iconic Fiat 127, που πέρα από όλα τα άλλα ήταν και θαύμα χώρων.

Μια κατηγορία, αυτή των πολυτελών 4x4, που στις μέρες μας και λίγο πριν εξελίχθηκαν σε SUV και Crossover, δημιούργησε το Range Rover, το αυτοκίνητο που έβαλε τα τζιπ από τα αλώνια στα σαλόνια κυριολεκτικά. Και μάλιστα σε μια εποχή που ότι ήταν τετρακίνητο ήταν αυτόματα και αγροτικό εργαλείο.

Εργαλείο με όλη τη σημασία της λέξης ήταν και το Fiat Panda 4x4. Αν το Range Rover έκανε τα 4x4 status symbol η τετρακίνητη εκδοχή του εμπνευσμένου δημιουργήματος του Giugiaro τα έκανε προσιτά σε όσους τα χρειάζονταν και απλά είχαν την οικονομική δυνατότητα να αποκτήσουν ένα φτηνό αυτοκινητάκι. Το Panda πάντως, παρά τα λίγα κυβικά του και την κατ΄επιλογήν τετρακίνησή του, δεν σταματούσε πουθενά χάρη στην κοντή του 1η και το μικρό του βάρος.

Αισθητά πιο βαρύ αλλά με θέσεις για 7 ήταν το Chrysler Voyager, που προηγήθηκε χρονικά του Renault Espace και γι αυτό θεωρείται το μοντέλο που δημιούργησε την κατηγορία των πολυμορφικών, με τι μεγάλες δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού τους.

Κι αν τα πολυμορφικά εκεί προς τα τέλη της δεκαετίας του ’80 γνώριζαν πιένες ως κάτι καινούργιο και συνάμμα πρακτικό, ένα μοντέλο επανέφερε στο προσκήνιο μια ξεχασμένη κατηγορία και λάνσαρε εκ νέου το fun to drive με προσιτό budget. Το αυτοκίνητο αυτό φυσικά είναι το Mazda MX-5 της 1ης γενιάς, με το Miata να αναφέρεται στην αμερικάνικη εκδοχή του.

Είτε ΜΧ-5 πάντως είτε Miata είναι ένα από τα πιο σημαντικά σύγχρονα μοντέλα, κάτι που ισχύει και για το Toyota Prius που λάνσαρε και έκανε γνωστή σε όλους την υβριδική τεχνολογία. Η 1η του γενιά ήταν ομολογουμένως ένας περίεργο και βαρύ αυτοκίνητο, ενώ τότε, το 1997 που η βενζίνη ήταν φτηνή και τις εκπομπές ρύπων τις είχαμε συνδέσει μόνο με το αθηναϊκό νέφος, δύσκολα μπορούσε κανείς να αντιληφθεί τη σημασία της τεχνολογίας που εισήγαγε.

Ακριβώς όπως την ίδια περίοδο δύσκολα θα στοιχημάτιζε κανείς πως ένα αυτοκινητάκι 2,50 μέτρων με εμφάνιση καρτούν θα γινόταν αφενός επιτυχία και αφετέρου το απόλυτο τετράτροχο όχημα πόλης. Ο λόγος βέβαια για το Smart, που αποδείχθηκε όνομα και πράγμα.

Κλείνοντας το τελευταίο αυτοκίνητο αυτής της λίστας δεν ξεχωρίζει για την τεχνολογία του ή για τη σχεδίαση και τις καινοτόμες ιδέες που διαθέτει –κάθε άλλο μάλιστα. Κατόρθωσε όμως να δημιουργήσει μια νέα τάση και γι αυτό είναι σημαντικό. To Dacia Logan λοιπόν ήταν το πρώτο φτηνό κανονικό αυτοκίνητο, οδήγησε την πρώην ρουμάνικη εταιρεία που ανήκει στον όμιλο της Renault στην εμπορική επιτυχία και δημιούργησε σχολή –δοκιμασμένα μηχανικά μέρη, μεγάλοι χώροι, ιδιαίτερα προσιτή τιμή- που έχει βρεί ή θα βρει πολύ γρήγορα πολλούς μιμητές.

Γιάννης Σκουφής

{gallery}photos/30/news/15-IMPORTANT-CARS{/gallery}


Επόμενο:

MAZDA 3 MPS

Μη χάσεις:

MERCEDES A45 AMG

Γράψτε ένα σχόλιο

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

H Mercedes αναθεωρεί τους στόχους για τα ηλεκτρικά

Mercedes-Benz

To Tesla Cybertruck γίνεται και… αμφίβιο! (Video)

Featured

Renault 5 E-Tech: Ρετρό εμφάνιση με ηλεκτρικό υπόβαθρο

Featured

Η Suzuki ανανεώνει για 2η φορά το Vitara

Featured